Bernardette Skrevet 4. november 2012 #1 Skrevet 4. november 2012 Hei! Er det noen her som har tatt et år med språk på Uio (eller lignende) ? Da tenker jeg f.eks. årsenhet i fransk, spansk, engelsk, tysk.. http://www.uio.no/studier/program/spansk-aarsenhet/index.html Hvordan var det?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #2 Skrevet 4. november 2012 Jeg har tatt årsstudium fransk, men bygde det inn i graden min. Det er preget av at de flestes om tar fagene bruker det i en annen grad, eller bare tar enkeltemner. Jeg fant meg en grei gruppe i fadderuka, men undervisning var litt upersonlig. Det var svært lite å gjøre fra uke til uke i forhold til andre fag, lite å øve på. Litt mer i eksamenstiden da vi alle plutselig fant ut at det å lære seg fonetisk/fonemisk transkripsjon ikke er SÅ lett. Lite seminarer og slikt. Nivået var ikke spesielt høyt for de som kunne fransk, og grammatikkundervisningen var på norsk. 'Hvordan var det?' er ikke akkurat så veldig konkret spørsmål når du spør om så mange ulike fag. Anonym poster: d08248fcafcdab734c7115c3b80a513c
Bernardette Skrevet 4. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2012 'Hvordan var det?' er ikke akkurat så veldig konkret spørsmål når du spør om så mange ulike fag. Nei det har du helt rett i.. jeg tenker mer på om det er noe som er svært tidkrevende, og om man MÅ stille til alle, eller nesten alle forelesninger. For mitt vedkomne er det snakk om å ta et språk jeg egentlig er ganske flytende i fra før, så sånn sett vil det ikke koste meg en kalori. Kanskje noen rett før eksamen bare. Men jeg har et tidsproblem, da jeg egentlig holder på med noe helt annet på dagtid når det er forelesninger og seminarer og slikt.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #4 Skrevet 4. november 2012 Det spørs nok hvilket språk du tenker å ta. Jeg tar russisk(som frie emner) og kjenner meg ikke igjen det første anonymbruker skriver. Jeg har aldri hatt så mange forelesninger i uka som nå. Vi får oppgaver fra dag til dag, som bør gjøres. I tillegg til kvalifiseringsprøvene som kommer med jevne mellomrom. Anonym poster: 54798dcef6bd520871edd62285a11064
AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #5 Skrevet 4. november 2012 Nei det har du helt rett i.. jeg tenker mer på om det er noe som er svært tidkrevende, og om man MÅ stille til alle, eller nesten alle forelesninger. For mitt vedkomne er det snakk om å ta et språk jeg egentlig er ganske flytende i fra før, så sånn sett vil det ikke koste meg en kalori. Kanskje noen rett før eksamen bare. Men jeg har et tidsproblem, da jeg egentlig holder på med noe helt annet på dagtid når det er forelesninger og seminarer og slikt. Jeg har tatt et språkstudium, og vil si at det var helt gjennomsnittlig arbeidsmengde. At du kan språket godt er selvsagt en fordel, men ikke tro at det ikke vil innebære arbeid. Om det er morsmålet ditt, vil du måtte legge ned arbeid i fonetikk og grammatikk f.eks. likevel. Du må også kunne reglene og mønstrene, det er ikke nok å bare beherske språket. Flere med språket som morsmål fikk et sjokk hos oss. De hadde regnet med å bare surfe gjennom studiet og få god karakter, men det var faktisk noen av dem som strøk. Anonym poster: 59e2ee39fd18e0da80ea8220a3ce9d60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå