Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg er en jente på 16 år, som aldri har brukt noe sminke unntatt litt mascara i ny og ned. Jeg har aldri mye tid om morningen, så vil helst ha noe lett, bare foundation eller concealer, ikke masse lag på lag av forskjellige ting.

Har heller ikke mye penger å bruke på sminke, så det setter også litt begrensninger.

Driver med hest og er generelt mye ute, og vil helst ha noe naturlig som holder litt samtidig :)

Lurer egentlig på, hva trenger jeg for å dekke over kviser og andre urenheter? Jeg har litt kviser på panna og mellom øyenbrynene, eller egentlig ganske fin hud på kinn og hake. Det lille jeg har prøvd av foundation før har ofte blitt flakete og tørt...

Og selvfølgelig da, hvilke merker er det som ikke danner nye kviser og som samtidig dekker?

Håper noen har noen tips til meg.

Endret av Photobella
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis foundationen din blir flakete og tørr, så har du kanskje litt tørr hud? :) Det hendte meg hele tiden før, så du må ikke glemme å rense huden og bruke fuktighetskrem :) Eller så kan du forsøke å bytte foundation :D

Foundation som inneholder olje gir ofte mer kviser, men har hørt at de som har pudder i seg, dekker ganske bra :) Men du kan jo spørre om tips fra folk som jobber i kosmetikk avdelinger osv også, så gir de deg sikkert noen forslag :)

Det er mange som bruker dekkstift til å dekke over kviser, men personlig fikk jeg bare mer av dem.. Du må nesten prøve deg frem og se hva som passer best for din hudtype :laugh:

Skrevet

Hvis du sliter med uren hud vil jeg anbefale at du holder deg unna foundation, for det blir det bare verre av. Bruk heller penger på sminkefjerner og ansiktsvask. Vil du likevel bruke foundation, vær nøye på renhold av huden - hver morgen og hver kveld.

Anonym poster: dd641a67ae49c79388da4e9eedef1057

Gjest BettyBoop
Skrevet

men ikke kjøp noe fra clerasil. Det er bare dritt, skal du rense huden må du bruke skikkelige produkter, og ja de koster litt mer men de ødelegger ikke huden. Anbefaler REN serien. Du finner den på vitus apotek

Gjest Loverdose
Skrevet

Kanskje BB-cream hadde vært noe for deg? Det er fuktighetskrem med foundation. Ta deg en tur på et parfymeri/Cubus/et sted der de selger sminke og skaff deg det. Selv har jeg litt uren hud og bruker BB-cream, får ikke urenheter av det og det ser veldig naturlig ut. :) Litt solpudder/bronzer på kinnene er også veldig fint og ser naturlig ut om du legger det rett. Anbefaler deg å søke litt på Youtube, for eksempel "fast everyday makeup" eller "easy everyday makeup", "natural everyday makeup" osv. Er mye på Youtube.

Skrevet

Jeg anbefaler mineralpudder fra mineral hygienics. Det får du kjøpt på www.mineralhygienics.com. Kost for påføring av mineralpudderet får du kjøpt på www.sigmabeauty.com. Sigma f82, round kabuki, den er bare knallgod. Og billig!

For ansiktet anbefaler jeg md formulations face & bodyscrub og md formulations facial cleanser sensitive skin som du får kjøpt på www.feelunique.com. Der kan du også kjøpe deg en hudkrem, jeg anbefaler A'kin sin hudkrem for kombinert hud. Den gir mye fuktighet, men er ikke fet. Den føles gjerne litt tykk i konsistensen akkurat når du smører den på, men den trekker kjempefort inn og fukter godt uten å tette porer. Concealer finner du her.

Alle produktene er veldig drøye i bruk og varer lenge, men det koster jo selvsagt litt å handle inn alt sammen på samme tid. Kanskje du kan ønske deg noe til jul? Jeg ville iallfall begynt med mineralpudderet og påføringskosten, ansiktsvasken og hudkremen. Så kan du ta skrubben og concealeren etterhvert :)

Anonym poster: a1c573548b17d7c51c8be547415cd1e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...