Gå til innhold

for tynn hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vet man om en pels-hund er for tynn eller ikke? er jo klin umulig å se, for det er jo masse pels over alt.. veide hunden her om dagen, og han har gått ned en del. Men det er så vannskelig å vite om han er tykk eller tynn eller akkuratt passe når det er en stor klump med pels..

Anonym poster: bf859dcabddc9971a2f6910f30a8d06b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenn med hendene, spør dyrlegen, finn ut hva vekt det kjønnet av den rasen du har skal være...

Skrevet

når du stryker hunden over ryggen burde du kunne klare å kjenne om han føles for tynn, spesielt hvis du kjenner ribbein og hoftebein tydlig. Som X-1 skrev kan du lese om vekten til rasen for å se om han ligger innenfor normalen :-)

Skrevet

Hunden er utenfor rasestandar, så vannskelig å vite hva vekten på rasen ligger på, og det er uansett bare en pekepinn..

Han har kjempetett unnerull så sliter med å komme neddi.. når han er dusjet så kjenner jeg det bedre, så kanskje jeg skal dusje han litt og kjenne

Anonym poster: f0b80d308c97815618aa7d6e7d4af799

Skrevet

Men.. det er aldri et godt tegn om han har gått ned i vekt, tenker jeg. Hva er grunnen til at han har gått ned i vekt, egentlig?

Skrevet

Han sliter med periodevis anoreksia (for å forklare det enkelt). Så er ikke uvanlig at han går opp og ned i vekt. Men nå hadde han gått ned ganske mye, fordi han har hatt en sultestreik, og spist ganske dårlig.

(Og det er ikke nødvendig å komme med allverdens råd om forskjellige tørrfòr, v&h eller andre metoder for å få han til å spise. prøvd alt som kan prøves i 6år, og har endelig funnet noe som får han til å spise, og hva jeg gjør når han streiker)

Skrevet

Han sliter med periodevis anoreksia (for å forklare det enkelt). Så er ikke uvanlig at han går opp og ned i vekt. Men nå hadde han gått ned ganske mye, fordi han har hatt en sultestreik, og spist ganske dårlig.

(Og det er ikke nødvendig å komme med allverdens råd om forskjellige tørrfòr, v&h eller andre metoder for å få han til å spise. prøvd alt som kan prøves i 6år, og har endelig funnet noe som får han til å spise, og hva jeg gjør når han streiker)

Skjønner. :) Er bare ikke normalt for hunder å gå opp og ned i vekt, så derfor jeg lurte.

Skrevet

Skjønner. :) Er bare ikke normalt for hunder å gå opp og ned i vekt, så derfor jeg lurte.

Nei det er det ikke, men han er heldigvis ikke syk. :)

Skrevet (endret)

Hunder kan ha varierendes appetitt. Om det vedvarer,burde en få bikkja sjekka hos vetrinær.

Min var sær og hadde anorexia i ung alder.Veldig tynn,spiste skjeldent. Etter kastrering ble det bedre.

Du skal kunne kjenne ribbeina på hunden når du stryker den på sidene.Ikke slik kosestryk men mer fast grep.

Er du veldig bekymret,så kjøp vom og eventl. høy energi for. De fleste hunder liker vom.

Eller ta leverpostei og bland ut i litt vann som du da heller over maten.

Samt pass på at den blir sliten nok,slik at sulten kommer. En normal hund sulter ikke ihjel foran matskåla.Både kropp og sjel.

Endret av Kårky

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...