Gå til innhold

Hvor vanlig er det å gå ned i vekt før bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøvde nettopp korsettet (eller heter det torsolett??) jeg kjøpte i slutten av januar. Og til min store forskrekkelse så var det større nå, jeg tror jeg må ha gått ned fra en 85 D til 80C..Ihvertfall.. Problemet mitt er at kjolen jeg har kjøpt sitter som et skudd, men tåler nok en vektreduksjon på rundt 5 kilo, som jeg tror jeg allerede har gått ned..

Hvor lett er det å sy inn en stroppeløskjole med slep?? Jeg tror nok jeg må gjøre det om ikke denne vektreduksjonen slutter - jeg slanker meg overhodet ikke...så dette kommer av seg selv.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ganske vanlig at bruder stresser mye like før bryllupet og dermed går ned noen kilo.

Håper klærne dine passer når bryllupet kommer.

Jeg må sy inn kjolen min litt fordi den i utgangspunktet var litt for stor, men venter med det til det nærmer seg i tilfellet det blir slik du har beskrevet her.

Skrevet

Jeg håper også de passer :-) Jeg har nemlig hørt at om kjolen må syes inn for mye så blir det ikke pent...Men, jeg får håpe det stopper opp i tide.

Det er snøring på kjolen min, men også glidelås - derfor må den syes inn om jeg går ned for mye.

Det er nok lurt å vente med å sy den inn ja!

Skrevet

Egentlig så håper jeg jeg går ned litt :-) tar ikke skade av det akkurat, men jeg slanker meg heller ikke.

Kjolen min er for lang og den er for stor over puppene ......... FAKTISK :ler:

Skrevet

Jeg kan også godt gå ned litt, men ikke før bryllupet for kjolen sitter så fint. Tror nok min blir stor over puppene også om bh-størrelsene raser ned på denne måten :ler:

Men, jeg går ihvertfall utifra at jeg får byttet korsettet i en mindre størrelse om det skulle være nødvendig, jeg har kjøpt det på Christiane og der er de veldig greie.

Skrevet

Jeg tror det er ganske vanlig. Da jeg kjøpte min kjole i Frankrike strammet hun godt til da hun tilpasset kjolen - "en vordende brud legger aldri på seg" var svaret jeg fikk da jeg ville ha litt ekstra plass i tilfelle....

Jeg tror at alt stresset før bryllupet gjør at veldig mange går litt ned i vekt.

Skrevet

Jeg lar være å kjøpe torselett før 1 mnd før. Hadde kjøpt, men ombestemte meg, siden det skal sitte stramt.

Fikk pengene igjen, og ble ønsket velkommen tilbake i mai :-)

M

Skrevet

Jeg tror ikke det er noe problem og sy inn kjolen så lenge du ikke har så mye pynt og møster på kjolen. Men du må passe på sånn at sømmer og sånn blir riktige om du har det, ellers så er det lettere og sy inn enn ut!

Skrevet
"en vordende brud legger aldri på seg" var svaret jeg fikk da jeg ville ha litt ekstra plass i tilfelle....

Kanskje eg ikkje stressa nok då? Eg la faktisk på meg 5 kilo etter at eg kjøpte kjolen. Så ein må ikkje plent gå ned i vekt til bryllaupet, men eg trur nok dei fleste gjer det likevel. Eg var uvanleg slapp den sommaren, så mindre fysisk aktivitet var nok grunnen til at eg la på meg. Og nei, eg stressa ikkje nevneverdig mykje med bryllaupsplanane. :kul:

Skrevet

Mitt korsett er også blitt for stort, så må nok en tur innom Kristins og bytte det................. :-)

Skrevet

JEg var innom sydamen igår og satte nåler m.m. Hun sa at hun absolutt ikke kunne sy den ferdig før jeg hadde på meg det korsettet som jeg skulle ha under. Dette ville forandre hele kjolen, og derfor også symålene, men... hun skulle tråkle kjolen og jeg skulle komme innom ca 1 måned før bryllupet for siste prøving.

Jeg trodde jeg hadde god tid, men fikk beskjed om at hadde jeg ikke kommet med kjolen nå så hadde de ikke hatt tid (jeg skal gifte meg 26.6)...

Ellers så var det ikke noe problem å få sydd inn kjolen min som er stroppeløs, og med slep.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...