Gå til innhold

Benhinnebetennelse - hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp begynt å løpe igjen, og tok tydeligvis litt hardt i. Nå er det som om benet mitt stivner helt etter bare noen få minnutter og det gjør ganske så vondt. Jeg har rett og slett måttet gi opp løpingen.

Men... Det vil jeg jo ikke! Jeg liker løping. Hva kan jeg gjøre med dette? Skoene mine er forholdsvis nye og veldig gode, men må jeg bytte de ut, så må jeg.

Har ikke vært hos lege... enda...

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Du må rett og slett slutte å jogge en periode. Dødskjipt. Jeg har ikke jogget aktivt siden i sommer. Mitt problem er teknikk og løpssteget, jeg har de beste skoene og jogger på godt underlag.

Jeg går til naprapat av og til, og det hjelper veldig, er bare ikke veldig student-budsjett vennlig :)

Skrevet

Jeg fikk beinhinnebetennelse etter andre gangen på møllen med nye sko. Dette tenkte jeg ikke så mye over, og har gått med beinhinnebetennelse fra mai 2012 til nå nylig, med store smerter. Det ble liksom aldri bedre, selv om jeg tok flere uker lange pauser mellom hver løpetur. Prøvde skoene til søsteren min noen ganger, og jeg har ennå ikke fått vondt. Vet om noen som skal på joggesko-shopping til uken.. :fnise: Når det er sagt, kan beinhinnebetennelse komme av mye. Vektoppgang, for mye løping, løping på dårlig underlag osv.

Anonym poster: a2432b35cea47a6b4cf49d0f98ccb27d

Skrevet

Jeg var også hos lege for dette. Han hadde virkelig ingenting å komme med, og ga meg kun et tips om hvor jeg kunne dra for å få tips og råd....

Anonym poster: a2432b35cea47a6b4cf49d0f98ccb27d

Skrevet (endret)

Som andre har skrevet, så må du desverre ta fri fra jogginga. Du kan jo evt. sykle eller svømme kanskje :) Sykling er kanskje ikke så aktuelt utover mot vintern da, men kan jo sykle på sykkelapparat, selv om det er dritkjedelig.

Jeg sleit med det samme, og har ikke jogget på lenge, så vet faktisk ikke om jeg har beinhinnebetennelsen lenger eller ikke :P

Endret av Siggen!
Skrevet

Men jeg trodde at dette ikke var noe som gikk over av seg selv etter en lenger pause. Trodde det krevde en form for behandling eller noe? Massasje eller opptrening?

Og hvor lang er egentlig en sånn pause snakk om? 1 mnd nok? Har fått en venninne som driver med turn til å kjenne litt på leggen min. Hun kan kjenne vannsamlingen, men sier at den ikke er stor.

Skrevet

Som andre har skrevet, så må du desverre ta fri fra jogginga. Du kan jo evt. sykle eller svømme kanskje :) Sykling er kanskje ikke så aktuelt utover mot vintern da, men kan jo sykle på sykkelapparat, selv om det er dritkjedelig.

Jeg sleit med det samme, og har ikke jogget på lenge, så vet faktisk ikke om jeg har beinhinnebetennelsen lenger eller ikke :P

Og kanskje elipse? Eneste er at jeg har litt fordommer mot den maskinen... He he

Skrevet

Og kanskje elipse? Eneste er at jeg har litt fordommer mot den maskinen... He he

Jepp, den og. Glemte å ha med den gitt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...