Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2004 #1 Skrevet 2. mars 2004 Regner med det er flere som meg der ute. Har bare vært uten jobb et par uker, men holder allerede på å bli gal av å ikke ha noe å gjøre. Mitt spm til andre arbeidssøkende; Hva gjør dere for å få tiden til å gå? Jeg bor i Oslo, vet dere om noe vikarbyrå som er greit å kontakte for korttidsoppdrag? Hadde vært greit å tjent litt penger mens man venter på at drømmejobben skal dukke opp. Har ikke rett på dagpenger heller.... Og bare så det er sagt, jeg har høyere utdannelse, men mangler arbeisderfaring... Blir veldig takknemlig for tips som kan hjelpe meg ut av knipa!
cappocino Skrevet 2. mars 2004 #2 Skrevet 2. mars 2004 www.stillinger.no www.nyjobb.no www.deltidsjobb.no søk ellers i gulesider.no ang vikarbyråer som manpower etc Lykke til med jobbsøkingen! Det er helt forferdelig å ikke ha noe å gjøre.. gikk arbeidsledig i nesten 3 mnd...
Arkana Skrevet 2. mars 2004 #3 Skrevet 2. mars 2004 Du sier ingenting om hva slags utdannelse du har og det har jo noe å si for hvilke vikarbyrå som passer deg. Medisinsk Vikarbyrå er veldig bra, men passer bare for de med utdanning innen medisin/helse/omsorg. Ellers har jeg selv god erfaring med Adecco, men liker ikke Manpower. Andre vikarbyråer er f.eks. Bjørg Fjell, Proffice, Access eller NorgesVikar. Bare ring rundt og høre. De aller fleste har en blanding av korttidsoppdrag og langtidsoppdrag, du finner sikkert noe som passer for deg.
L@dy Skrevet 3. mars 2004 #4 Skrevet 3. mars 2004 Regner med det er flere som meg der ute. Har bare vært uten jobb et par uker, men holder allerede på å bli gal av å ikke ha noe å gjøre. He,he...et par uker det er jo ingen ting. Mitt spm til andre arbeidssøkende; Hva gjør dere for å få tiden til å gå?Jeg har vært arbeidsledig i mer eller mindre i 1 år! Har hatt noen vikar oppdrag innemellom. Men hva gjør en...Det er rart med det, men en lager sine små rutiner i hverdagen. Som egentlig ikke er noen rutinger kanskje. I begynnelsen så begynte jeg å trene. Var veldig flink en periode, men ble lei. Noen dager har en "mye å gjøre", får "ånden" over meg og søker på jobber og styrer på. Men blir jo en del slappe dager ja. Ser på Operah på tv, leser i ei bok, KG...vasker klær, skriver litt mail, sover litt, går en tur... Noen "lider" av tidsklemma..andre bare eh...sløver og prøver å få tiden til å gå...Litt komisk det der... Jeg bor i Oslo' date=' vet dere om noe vikarbyrå som er greit å kontakte for korttidsoppdrag? Hadde vært greit å tjent litt penger mens man venter på at drømmejobben skal dukke opp. [/quote'] He,he...drømmejobben ja...Det var den jeg skulle ha det. Jeg har hatt mest kontakt med Manpower og det har vært jobb oppdrag på noen mnd og uker. I tillegg har jeg og`hatt oppdrag via andre vikarbyrå på noen dager. Jeg ville nok heller ha satset på et mer langvarig vikaroppdrag. Så lenge du er vikar mener jeg det er 1 mnd oppsigelse om nå drømmejobben skulle dukke opp. Det som er kjedelig med korte vikaroppdrag er at det blir ofte svært enkle arbeidsoppgaver. Men så er det "ingen vits" å gi deg noe mer opplæring heller, fordi en skal bare være en uke eller to. I begynnelsen når en får oppdrag som vikar, er det nok sjelden det er "drømmejobben" en får. De skal jo tross alt også bli kjent med deg, det er lettere for de og selge deg inn på andre oppdrag når de kjenner deg bedre. Så det er mulig du må ta en jobb i en periode som ikke helt står i samsvar med ambisjoner eller lønn. Når det er sagt så har jeg og`sagt nei til jobber de har tilbudt meg. Noen krav til jobb har også jeg. Ja,ja...selv om mange mener en ikke har lov til å ha det som arbeidsledig.. Men jeg tror det vil gå mot bedre tider. Jeg har merket det veldig, har vært på flere intervjuer i år, enn jeg var på i hele fjor! :o OG...i dag har jeg og`fått jobb. :-) Er i første omgang via Manpower, noen mnd. Men trives jeg og de er fornøyd med meg så er det stor mulighet for fast ansettelse. Og drømmejobb...nei, det er nok ikke det. Dette er et firma i vekst, og da tenker jeg at det kan etterhvert by seg mange muligheter. Tiden vil vise... :brunette:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå