Gjest Marsvinet Skrevet 4. november 2012 #1 Skrevet 4. november 2012 I det siste har jeg blitt opptatt av farlige tilsetningsstoffer i mat. Jeg vet at aspartam (søtningsstoffet i lettprodukter) og palmefett er dårlig, er det noen som har peiling?
Djungelvrål Skrevet 4. november 2012 #2 Skrevet 4. november 2012 Palmefett og aspartam er ikke farlig. Det er farlig i store doser dvs 4 liter lettbrus om dagen eller en bøtte palmefett daglig. Spiser du så mye palmefett hver dag?
Gjest Marsvinet Skrevet 4. november 2012 #3 Skrevet 4. november 2012 Jeg spiser ikke mye. Jeg spiser lite ferdigprodukter, men drikker pepsi max av og til, og spiser litt godteri/kjeks. Men det er jo greit å vite hva som er i det man spiser. Er generelt veldig skeptisk til stoffer som man ikke vet alle bivirkningene til...
JohnS Skrevet 4. november 2012 #4 Skrevet 4. november 2012 Jo mer alternativt noe er, jo mindre vet man om bivirkninger. Bare som et obs.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2012 #5 Skrevet 5. november 2012 Palmeolje er helt klart en versting. Ikke bare fordi det er usunt, men fordi det er en ren miljøkatastrofe. Produksjon av palmeolje er hovedårsaken til avskogingen av regnskog i Malaysia, og Regnskogfondet har kjørt ganske heftig på med kampanjer for å stoppe bruken av dette drittstoffet. Styr unna både for helsen og miljøet. Aspartam er ikke farlig i små doser. Det er om du drikker flere liter brus/saft daglig, samt har kunstig søtet yoghurt med kunstig søtet syltetøy til lunsj, osv det er et problem. Jeg synes tilsatt sukker er en uting, og styrer unna så langt jeg kan. Heller litt aspartam enn sukker. Anonym poster: 863602b97af7d5359b23a6a1d0e00344 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå