AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #1 Skrevet 4. november 2012 Jeg kan rett og slett ikke fordra folk som gidder å bry seg om hvordan andre går kledd eller hva de liker og andre hverdagslige småting. Jeg ser det hele tiden rundt meg, folk som skal ytre sin verdigløse mening om hvor mye de hater ditt, hvor mye de hater datt, hvor mye de hater folk som går kledd sånn, hvor mye de hater folk som liker pop, rock, metal, rap, opera eller ingenting. Og slik fortsetter det i det uendelige. Skal du bry deg om andre, send penger til veldighet, sørg for at noen har det bra eller noe. Men folk flest bryr seg på feil måte om folk. Jeg har faktisk hørt historier om folk som har slått seg, vært i ulykker eller lignende og da har folk bare gått forbi. Med mindre du ikke snubler i trappa og knekker foten og skjørte havner over hodet ditt og du glemte trusen hjemme, da tar folk bilde og poster på internett så har de har noe å le av. Skal man mislike noe så får man heller mislike noe som man har en grunn til, f.eks folk som skader andre, slik mobbere f.eks gjør. Skriv heller om dem, i stedenfor å fortsette å spre hat og fordommer om uskyldige personer. Vet du hva? Det har jeg så og så til gode og se. Kanskje like greit for ser egentlig ingen grunn til å synke ned på en mobbers nivå uansett. Man kan ikke bekjempe mobbing med mobbing. Hvorfor er det så mye hat og spesielt av ubetydelig ting? Ja, jeg forstår godt at du hater han som voldtok søstra di eller drepte mora di, men hvorfor hate noen av hele sitt hjerte omtrent fordi noen har silikompupper, bruker rmye sminke, hører på den og den musikken, ikke liker ost på pizzaen, kler seg i klær du ikke liker eller hva F det er folk måtte bry seg med. Anonym poster: 760bd67e84c7c436c562a80aeb29c038 16
Missandei Skrevet 4. november 2012 #2 Skrevet 4. november 2012 Er du en av de som svarte i treningsbukse-tråden? Jeg tror aldri jeg har opplevd noen som virkelig, intenst hater de tingene du nevner. Å si at man hater noe, er blitt en talemåte, og når man bruker det i den sammenhengen du nevner er det ikke et sterkt ord. Kan ikke sammenlignes med hatet man føler ovenfor voldtektsmenn, etc. Tenker du aldri over andre ting folk gjør, sier, har på seg etc? Og dermed tenker at "det var fint", eller "nei, det var ikke fint". Eller "hvorfor i alle dager gjør de sånn?" Det gjør jeg. Og jeg kan finne på å diskutere det her på forumet i etterkant. For å ta treningsbukse som et eksempel, for meg er det veldig rart om folk går rundt i treningstights hele dagen, uten at de har/skal trene. Jeg vil nok ikke snakke med de om det, bare gjøre meg opp en tanke om det i mitt eget hode. Og så kanskje man kan spørre et uskyldig spørsmål her i etterkant, uten at det er noe som virkelig opptar en, eller at det på noen slags måte er stygt ment. Folk vil alltid lure på ting som for de er uvant eller annerledes, det jeg ikke forstår er hvorfor folk tar seg nær over alt folk lurer på, eller uttaler seg om.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #3 Skrevet 4. november 2012 Er du en av de som svarte i treningsbukse-tråden? Nei. Ja, jeg vet det er en taleform. Men jeg reagerer når noen omtrent påstår at alle som liker ditt eller datt er tapere, idioter og sånt og at det og det er feil, som om det finnes en fasitt på hva som er pent. Og det hører jeg ofte. Jo, så klart tenker jeg over ting og såklart liker jeg ikke alt. Men det kommer veldig an på hvordan man uttaler seg om det. Liker jeg ikke ting, så gidder jeg ikke å bry med om det vanligvis, jeg jobber ikke for å omtrent forby det jeg ikke liker som det nesten virker som enkelte vil, jeg gidder heller ikke å bruke energi på å vise hvor mye jeg misliker noe, det kan tross alt såre, da tenker jeg hovedsaklig på småting. Jeg liker ikke paprika f.eks, men jeg kaller ikke de som spiser paprika for tapere av den grunn. Men det ser jeg med andre ting, spesielt når det kommer til musikk og klær. Jeg synes mange har alt for lett å dømme andre. Her om dagen da jeg gikk tur så ble jeg møtt med en del stygge kommentarer, en gjeng folk i fra 15-16 til 20 årsalderen kalte meg billig og sånt. Ok, de likte ikke min klesstil, men var det nødvendig å rope etter meg av den grunn og kalle meg ting? Folk vil alltid lure på ting som for de er uvant eller annerledes, det jeg ikke forstår er hvorfor folk tar seg nær over alt folk lurer på, eller uttaler seg om. Jeg lurer også på mye, men jeg lurer fordi jeg vil forstå, ikke for å finne enda en person jeg kan hate, mislike eller latterliggjøre... sammen med andre. Og nei, jeg sikter ikke til deg eller noen spesielle, jeg bare sier. Jeg tar ikke meg nær av at folk lurer, men jeg reagerer mange ganger på måten de leger det frem, mens de spyr ut fordommer. Og enkelte folk synes jeg bryr seg rett og slett for mye. Jeg har sett lignende ting som dette før: "Jeg lurer på hvorfor folk har sex? Hva er så bra med det? Sex er jo ekkelt og kvalmt og bare tapere har jo det. Og må man være naken? Æsj, bare perverse svin er jo naken. Bør vi ikke forby dette snart?" Ok, jeg en overdrev en smule eller to på den siste der, men ,men... Bytt ut sex med alt annet og man har ofte en standarspørsmål og debatt jeg hører fra mange, enten forum, bussen, kantina. Anonym poster: 760bd67e84c7c436c562a80aeb29c038 1
Sugerøret Skrevet 4. november 2012 #4 Skrevet 4. november 2012 Helt enig med TS Jeg digger joggebuksa mi samt fritidsjakka ♥
AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #5 Skrevet 4. november 2012 Og så er det dei som ikkje likar målfolk, fysj! Anonym poster: 897cda9ee52545ab45b3bd0e7b60c6b9
hermoine Skrevet 4. november 2012 #6 Skrevet 4. november 2012 Er du en av de som svarte i treningsbukse-tråden? Jeg tror aldri jeg har opplevd noen som virkelig, intenst hater de tingene du nevner. Å si at man hater noe, er blitt en talemåte, og når man bruker det i den sammenhengen du nevner er det ikke et sterkt ord. Kan ikke sammenlignes med hatet man føler ovenfor voldtektsmenn, etc. Tenker du aldri over andre ting folk gjør, sier, har på seg etc? Og dermed tenker at "det var fint", eller "nei, det var ikke fint". Eller "hvorfor i alle dager gjør de sånn?" Det gjør jeg. Og jeg kan finne på å diskutere det her på forumet i etterkant. For å ta treningsbukse som et eksempel, for meg er det veldig rart om folk går rundt i treningstights hele dagen, uten at de har/skal trene. Jeg vil nok ikke snakke med de om det, bare gjøre meg opp en tanke om det i mitt eget hode. Og så kanskje man kan spørre et uskyldig spørsmål her i etterkant, uten at det er noe som virkelig opptar en, eller at det på noen slags måte er stygt ment. Folk vil alltid lure på ting som for de er uvant eller annerledes, det jeg ikke forstår er hvorfor folk tar seg nær over alt folk lurer på, eller uttaler seg om. selvfølgelig. Men det finns folk der ute som faktisk kan gå rett til en person og si akkurat det dem mener om antrekket deres/musikksmaken osv. Jeg har opplevd sånn selv, og det er ikke noe hyggelig. De ser bare ting fra utsiden, og gidder ikke prøve å se meg som den jeg er... men de gjør seg en mening om meg fordi de syns buksa mi var stygg eller jeg har rar musikksmak eller noe sånt.... Eller fordi jeg henger med "feil" type mennesker... 1
Sugerøret Skrevet 4. november 2012 #7 Skrevet 4. november 2012 Og så er det dei som ikkje likar målfolk, fysj! Anonym poster: 897cda9ee52545ab45b3bd0e7b60c6b9 Jøss finnes det også?
Calypso Skrevet 4. november 2012 #8 Skrevet 4. november 2012 Enig med TS av hele mitt hjerte, har lagt merke til at jeg faktisk blir mer overrasket om folk er hyggelige mot hverandre enn omvendt, triste greier.
Gjest Lurifix Skrevet 4. november 2012 #9 Skrevet 4. november 2012 Livet er for kort til å ha fordommer.
Gjest Wanderlust Skrevet 4. november 2012 #10 Skrevet 4. november 2012 Enig med TS av hele mitt hjerte, har lagt merke til at jeg faktisk blir mer overrasket om folk er hyggelige mot hverandre enn omvendt, triste greier. Samme her. Det er en sørgelig utvikling... Når det er sagt så har jeg også fordommer. Jeg "hater" både det ene og det andre. Men jeg vet med meg selv at det ikke stikker dypt i det hele tatt og at det finnes mye annet som er verdt å føle sterkt for.
Djungelvrål Skrevet 4. november 2012 #11 Skrevet 4. november 2012 Vi har fordommer fordi vi bryr oss om hvordan folk rundt oss ser ut, vi er forfengelige og det er menneskelig. Det er derfor mote eksisterer.
Calypso Skrevet 5. november 2012 #12 Skrevet 5. november 2012 Vi har fordommer fordi vi bryr oss om hvordan folk rundt oss ser ut, vi er forfengelige og det er menneskelig. Det er derfor mote eksisterer. Nå kan jo jeg bare snakke for meg selv men jeg har aldri brydd meg om hvordan folk ser ut.. jeg reagerer kanskje hvis folk ser syke ut men det er mest fordi jeg blir bekymret. Jeg følger ikke moten da, så kanskje det har noe med det å gjøre. =P 1
hermoine Skrevet 5. november 2012 #13 Skrevet 5. november 2012 Nå kan jo jeg bare snakke for meg selv men jeg har aldri brydd meg om hvordan folk ser ut.. jeg reagerer kanskje hvis folk ser syke ut men det er mest fordi jeg blir bekymret. Jeg følger ikke moten da, så kanskje det har noe med det å gjøre. =P samme her. Kan hende jeg syntes noe om antrekkene til folk, men jeg lar det aldri påvirke hva jeg syntes om selve personen. Jeg følger ikke moten så godt jeg heller
Jane F. Skrevet 5. november 2012 #14 Skrevet 5. november 2012 Så enig TS! Verden holder på å bli et sted hvor det er den som kritiserer høyest får mest oppmerksomhet. Sjalusien og mangelen på selvinnsikt holder på å ta over. For meg er det meg helt uforståelig hvorfor folk skal bli sinna eller ytre sitt hat hver gang de hører en sang på radioen eller ser noen med klær de ikke liker. Jeg "hater" en del ting jeg også. Men det betyr ikke at når jeg er på besøk til en venn og han vil vise meg det nye lydsystemet i stua setter på bråkete heavy metal så holder jeg ut en sang, skryter av lyden(om den er bra) og så ber jeg han skru ned lyden litt etterpå siden jeg ikke liker slik musikk. Han blir ikke sinna og jeg lider ingen nød. Det er å respektere hverandre for det personen er.
Gjest Caroline55 Skrevet 5. november 2012 #15 Skrevet 5. november 2012 Jeg er veldig enig med deg, TS. Har tenkt flere av de samme tankene dine før. Og jo, det finnes faktisk folk som bryr seg så mye! Husker jeg satt på et vors engang, der en gutt virkelig spurte ut folk om hva slags musikk de hørte på. Du kunne bare våge å si "trance" for å si det sånn Det er også veldig mange som ler av jenter med orange brunkrem osv.. Men ville heller hatt ei oversminka jente til venninne dersom hun var snill og grei, enn en bitchy naturlig jente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå