Adhara Skrevet 4. november 2012 #1 Skrevet 4. november 2012 (endret) Hva trenger man i hus når man får sin første valp? Takk for svar Endret 4. november 2012 av irrlys
Tabris Skrevet 4. november 2012 #2 Skrevet 4. november 2012 Pledd/seng til valpen, god valpemat (hør med oppdretter hvilket for han får, og kjøp det samme til å begynne med), matskål, vannskål, halsbånd/sele, leiebånd, børste, hundeshampoo, hundeleker, tyggebein, hundegodbiter og kloklipper. Samt et par hundebøker så du selv er forberedt og har kunnskap om hundeatferd og hvordan oppdra en valp. Lykke til! 2
Adhara Skrevet 5. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2012 Hvilke hundebøker har du å anbefale?
Kvakk Skrevet 5. november 2012 #4 Skrevet 5. november 2012 I tillegg til ting og masse kos. Tålmodighet og besluttsomhet. 1
Adhara Skrevet 5. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2012 Bra jeg har masse av begge delene, Kvakk Skjønner hva du mener ja, husker hvor spinnvill familiehunden var da hun var lita. Skal bli koselig å oppdra mitt eget lille knøtt. Spennende!
Dolly-Duck Skrevet 5. november 2012 #6 Skrevet 5. november 2012 jeg anbefaler 100% positiv hverdagslydighet.. Kanon bok 3
Silver Crook Skrevet 5. november 2012 #7 Skrevet 5. november 2012 jeg anbefaler 100% positiv hverdagslydighet.. Kanon bok Denne er obligatorisk, i tillegg til tab289. 2
Adhara Skrevet 5. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2012 Tusen takk for gode råd alle sammen, dere er supre!
Edie Skrevet 5. november 2012 #9 Skrevet 5. november 2012 Du har fått mange gode råd. Vil bare si gratulerer med valp og lykke til!
Favole Skrevet 5. november 2012 #10 Skrevet 5. november 2012 Lykke til med valpen! 100 % positiv hverdagslydighet er en super bok. 100 % positiv problemløsning kan være kjekk å ha lest, så har man en viss aning i tilfelle det skulle oppstå problemer
EliseK Skrevet 5. november 2012 #11 Skrevet 5. november 2012 Denne er obligatorisk, i tillegg til tab289. Jeg ELSKER tab289, han er geeeeenial!
Dolly-Duck Skrevet 5. november 2012 #12 Skrevet 5. november 2012 Når får du valpen? På vinterstid kan det være lurt med en refleksvest og potesalve/voks også
Rubies_ Skrevet 5. november 2012 #14 Skrevet 5. november 2012 Her er de tingene jeg kommer på nå: - Mat og vannskål. Pass på at de ikke er av plast eller materialer som kan fremkalle allergi. - Leker. Valper elsker å leke seg med baller, draleker, pipeleker, osv. - Pledd/seng/skinn som valpen kan ligge på om natten, og eventuelt om dagen. Valper skal sove mye. - Fòr selvfølgelig. Fortsett gjerne på det fòret som oppdretter har brukt, men det er ikke nødvendig. - Bur til bilen. Seler eller gitter er en mulighet når valpen blir større, men valper bør være i bur i bilen. - Bånd/koppel/halsbånd. - Hundebæsjeposer - Godbiter til bruk når man trener på ting. Husk bare å ikke gi for mange. Valper skal ikke ha så mye annet enn fòret sitt. - Refleksdekken Ser mange har nevnt de samme tingene.
SoftKitty Skrevet 5. november 2012 #15 Skrevet 5. november 2012 (endret) Refleks til turgåing er viktig altså. Det er lurt å ha litt stødige boller til mat og vann så de ikke er enkle å velte Tyggebein er lurt, eller leker som er gode å tygge på, så har du noe å gi valpen om den gnager på sko/møbler/deg eller om den klør i tennene. Endret 5. november 2012 av SoftKitty
Gjest Bobler Skrevet 6. november 2012 #16 Skrevet 6. november 2012 På Talefot med hunden- De dempende signalene. Dominans og Lederskap - Fakta eller overtro? Knallfine bøker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå