Gå til innhold

Proteinpulver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tenkte å begynne med proteinpulver da jeg føler jeg ikke har nok muskelvekst + får i meg nok proteiner naturlig.

Noen som har tips til hvilket proteinpulver jeg skal bruke? Er jo så mange der ute.

Er 100 % whey det beste?

Og kreatin, tas dette i tillegg til proteinpulver?

Takk!

Anonym poster: 33d0c267afc2ffb1979c64efaff03c73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Whey blir tatt opp fort i kroppen, så det er veldig greit til det vanlige/etter trening osv. Hvis du vil avansere, og har økonomi til det, så ville jeg kjøpt kasein til å ta før du legger deg da det tas opp saktere.

Det beste jeg har smakt heter/er av merket Gold standard. De er veldig gode på smak.

Kreatin kan du ta i tillegg ja, da er det viktig å drikke nok ved siden av. Det er også vanlig å gå opp litt i vekt med kreatin fordi du holder på mer vann

Skrevet

Takk for svar!

Kasein skal da ikke tas etter trening, kun til kvelds? Kunne du forklart meg forskjellen på disse to?

Dersom jeg da tar kasein trenger jeg ikke tenke på proteinntak umiddelbart etter trening, men heller spise mer "normalt"?

Skrevet

Og hva er BCAA?

Skrevet (endret)

Og hva er BCAA?

Aminosyre som skal redusere nedbrytningen av musklene og som gjør at du kan prestere bedre på trening :)

Endret av Siggen!
Skrevet

Du bør alltid tilføre proteiner relativt fort etter trening (gjerne en shake, av feks whey). Som en generell regel bør du få i deg ca 2gr protein/kg kroppsvekt i løpet av en dag. Det beste er å tilføre gjennom mat, men shaker kan være billigere, og greit når man ikke klarer å få i seg nok gjennom maten. I løpet av dagen spiser du jo mat, så du vil få påfyll med proteiner jevnlig, men det gjør du ikke om nattet, dermed er kasein kjekt på kvelden da litt og litt av protein blir tatt opp i løpet av natta.

Det viktigste er alikevel at du får i deg tilstrekkelig med protein. Ikke når du tar det. Her har du en artikkel om proteininntak, og om du leser litt rundt på den siden kan du finne mye interessant og lærerrikt. Og ellers må du bare spørre, men jeg er ingen mester i dette (men kan litt mer enn gjennomsnittspersonen. Innbiller jeg meg ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...