Gå til innhold

Er det bra for forbrenningen å sykle

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Sykler mye

Jeg sykler en del på treningsstudio, er det god trening om man ønsker å å gå ned i vekt?

Skal begynne å spinne snart, men har ikke kommet meg så langt ennå.

Er spinning bra for forbrenningen sin del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Sykling/spinning er megabra for forbrenningen.
Man trener på så høy intensitet at man trener på grensen til anaerob forbrenning. Man forbrenner først alt sukkeret før man tar litt fett , men også litt muskulatur som energikilde.

Det er også fin styrketrening for beina.

L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykling er supert!

(ser i speilet at det er lenge siden jeg har fått sykla meg en tur..... :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykkel er kjempe bra. Vet ikke hvor du trener, men de fleste treningstudioer har difrensiert nivå på sine Xycling / Spinning timer. Om du er ny start med en time på lett nivå. Kondisen kommer seg fort. Det er bare å hoppe i det. Bonusen er at det er mye morsomere med slike timer enn å sykle på egenhånd. I allefall for meg som ikke er flink nok til å disiplinere treningen :-) Syklet på nivå 1 i desember, sykler nå på nivå 3 flere ganger i uken. Og for forbrenningen som du lurer på er det supert. Jeg er alt nede en bukse størrelse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å få tak i skikkelig sykkelbukse eller gele-setetrekk. Du får veldig vondt i rompa :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg slik bukse og er veldig fornøyd med den investeringen. Sykkelsko er også bra for å holde teknikken oppe. Men ikke nødvendig.

Der hvor jeg trener har de tre forskjellig typer seter. Så om du ikke har sykkelbukse er det bare å plukke et sete med bredere rompe.

Vil bare legge til en liten ting. Der hvor jeg trener (Elixia) har de en gang i uken 15 min teknikk før en sykkel 1 time. Har aldri vært på en slik selv, men er sikker på at det er en fin start, om du lurer på noe. Da får du hjelp til å stille inn sykkelen rett, og en forklaring på hvordan ting fungerer. Men det er absolutt ingen komplisert sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...