Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei..

Har fått tilbud om å bli franchisetaker for en ny Kitch`n butikk som åpner i januar/februar 2013.

Å da lurer jeg på om noen av dere har kjennskap til Kitch`n og franchise?

Er det noen av dere som er franchisetaker i Kitch`n eller har vært det?

Mitt spørsmål er om det er lønnsomt og om man kan tjene penger på det, eller om det bare er katta i sekken slik som noen franchisekonsepter er. ( bla. Big Bite)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke peiling på franchising, men siden du nevner Big Bite regner jeg med du har sett Luksusfellen? Det var det jeg tenkte å råde deg til. Bare slik at du også er klar over fallgruvene.

Anonym poster: 552a98523ef755b0f19d96c87a7cfc6e

Skrevet

Be om å få kontrakten til gjennomlesing. Som de sa på Luksusfellen så er de kronene du betaler for en advokat til å lese igjennom kontrakten på forhånd verd hver en krone, enn å sitte der med stor gjeld i ettertid.

Omdu så Luksusfellen,så var det 12 mnd oppsigelsestd som var det mest negative i Big Bite. Ansvarsforhold må kartlegges,så du vet hvem har 100% ansvar for hva. Men uansett så er slike franchise forhold alltid at eieren - her Kitchen som tjener mest. Men det er også gode muligheter til å tjene godt på franchise som på f.eks Rema 1000.

Anonym poster: 6fb20d781ee4e10ad1db4615914fce8a

Skrevet

Jeg har selv vært franchisetaker i big bite og tapte noen tusen på det.

Men vet at det finnes franchisekonsepter som går bra og som driver tjener på.

Derfor lurte jeg bare på om noen hadde erfaring med Kitch`n, før jeg går så langt som til kontraktsforhandling med selskapet. Det eneste jeg vet med kitch`n er at jeg må inn med 300.000 i innskudd.

Mvh Oppstarter av tråden :)

Skrevet

Etter at jeg så på luksusfellen, så ville jeg aldri gjort det uansett hvilken bedrift det gjelder.

Anonym poster: e3da150a8b382c76c9ad9822fd280dc4

Skrevet

Men der er jo noen bedrifter som gjør det bra!

Rema 1000 foreksempel.

I Rema 1000 er alle butikkene på franchise og det finnes over 500 rema butikker i Norge.

I over 200 av dem har franchisetaker en årslønn på over 1 million!

det er ikke kødd en gang, leste det i dagens næringsliv

Men hvordan franchisetakere i Kitch`n gjør det aner jeg ikke, finner ikke noe om det på nettet heller!

Anonym poster: 46addad85b542802af2a7f16f0eff529

Skrevet

Vil anbefalle deg og få en advokat å lese kontrakten, banken kan også være behjelpelig med å lese kontrakten, og komme med sin mening.

Kjenner noen som driver forskjellige franchise butikker, for alle bortsett fra en går det bra, de må jo sefølgelig jobbe for det.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Men der er jo noen bedrifter som gjør det bra!

Rema 1000 foreksempel.

I Rema 1000 er alle butikkene på franchise og det finnes over 500 rema butikker i Norge.

I over 200 av dem har franchisetaker en årslønn på over 1 million!

det er ikke kødd en gang, leste det i dagens næringsliv

Men hvordan franchisetakere i Kitch`n gjør det aner jeg ikke, finner ikke noe om det på nettet heller!

Anonym poster: 46addad85b542802af2a7f16f0eff529

Franchise er like på en måte like skummelt som å starte opp for seg selv. Uansett franchise bedrift, er det folk som har gått konkurs. Det er slik at mange rett og slett ikke egner seg for den type ansvar.

Tror du ikke det er mange rema butikker som er lagt ned over årene på grunn av at den som skulle drive butikken ikke klarte å gjøre jobben?

Jeg kjenner ei som driver en Big Bite sjappe i Bergen og hun har særdeles god inntekt! http://matnorge.com/kort-om-big-bite-2012/

Anonym poster: 12ba58b0b2d9bdb995ce1f04ea26beb4

Skrevet

Jeg har selv vært franchisetaker i big bite og tapte noen tusen på det.

Men vet at det finnes franchisekonsepter som går bra og som driver tjener på.

Derfor lurte jeg bare på om noen hadde erfaring med Kitch`n, før jeg går så langt som til kontraktsforhandling med selskapet. Det eneste jeg vet med kitch`n er at jeg må inn med 300.000 i innskudd.

Mvh Oppstarter av tråden :)

Hva var grunnen til at du tapte penger I Big Bite? En må nesten se på grunnene til t det ikke fungerte, for å se om du kan ha noen mulighet hos en annen kjede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...