Gå til innhold

Kjevik- kristiansand

Anbefalte innlegg

Gjest prestekrage
Skrevet

Hei!

( mulig, dette blir feilplassert- flytt det den som føler for det)

Min lille familie skal ut på flyttefot (igjen). Og denne gangen er det Forsvarets skole på Kjevik som er målet.

Noen som bor i nærheten? Som kanskje kjenner forsvarets boligtilbud der?

Fortell fortell....

Frist meg til å flytte...

(håper at noen svarer, for jeg hater å vite så lite...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke så mye om forsvarets boligtilbud men det jeg vet er at det er et flott sted! Kristiansand ligger sentralt til. Kort vei til Stavanger, kort vei til Oslo og du er bare en liten båttur/flytur unna resten av Europa. Flott by hvis du liker shopping men også fine turområder i nærheten av Kristiansand sentrum hvis du liker det. Kristiansandere kan kanskje være litt vanskelige å bli kjent med sies det men det gjelder absolutt ikke alle. Og dessuten er ikke alle i Kristiansand fra Kristiansand - husk det. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei, jeg bor i Kristiansand og det er en fantastisk fin by. Må bare presisere at jeg ikke er sørlending..hehe, kommer østfra men har bodd her de siste 20 årene. Ja sørlendinger er litt sære...et spesielt folkeslag, men ellers er det veldig trivelig her nede. Jeg trives kjempegodt.

Akkurat passe stor by..med koselige kafeer, shopping, sommeridyll, noe for enhver smak. Kjevik ligger ikke så langt fra sentrum heller. Bare en svipptur med bil. Og så har du Dyreparken og Sørlandssenteret like ved da. Kristiansand anbefales på det varmeste og velkommen skal dere være :-)

Skrevet

Skriv en mail til [email protected] ( forsvarets boligtjeneste ) så får du oversikt over hva som finnes av forsvarsboliger i området.

Her kan du lese om LSK ( Luftforsvarets skolesenter )

Skrevet

Kristiansand er en flott by! Hvis du bor på Kjevik har du Hamresanden like i nærheten. På sommeren er det deilig å bade (men litt mye turister...) resten av året er det et skikkelig flott turområde.

Som andre har sagt et det ca 20 min inn til sentrum, 10 min til Dyreparken/Sørlandssenteret.

Kristiansand har mye å by på. Selv om noen av sørlendingene kan være litt træge. Vår/sommer er utrolig flott der.

Hilsen ei som gjerne vil flytte tilbake....

(så gi beskjed om det er mer du lurer på)

Gjest prestekrage
Skrevet

Tror ikke treige sørlendinger blir noe problem... Er hedmarking selv, og vi er inpulsive bare så lenge vi får tenkt oss om...

Til Flo; kjent i forsvaret??? ( så du var bosatt under midnattsolen- bodde under den samme i fjor (hvor??))

(anf mailadr du la ut; sambo jobber ikke i forsvaret pr i dag. Har et års pause, så jeg vet ikke om de vil sende ut info om boilger til meg da...)

Skrevet
Til Flo; kjent i forsvaret??? ( så du var bosatt under midnattsolen- bodde under den samme i fjor (hvor??))

(anf mailadr du la ut; sambo jobber ikke i forsvaret pr i dag. Har et års pause, så jeg vet ikke om de vil sende ut info om boilger til meg da...)

Kjent i forsvaret? Tja, er i allefall gift med en kaptein i Luftforsvaret, som selv har gått på LSK. Han er ansatt på BFV, Bardufoss men har en midlertidlig beordring til LSTN Sørreisa

Tror nok du får svar fra FBOT selv om din samboer ikke jobber i forsvaret nå.

Gjest prestekrage
Skrevet

Takker for svar... Flo; bodde 3 mil lengre sør i fjor

Noen andre som har info, bare fortell

Skrevet

Er din samboer befal eller er det befalsutdanning han planlegger å begynne på? Boligtilbudene gjelder bare befal og deres familie.

Gjest prestekrage
Skrevet

Han er fenrik.

Men, det jeg er litt spendt på om vi har mulighet til å få bolig. vet at skolen/ linja han skal inn på også tar inn elever som ikke er befal ( da skal vissnok de som allerede er bafal ha befalsutdanning av de "menige" på kveldstid...).

hmmm, tror jeg skal ta en telefon eller 2. ( Hater å ikke ha kontroll (ogderfor null logikk i å være sammen med en i forsvaret... men men...))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...