Gwen Skrevet 4. november 2012 #1 Skrevet 4. november 2012 Jeg er en dyktig låtskriver, men aner ikke hvordan jeg går frem for å jobbe med det hos et plateselskap. Noen som vet? Kunne tenkt meg både i Norge og utlandet.
Støvkornet Skrevet 4. november 2012 #2 Skrevet 4. november 2012 Stefaren min er salgsansvarlig for et plateselskap, jeg kan høre med han:) jeg elsker forresten å synge, selger du sanger til privatpersoner?
Gwen Skrevet 4. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2012 Har aldri gjort det, men er nok noe jeg kunne ha gjort:)
Neket Skrevet 12. november 2012 #5 Skrevet 12. november 2012 Vil tro at å sende låtene til plateselskaper, slik forfattere gjør med manusene sine, kan være en vei å gå. Om du har sanger du tenker ville være bra for en spesiell artist, ta kontakt med managementet til vedkommende. Plateselskaper "ansetter" vel ikke låtskrivere, men man får betalt for de sangene som blir spilt inn
Gwen Skrevet 12. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 12. november 2012 Man må jo signere kontrakter og slikt, da er man iallfall "inne" på en måte... Har alltid synes det virker for simpelt ut å kunne sende inn demoer til selskaper, da er det så liten sjanse for å faktisk bli hørt.
Neket Skrevet 18. november 2012 #7 Skrevet 18. november 2012 Sjansen er enda mindre om du bare sitter hjemme for deg selv, de fleste som slår igjennom blir enten oppdaget på en scene, eller de sendte inn en demo Men jeg forstod det slik du skrev låter, men vil du fremføre dem selv og?
Gwen Skrevet 21. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 21. november 2012 Begge deler, vil oppleve forskjellige sider med bransjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå