Gå til innhold

Har du gjort frivillighetsarbeid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har jobbet som frivillig?

Isåfall hva har dere gjort, hvor har dere jobbet og hvordan kom dere i kontakt med dette? :-)

Anonym poster: 177d2861e63670a1f855880d1bd70591

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har i flere år vært aktiv i et politisk parti og har brukt hundrevis av timer på styrearbeid, politisk arbeid og valgkamp. Kom i gang med det via kjente.

Anonym poster: 89f01e287db1b3ab6108eef9497604de

Gjest finurlig
Skrevet

Har vært studentrepresentant for en fagforening, organiserte fagkvelder og lignende, samt var på møter med organisasjonen. Veldig lærerikt!

Kom i kontakt med organisasjonen da de hadde et arrangement på universitetet.

Skrevet

Jeg har vært flyktningguide gjennom Røde Kors for en perioden. Ikke gjennom hele perioden jeg burde vært det da, men noen måneder. Jeg tok intiativ med RK. En bekjent av meg var allerede engasjert i RK, så det var nok slik jeg kom på den tanken.

Anonym poster: 0fdaed6bb1c8ada7fd697c50968cf561

Skrevet

Jobber frivillig i studentbar :P Bare søkte jobben så fikk jeg den. Var også nestleder i studiestartkomiteen. Den "stillingen" ble også utlyst på skolen...Har vurdert å melde meg i andre ting, men har ikke tid:) Men jeg kunne bare tatt en prat med folk jeg kjenner som er med der, så kunne jeg nok blitt med selv en gang hvis de trengte noen!

Skrevet

Jeg har og har hatt verv i to politiske partier. Første gang i et ungdomsparti og et halvt år før siste kommunevalg startet jeg nytt lokalparti. Jobbet som korpsleder og instruktør i to år til sammen (jenta sluttet i korpset så da sluttet jeg og). Ellers buker jeg jo mange timer her inne som modde, hjelper dyrebeskyttelsen med litt her og der når de trenger litt ekstra. I fjor var jeg tillitsvalgt og brukte mye tid på å hjelpe studenter.

Skrevet

Røde Kors og div arrangementer i både inn og utland.

Hvis du tenker på å reise med en organisasjon så tenk 2 ganger. Disse vil gjerne tyne 20-30.000kr av deg, i tillegg til at du må betale flybillett,vaksine,visum,lommepenger etc.

I realiteten så kan du like godt dra til feks India med fly, betale visum og vaksiner og finne et billig hostell å bo på den tiden du vil være der og rett og slett dra ut til div prosjekter,barnehjem,barneskoler etc og hjelpe direkte.

Det behøver ikke å kaste skjorta. Jeg var 3 uker i et afrikansk land. Tok vaksiner for ca 700kr,visum, og bilett på ca 8000kr totalt, og 3 uker på et billig hotell til ca 1700kr.

Jeg kjøpte 4 fotballer og dro til en barneskole( fotball samler barn og er noe "alle"kan leke med)

Jeg dro til marked og kjøpte ris som jeg leverte på et barnehjem.

Jeg bidro til landets og folkets økonomi rett og slett ved å kjøpe varer fra småbutikker(ikke fra kjøpesentret som er eid av et stort selskap) og markeder.

++++

poenget er at du kan selv bidra mye ved egen hjelp uten at det skal koste deg 40.000kr, mange av disse organisasjonene tar mye av beløpet selv og prosjektene er som regel prosjekter som fungerer fint på langsiktige termer.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ja, jeg har jobbet mye med frivillig arbeid.

Først var jeg trener og dommer innen for kampkunsten/kampsporten jeg er så glad i. Trente i et par år og da jeg var rundt 12-13 år ble jeg spurt om å i tillegg trene både barn, ungdom og voksne. Veldig artig. Drev med dette i mange år.

I tillegg har jeg vært politisk aktiv både i et ungdomsparti og dets moderparti i mange år. Er fremdeles medlem, men har ikke tid til å være like aktiv. Uansett, gjennom disse har jeg hatt mange valg, jeg har vært leder av to ulike lokallag, jeg har sittet i fylkesstyret, representantskap, nestleder for et av lokallagene i moderpartiet osv.

I de senere årene har jeg også vært aktiv i Røde Kors. Var med og drev en barnegruppe, et lavterskeltilbud for alle barn. Det var lek, sang, dans og turer.

Akkurat nå for tiden er jeg aktiv i Landsforeningen for pårørende innen psykisk helse, sitter i nå i et styre.

Har aldri for lønn for jobben (som for meg egentlig er helt naturlig), og jeg har heller aldri gitt store beløp, utover kontigentene som eventuelt kreves.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Jeg har jobbet frivillig i utlandet med både helse og undervisning. Reiste dit og tok direkte kontakt med lokale org. når jeg kom frem. Slik slipper du mellom org som prøver å lure penger ut av deg.

Anonym poster: 0408bbbe9c0bb033cbfb8208de5e7218

Skrevet

Dette høres bra ut. Jeg skal begynne å se litt rundt etter frivillighetsarbeid jeg kan gjøre!

Anonym poster: b5afab8e0670a641ece47cc8ca0fd646

Skrevet

Jeg er flyktningeguide i Røde Kors.

Skrevet

Jeg har bare gjort småting i nærmiljøet mitt, egentlig:

Jeg melder meg alltid som bøssebærer for tv-aksjonen.

Jeg stiller som vakt på arrangementer som arrangeres for ungdommene i kommunen,

Jeg er alltid med i et eller annet styre i barnehagen eller skolen til barna.

Disse tingene er jo bare småting som gir meg selv glede og mening i hverdagen, og selv om verden ikke blir så mye bedre av det så hjelper det iallefall lokalmiljøet mitt at jeg stiller opp. Når barna blir eldre vil jeg gjerne bli aktiv i Røde Kors, de synes jeg gjør mye bra på mange arenaer i samfunnet.

Skrevet (endret)

Jeg har jobba mye frivillig for Mental Helse i flere år, har også vært ansatt en periode, men mesteparten jeg har gjort der er frivillig arbeid.

Kom i kontakt med dem da en venninne tipset meg om et prosjekt de søkte folk til.

Endret av loren
Skrevet

Jeg gjør veldig mye dugnadsarbeid i forhold til den lokale idretten. Jeg har også vært aktiv i studentrådsstyre på skolen min og har alltid vært elevrådsrepresentant i klassen min.

Har nå også meldt meg inn i Røde kors som besøksvenn og flyktningsguide.

Anonym poster: 49a1b3c70ae69b3dc059a868ac60288a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...