Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å ha kjæreste i militæret? Hvordan holder man kontakten? Har gutta alltid tilgang på mobil og internett?

Anonym poster: 01521c5410e50b62cbd6da350d469ca6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, utenom i rekrutten.

Anonym poster: bbe69b5261072edb3b7a7a0133728f06

Skrevet

Hva betyr det? Når er rekrutten!? TS

Skrevet

De tre første månedene. Og man er alltid utro, drikker sammen hver helg og drar hjem med diverse damer. Damene står i kø når man er i uniform. Nei, jeg erter deg ikke. Slik var det når jeg tjenestegjorde.

Anonym poster: eae1166daf89ff160d8f8a13f76db8b7

Skrevet

Hva betyr det? Når er rekrutten!? TS

Den første tiden i militæret. En mnd elns.

Anonym poster: ee2d764940339b65669454f1390838f4

Skrevet

De tre første månedene. Og man er alltid utro, drikker sammen hver helg og drar hjem med diverse damer. Damene står i kø når man er i uniform. Nei, jeg erter deg ikke. Slik var det når jeg tjenestegjorde.

Anonym poster: eae1166daf89ff160d8f8a13f76db8b7

Da skulle jeg likt å visst hvor det var.

Anonym poster: ee2d764940339b65669454f1390838f4

Skrevet

Takk for at alle sammen sier så snille og berolgiende ord :P han er nettopp flytta til et nytt sted - Stavnger trur jeg. Så jeg kan bare glemme han her da? Han har tilgang på mobil og det hele og gidder ikke holde kontakta med meg. TS

Gjest Memories
Skrevet

Takk for at alle sammen sier så snille og berolgiende ord :P han er nettopp flytta til et nytt sted - Stavnger trur jeg. Så jeg kan bare glemme han her da? Han har tilgang på mobil og det hele og gidder ikke holde kontakta med meg. TS

Madla? Hvor lenge har han vært inne i militæret da?

Skrevet

Han begynte vell etter sommerferien trur jeg? Dro ett sted og blei så flytta til et anna. Så har det vært stille siden.......... TS

Gjest Memories
Skrevet

Hvor lenge har det vært stilt da? Alle har tilgang til pc og mobil der inne. Har han ikke med pc selv så er det stasjonære pcer som er tilgjengelige for alle i leiren.

• Liker 1
Skrevet

Han blei flytta for 2 uker sida trur jeg. Er ikke den flinkeste til å kontakte han (vil ikke mase), men føler jo at jeg ikke maser når jeg sender han ei melding halv anna uke etter sist vi snakka sammen?!!

Etter at han dro har jeg sett litt aktivitet på facebook, men etter at jeg sendte han ei melding er det ikke no aktivitet. Og ser som sagt at han ikke har sett meldinga mi på face, er jo ei sånn funksjon nå.

Men hva er dette felt-opplegget? TS

Skrevet

I tjenestetid har man i utgangspunktet ikke lov til å ha med/bruke telefon, dvs mellom kl 06.00 og 16.00, men er mange som ikke bryr seg om det. Men utover disse tidene har man tilgang til telefon og internett, forutsatt at det ikke er øvelse. Da kan det hende man ikke får snakket sammen på 5-7 dager.

Men hvis forholdet ikke holder ut pga militæret burde jo det forsåvidt fortelle deg at det ikke ville vare uansett.

Jeg har vært 1,5 år i nord-norge og et halvt år i Afghanistan, og jeg og kjæresten er forsatt sammen og nå samboere. :)

Skrevet

I tjenestetid har man i utgangspunktet ikke lov til å ha med/bruke telefon, dvs mellom kl 06.00 og 16.00, men er mange som ikke bryr seg om det. Men utover disse tidene har man tilgang til telefon og internett, forutsatt at det ikke er øvelse. Da kan det hende man ikke får snakket sammen på 5-7 dager.

Men hvis forholdet ikke holder ut pga militæret burde jo det forsåvidt fortelle deg at det ikke ville vare uansett.

Jeg har vært 1,5 år i nord-norge og et halvt år i Afghanistan, og jeg og kjæresten er forsatt sammen og nå samboere. :)

OK! Men takk for svar :) Du roa meg litt nå. Så han kan være på øvelse? Trudde det het felt jeg... Hva går dette ut på? Er man da i ødemarka uten no mulighet for telefon og internett og mail?!

Kanskje han er på no slikt..

Skrevet

Hvor er han egentlig? Nord-norge? Garden? Man får som regel vite om feltuke/øvelse noen dager/uker før, så det er nok av tid til å si i fra.

Og nei, ute på øvelser har man egentlig ikke tilgang til slikt, men i teltet om nattaen er det jo vanlig å dra frem mobilen (som egentlig ikke skulle vært med) og tekste med venner/kjæreste osv.

Felt/Øvelse går egentlig mest ut på å sette teori i praksis, man får som regel lite søvn og lite mat, slik at man kan kjenne på følelsen av å være fokusert samtidig som man er redusert.

Gjest anonymkvinne27
Skrevet

Hei TS.

Ser at flere skriver her at "alle" er utro når de tjenestegjør i militæret. For meg blir det å feie alle under en kam, det blir litt feil. Har hatt tre brødre og flere kamerater som tjenestegjorde i militæret med kjærester hjemme. Ingen av dem som var utro. Kontakten dem i mellom var redusert i perioder, ja.

Men, uheldigivis finner man de som er utro, ja. Men, prøv heller å snakk med han før du trekker den ene eller den andre konklusjonen. Er følelsene streke nok fra begge parter, burde forholdet overleve militæret mener jeg. Kan du ikke spørre han om det er noen årsak til at kontakten nå er dabbet av fra hans side?

Av hva jeg forstår er det enkelttilfeller hvor man ikke har tilgang til telefon/internett. Er i forbindelse med ulike øvelser. Men, hvor lenge disse varer er jeg usikker på. Når min kjæreste var i militæret (var riktignok før jeg traff han), ble han sendt til Irak i 6 mnd. Da gikk det fem uker mellom hver gang han hadde tilgang til tlf/internett pga. han var ute i operasjoner. I periodene han var tilbake i leiren kunne de bruke tlf/internett.

Lykke til :)

Skrevet

Hvor er han egentlig? Nord-norge? Garden? Man får som regel vite om feltuke/øvelse noen dager/uker før, så det er nok av tid til å si i fra.

Og nei, ute på øvelser har man egentlig ikke tilgang til slikt, men i teltet om nattaen er det jo vanlig å dra frem mobilen (som egentlig ikke skulle vært med) og tekste med venner/kjæreste osv.

Felt/Øvelse går egentlig mest ut på å sette teori i praksis, man får som regel lite søvn og lite mat, slik at man kan kjenne på følelsen av å være fokusert samtidig som man er redusert.

han er i stavanger. Åja, så han kan ha med telefon?? Forholdet er ganske ferskt men virker som noen får kalde føttter. trur ikke atr han har tatt med telefoenn. han har ikke vært no innpå facebook.

Skrevet

Gjest_anonymkvinne27_* Takk for gode ord :) Altså, har ikke fått svar etter at jeg sendte han ei melding for 5dager sida. Så han er kanskje på øvelse og ikke har muliget til åsvare?

Skrevet

Men hva er det lengste en øvelse kan vare? og er det forskjeller på hvor i landet en er? forskjell på øvelser i nord, vest og øst?

Gjest anonymkvinne27
Skrevet

Gjest_anonymkvinne27_* Takk for gode ord :) Altså, har ikke fått svar etter at jeg sendte han ei melding for 5dager sida. Så han er kanskje på øvelse og ikke har muliget til åsvare?

Bare hyggelig :)

Forstår at det er en frustrerende situasjon. Du må bare huske at vi her inne bare kan gi deg råd. Ha disse tingene i bakhodet, men avgjørelsene må du ta når du har snakket med kjæresten din. Militæret er en litt spesiell situasjon mener jeg. Det kan være ulike årsaker til at han ikke har tatt så mye kontakt. Jeg mener kommunikasjon er nøkkelen. En kompis av min kjæreste hadde kjæreste mens de var i Irak. Hun ble så "lei av" at han ikke hadde mulighet til å snakke med henne i de 5 ukene de var i operasjoner at hun gikk fra han mens han var i Irak. Hun beskyldte han for å være utro, at han ikke ville snakke med henne etc.. Denne situasjonen kunne han ikke klandres for i det hele tatt. Det knakk han nesten psykisk...

Mitt råd er, ikke ta noen avgjørelser før du har snakket med han. Har han ingen holdbar forklaring, da hadde jeg revudert forholdet.

Klem fra meg :klemmer:

Skrevet

Bare hyggelig :)

Forstår at det er en frustrerende situasjon. Du må bare huske at vi her inne bare kan gi deg råd. Ha disse tingene i bakhodet, men avgjørelsene må du ta når du har snakket med kjæresten din. Militæret er en litt spesiell situasjon mener jeg. Det kan være ulike årsaker til at han ikke har tatt så mye kontakt. Jeg mener kommunikasjon er nøkkelen. En kompis av min kjæreste hadde kjæreste mens de var i Irak. Hun ble så "lei av" at han ikke hadde mulighet til å snakke med henne i de 5 ukene de var i operasjoner at hun gikk fra han mens han var i Irak. Hun beskyldte han for å være utro, at han ikke ville snakke med henne etc.. Denne situasjonen kunne han ikke klandres for i det hele tatt. Det knakk han nesten psykisk...

Mitt råd er, ikke ta noen avgjørelser før du har snakket med han. Har han ingen holdbar forklaring, da hadde jeg revudert forholdet.

Klem fra meg :klemmer:

Du er så god! :blomst: Vi traff hverandre for 6 månder sida. Merka at han var veldig keen på meg, men jeg var ikke keen på han. Vi fortsatte å se hverandre. Jeg sa til han at vi bare var venner og han dro på militæret. Merka da at jeg likte han mer og mer. og vi blei kjærester for 4 uker sida. Så begynner han å ignorere. uka før han dro sist gang var han litt fraværende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...