AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #1 Skrevet 4. november 2012 Naboene har fått seg katt som liker å ligge rundt og under bilene, jeg elsker dyr, og prøver å bevare et godt naboforhold, er veldig redd jeg skal kjøre pusen rett ned.............. Ofte når jeg svinger inn på parkeringsplassen så kommer den løpende, og selv om jeg svinger rullende SAKTE inn så må jeg stå på bremsen for ikke å kjøre over katten. Det har gått bra i sommer fordi jeg ser den når den løper rundt, men nå på svarte kvelden med lite utelys må jeg virkelig passe på. Den er ute til alle døgnets tider, og det må den jo få lov til, men hvordan skal vi holde den i live? Anonym poster: 2454b4d3ebdb599773e74ccf9ad8c6dd
AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #2 Skrevet 4. november 2012 Tror ikke du kan gjøre så mye annet enn å henge opp mer lys og være forsiktig. Ingen kan passe på hvor katten holder til når den er ute, og er det en utekatt vil den ikke bli særlig lykkelig som innekatt regner jeg med :/ Eventuelt kan du spille av en bjeffelyd på anlegget og rulle ned vinduene når du kommer kjørende Anonym poster: 7657b57ac645a75f1140157df2e489fb
AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #3 Skrevet 4. november 2012 Tror ikke du kan gjøre så mye annet enn å henge opp mer lys og være forsiktig. Ingen kan passe på hvor katten holder til når den er ute, og er det en utekatt vil den ikke bli særlig lykkelig som innekatt regner jeg med :/ Eventuelt kan du spille av en bjeffelyd på anlegget og rulle ned vinduene når du kommer kjørende Anonym poster: 7657b57ac645a75f1140157df2e489fb Hahahahahaah!!!!! Lo høyt av forslaget om bjeffelyd fra anlegget, men spørs om naboene hadde trodd jeg var normal da. Anonym poster: 2454b4d3ebdb599773e74ccf9ad8c6dd
Namine Skrevet 4. november 2012 #4 Skrevet 4. november 2012 Tror ikke du kan gjøre så mye annet enn å henge opp mer lys og være forsiktig. Ingen kan passe på hvor katten holder til når den er ute, og er det en utekatt vil den ikke bli særlig lykkelig som innekatt regner jeg med :/ Eventuelt kan du spille av en bjeffelyd på anlegget og rulle ned vinduene når du kommer kjørende Anonym poster: 7657b57ac645a75f1140157df2e489fb Haha, 'voff, voff, VOFF!' " Åja, der kommer hu igjen.." :gjeiper: Men forslaget om mer lys er jo ikke en dum ide, da vil man jo i alle fall ha sjangs til å se pusen. Ellers er det nok ikke så mye annet enn å gjøre enn å kjøre forsiktig og være på vakt. Flott å lese at du tenker over det, ikke alle som tenker over slikt desverre, ikke deres katt, ikke deres problem.
Tabris Skrevet 4. november 2012 #5 Skrevet 4. november 2012 Hva med å tute når du kommer, så skremmer du antagelig katten litt avgårde. Hvis jeg har mistenkt en katt for å være under eller nær bilen når jeg skal kjøre, så har jeg rust med gasspedalen et par ganger før jeg startet å bevege bilen, det pleier å få dem til å løpe litt unna.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #6 Skrevet 4. november 2012 Heh, på Eidsvoll for en del år tilbake siden var det en fyr som faktisk prøvde å kjøre over katter når han var ute og kjørte. Så han en katt komme løpende over veien så ga han gass og prøvde å kjøre over den. Guttene lo og syntes det var moro. Jentene, derimot, ikke i det hele tatt. Anonym poster: 6709486baf8eb2e5f32ad5de8621b920
AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #7 Skrevet 4. november 2012 Å tute når jeg kommer er ikke et alternativ, absolutt ikke,parkeringsplassen er foran en lang husrekke, fra parkeringsplass til hus er det kanskje 10 meter, og både små og store ligger og sover. Husker engang jeg kom fra sen vakt og snudde meg i førersetet, da klarte jeg å legge armen på rattet og trykket inn hornet, det ble bemerket dagen etterpå! :s kan jeg be huseier som eier alle husene om å sette opp litt ekstra lys? Det er helt svart der hvor bilene er, uansett litt ekkelt.. Og idioten som kjørte ned katter med vilje,skulle jeg gjerne hatt foran bilen en gang....... Anonym poster: 2454b4d3ebdb599773e74ccf9ad8c6dd
Gjest Violetta Skrevet 4. november 2012 #8 Skrevet 4. november 2012 Det finnes reflekshalsbånd til katter. Du kan jo foreslå det for naboen din. Men pass på at det blir et som løses ut dersom katten henger fast...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå