Gå til innhold

Å trene mage mens man slanker seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går i kaloriunderskudd, og skal ned ca. 5 kg. Jeg har litt magemuskler, men kunne godt ha tenkt meg litt mer. I og med at jeg går i kaloriunderskudd nå: kan jeg bygge muskler? Det må da gi en VISS økning i muskler etter en periode, selv om inntaket er litt for lite i utgangspunktet? Jeg forstår at dette vil ta mye lenger tid, men vil det gi noe effekt?

Og et tilleggsspørsmål halvveis relatert til dette: generell styrketrening mens man går ned i vekt - jeg vet at dette forebygger muskelsvinn. MEN, om man trener riktig hardt, vil man ikke bygge noe som helst muskler? Og om ikke, blir man heller ikke sterkere?

På forhånd takk!! :)

Anonym poster: 2858caba6cfa4d18b552280d943a7e08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter! Dette har jeg lurt på også :)

Gjest Tidssone
Skrevet

Egentlig lurer jeg også på dette. Er det null poeng i å trene styrke dersom man har kaloriunderskudd?

Gjest Tigress
Skrevet

Tvert i mot så er det viktig å trene styrke på underskot, for då held ein på musklane slik at ein ikkje ender opp tynnfeit.

Skrevet

Jeg kan ikke snakke for andre, men av egen erfaring har styrke på underskudd vært gunstig for meg. Jeg sliter med å ligge på overskudd via mat. Fettet forsvant når jeg jogget men kroppen min ble formet av styrketreningen, det blir den forøvrig enda. Jeg er for styrke uansett hva. Jeg merker stor fremgang i styrken selv om jeg fremdeles er på underskudd enkelte dager.

Skrevet

Ja, du vil jo bli sterkere, men når du ikke "mater" musklene så vil det jo gå sakte eller stagnere fort. Men igjen så veier muskler mer enn fett, så hvis du trener hardt på styrkefronten vil det jo ta lenger tid å kvitte seg med disse 5 kiloene.

Jeg tror enkel cardiotrening + styrketrening (og et sunt kosthold selvfølgelig) er en mye sunnere måte å gå ned på enn å gå i kaloriunderskudd, du vil gå ganske fort opp igjen så fort du begynner å spise "normalt" igjen.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...