AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #1 Skrevet 4. november 2012 Jeg har en veldig god kompis som jeg må dele seng med i helgen som kommer. Vi skal reise bort på besøk til en annen kompis og eneste sovealternativet er å dele ei dobbelseng. Jeg ser absolutt ikke noe problem i det, da vi har delt seng flere ganger før. Og nei, det skjer absolutt ingenting! Der er som å dele seng med broren sin liksom. Men greia er jo at jeg har kjæreste, en meget sjalu en, som haaater at jeg har guttevenner. Nå skal det sies at jeg har flere gode guttevenner, enn jentevenner da jeg kommer bedre overens med gutter. Jeg sier jo selvfølgelig ikke til typen at vi deler seng, da hadde han vel flydd i flint.. Men han vet jo at jeg har venner som er gutter, og må jo bare stole på meg. Synes dere det er "dårlig gjort" av meg å dele seng med en god kompis når jeg har kjæreste? Anonym poster: b9ac534f940ead4ff91f097551e2ef14
AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #2 Skrevet 4. november 2012 Spiller ingen rolle om hva vi på kg synes. Jeg er ikke så veldig sjalu av meg og hadde gitt f i det om det du sier er sant. Men hadde jeg vært en sjalu type så hadde det vært langt i fra greit, skjønner? Det er ihvertfall ikke å ivareta hans følelser og iom at det er kjæresten din teller vel de mer enn bekreftelser fra kg? Anonym poster: 3e2b035538a9850da2bdc5e553e68132
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 4. november 2012 #3 Skrevet 4. november 2012 Ja, jeg syns det er dårlig gjort. Spesielt siden du vet han ikke hadde likt det. 28
Gjest Wilhelmine Skrevet 4. november 2012 #4 Skrevet 4. november 2012 Hvis du ikke kan si det til ham fordi han ville blitt fly forbanna, da har du vel kanskje svaret ditt der? Du vet han ville blitt sint og såret av det, og da synes jeg det er galt. Jeg anser meg ikke som veldig sjalu, men jeg synes godt man kan ha venner av motsatt kjønn uten å dele seng med dem. Det synes jeg er forbeholdt meg som kjæreste, og jeg hadde blitt såret om kjæresten ikke respekterte det.
Gjest Lincoln Skrevet 4. november 2012 #5 Skrevet 4. november 2012 Hadde du likt det om han reiste på tur og delte seng med ei jente som du visste var keen på ham? 7
Gjest finurlig Skrevet 4. november 2012 #6 Skrevet 4. november 2012 Siden du ikke vil fortelle det til ham fordi han er så sjalu, hvordan tror du det blir når han finner det ut i ettertid? 8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #7 Skrevet 4. november 2012 Som andre her sier så blir det veldig individuelt. Har du en kjæreste som er lite sjalu av seg og han er trygg nok både på deg og han andre karen, så er det jo ok. Er han sjalu derimot, eller får ubehagelige følelser ved tanken, så vil det bare før til krangling og er ikke ok. Anonym poster: 6d56ba885b0670ce1f2551571b05a0cd 1
Bernardette Skrevet 4. november 2012 #8 Skrevet 4. november 2012 Hvis du ikke kan si det til ham fordi han ville blitt fly forbanna, da har du vel kanskje svaret ditt der? Du vet han ville blitt sint og såret av det, og da synes jeg det er galt. Jeg anser meg ikke som veldig sjalu, men jeg synes godt man kan ha venner av motsatt kjønn uten å dele seng med dem. Det synes jeg er forbeholdt meg som kjæreste, og jeg hadde blitt såret om kjæresten ikke respekterte det. Jeg er uenig. Hvorfor skal kjæresten hennes forandre henne? Har hun ikke rett til å være seg selv, selv om det innebærer at noen av tingene hun står for er motsatt av hva kjæresten hennes skulle ønske hun stod for? TS: Jeg mener at du skal kunne dele seng med din gode venn uten å ha dårlig samvittighet. Jeg tenker som deg, og forstår at det er fullt mulig å gjøre slikt uten at det skal være noe galt i det. Om kjæresten din har problemer med slikt bør HAN enten endre mening, eller respektere at dere er ulike der. 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #9 Skrevet 4. november 2012 Hadde du likt det om han reiste på tur og delte seng med ei jente som du visste var keen på ham? Nå er jo verken jeg eller kompisen min "keene" på hverandre. Vi er som søsken rett og slett. Og nei, jeg tror ikke det hadde gjort meg noe om han delte seng med ei god venninne. Det er jo bare snakk om å ligge i samme seng, med hver vår dyne og SOVE. Ser ikke problemet jeg altså.. TS Anonym poster: b9ac534f940ead4ff91f097551e2ef14 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #10 Skrevet 4. november 2012 Jeg er uenig. Hvorfor skal kjæresten hennes forandre henne? Har hun ikke rett til å være seg selv, selv om det innebærer at noen av tingene hun står for er motsatt av hva kjæresten hennes skulle ønske hun stod for? TS: Jeg mener at du skal kunne dele seng med din gode venn uten å ha dårlig samvittighet. Jeg tenker som deg, og forstår at det er fullt mulig å gjøre slikt uten at det skal være noe galt i det. Om kjæresten din har problemer med slikt bør HAN enten endre mening, eller respektere at dere er ulike der. Ja, det er akkurat sånn jeg også tenker:) Jeg mener han bør stole såpass mye på meg til å vite at det aldri kommer til å skje noe mellom meg og kompisen min. Anonym poster: b9ac534f940ead4ff91f097551e2ef14
Silfen Skrevet 4. november 2012 #11 Skrevet 4. november 2012 Det spiller ingen rolle. Venner er venner, uavhengig av kjønn. Folk som sier noe annet må gå litt i seg selv og jobbe med de stereotypiske fordommene sine. 1
Gjest Evans Skrevet 4. november 2012 #12 Skrevet 4. november 2012 (endret) - Endret 22. mai 2013 av Evans
Gjest Lincoln Skrevet 4. november 2012 #13 Skrevet 4. november 2012 Nå er jo verken jeg eller kompisen min "keene" på hverandre. Vi er som søsken rett og slett. Og nei, jeg tror ikke det hadde gjort meg noe om han delte seng med ei god venninne. Det er jo bare snakk om å ligge i samme seng, med hver vår dyne og SOVE. Ser ikke problemet jeg altså.. TS Anonym poster: b9ac534f940ead4ff91f097551e2ef14 At DU ikke er keen på kompisen din kan nok tenkes. Motsatt? Neppe. 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #14 Skrevet 4. november 2012 At DU ikke er keen på kompisen din kan nok tenkes. Motsatt? Neppe. Fordi? Er du også av den oppfatningen av at menn ikke kan ha venninner uten at de baktanker med det? Det er nettopp av det slaget typen min er! Og det er så forbanna irriterende.. Anonym poster: b9ac534f940ead4ff91f097551e2ef14 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #15 Skrevet 4. november 2012 Det han ikke vet har han ikke vondt av ^^ Anonym poster: 8dbf909259064cff28fa9e44dedd9d0f 1
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2012 #16 Skrevet 4. november 2012 Jeg har en veldig god kompis som jeg må dele seng med i helgen som kommer. Vi skal reise bort på besøk til en annen kompis og eneste sovealternativet er å dele ei dobbelseng. Jeg ser absolutt ikke noe problem i det, da vi har delt seng flere ganger før. Og nei, det skjer absolutt ingenting! Der er som å dele seng med broren sin liksom. Men greia er jo at jeg har kjæreste, en meget sjalu en, som haaater at jeg har guttevenner. Nå skal det sies at jeg har flere gode guttevenner, enn jentevenner da jeg kommer bedre overens med gutter. Jeg sier jo selvfølgelig ikke til typen at vi deler seng, da hadde han vel flydd i flint.. Men han vet jo at jeg har venner som er gutter, og må jo bare stole på meg. Synes dere det er "dårlig gjort" av meg å dele seng med en god kompis når jeg har kjæreste? Anonym poster: b9ac534f940ead4ff91f097551e2ef14 I stedet for å spørre om råd på KG; hvor overraskende mange har oppsiktsvekkende holdninger, bør du stille deg følgende spørsmål: Hadde du f.eks. likt om din kjæreste hadde delt dobbeltseng med en vakker kvinne, f.eks. ei helg han var bortreist på jobbreise? Hvis du hadde gitt han beskjed om at dette liker du ikke, og han likevel hadde gjort det, hadde du satt pris på det? Når du har svart ÆRLIG på disse spørsmålene, har du nok svaret på ditt eget spørsmål....
Pene sko... Skrevet 4. november 2012 #17 Skrevet 4. november 2012 Hadde du likt det om han reiste på tur og delte seng med ei jente som du visste var keen på ham? Touche! Jeg hadde ikke satt kjempestor pris på det, nei. 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #18 Skrevet 4. november 2012 I stedet for å spørre om råd på KG; hvor overraskende mange har oppsiktsvekkende holdninger, bør du stille deg følgende spørsmål: Hadde du f.eks. likt om din kjæreste hadde delt dobbeltseng med en vakker kvinne, f.eks. ei helg han var bortreist på jobbreise? Hvis du hadde gitt han beskjed om at dette liker du ikke, og han likevel hadde gjort det, hadde du satt pris på det? Når du har svart ÆRLIG på disse spørsmålene, har du nok svaret på ditt eget spørsmål.... Så lenge de KUN var venner hadde jeg ikke hatt noe problem med det nei. Jeg stoler såpass mye på kjæresten nemlig. Og det er faktisk lov til å ha venner av det motsatte kjønn, selv om ikke alle ser ut til å mene det.. Jeg spurte på KG for å se hvordan andre folk ser på det å dele seng med VENNER av det motsatte kjønn. Jeg har mitt syn på det, andre har andre syn på det, sånn er det bare:) TS Anonym poster: b9ac534f940ead4ff91f097551e2ef14
juliane Skrevet 4. november 2012 #19 Skrevet 4. november 2012 Det som er dårlig gjort her er jo at du skal gjøre det uten å si det til kjæresten din! I mitt forhold hadde det sannsynligvis vært greit begge veier, men vi hadde selvfølgelig fortalt den andre om det på forhånd. Og det er ikke snakk om sykelig sjalusi hvis man ikke syns det er ok at kjæresten deler dobbeltseng med en av det annet kjønn, det tror jeg hadde stukket i veldig, veldig mange. Det må jo finnes andre alternativer. Kan ikke kompisene dele seng og så sover du der det er meningen at han du er på besøk hos skal sove? Har han ingen sofa eller skumgummimadrass? 3
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2012 #20 Skrevet 4. november 2012 Så lenge de KUN var venner hadde jeg ikke hatt noe problem med det nei. Jeg stoler såpass mye på kjæresten nemlig. Og det er faktisk lov til å ha venner av det motsatte kjønn, selv om ikke alle ser ut til å mene det.. Jeg spurte på KG for å se hvordan andre folk ser på det å dele seng med VENNER av det motsatte kjønn. Jeg har mitt syn på det, andre har andre syn på det, sånn er det bare:) TS Anonym poster: b9ac534f940ead4ff91f097551e2ef14 Vel, poenget her er jo at han ikke liker det, ikke sant? Og likevel vurderer du å gjøre det, bak hans rygg? I mine øyne er dette et bedrag. Du burde i det minste fortelle han om det. Så får du se hva han sier. Et forhold handler om gjensidig respekt. Og selv om du er uenig i ham i det, betyr ikke det at det gir deg "rett" til å gjennomføre alt du mener er riktig når du VET at det sårer han, eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå