AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #21 Del Skrevet 8. november 2012 Kjedelige?? De tar ansvar fordi de er blitt mødre. Mener du de skal kle seg som Madonna, feste som Paris Hilton og dra ut hver helg for å slå ut håret i lårkort kjole? Nei, vi er mødre som tar ansvar for barna vi har fått. Da sømmer det seg ikke å fly på byen helg etter helg og være dritafull. Jeg fikk barn som 24 åring, og har siden gått sjelden ut, man blir litt voksnere når man har barn å ta seg av. Vil ikke at ungene skal få høre på skolen at moren drikker og flyr på byen. Der har jeg ingenting å gjøre mer, er kjekkere med venninnekvelder, hobbykvelder og spise ute med mannen. En sjelden gang blir det fest, men er sjelden det blir bytur da. Nei, heldigvis så blir noen voksne. Har ikke kort hår da, men en frisyre som er kledelig til meg og som er halvlangt. Bruker aldri tights, men jeans og en fin topp til. Jeg synes ikke mødre skal fly på byen i tide og utide, man har et ansvar. Anonym poster: 59c784c620f3d6ecb1e5040dbcbb31b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hippyskippy Skrevet 8. november 2012 #22 Del Skrevet 8. november 2012 Kjedelige?? De tar ansvar fordi de er blitt mødre. Mener du de skal kle seg som Madonna, feste som Paris Hilton og dra ut hver helg for å slå ut håret i lårkort kjole? Nei, vi er mødre som tar ansvar for barna vi har fått. Da sømmer det seg ikke å fly på byen helg etter helg og være dritafull. Jeg fikk barn som 24 åring, og har siden gått sjelden ut, man blir litt voksnere når man har barn å ta seg av. Vil ikke at ungene skal få høre på skolen at moren drikker og flyr på byen. Der har jeg ingenting å gjøre mer, er kjekkere med venninnekvelder, hobbykvelder og spise ute med mannen. En sjelden gang blir det fest, men er sjelden det blir bytur da. Nei, heldigvis så blir noen voksne. Har ikke kort hår da, men en frisyre som er kledelig til meg og som er halvlangt. Bruker aldri tights, men jeans og en fin topp til. Jeg synes ikke mødre skal fly på byen i tide og utide, man har et ansvar. Anonym poster: 59c784c620f3d6ecb1e5040dbcbb31b8 Hvem har sagt noe om at man må fly på byen hver kveld? Problemet er jo at med en gang folk får barn, dreier alt seg om barna deres. Ikke EN samtale kan jeg ha med kolleger, venninner, osv, uten at de greier å dreie inn på barna sine hver eneste gang. Jeg skjønner at barna tar mye av hverdagen, men når du da er ute blant folk, er det ikke litt deilig å snakke om ANDRE TING? Man trenger ikke selge personligheta si bare fordi man plutselig har noen man må ta seg av. Folk evner ikke å se rundt sin egen lille boble, og tror at resten av verden bryr seg om at Tallulah Fallulah har sprutbæsj den dagen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Crazycatlady Skrevet 8. november 2012 #23 Del Skrevet 8. november 2012 Ja,jeg føler meg egentlig ganske utenfor når kvinnfolk begynner å prate om sånt selv om jeg er i 30-årene selv.Forstår at folk er på et annet stadie i livet,men når man først treffes på fest eller noe så kan man vel prate om noe annet vel? Jeg har ingenting å bidra med når folk kun prater om barn og helst skal klage over dem hele kvelden.Når jeg er med slektninger,gamle venninner eller er med samboers familie så er det en gjenganger at damene skal klage mest mulig,og det blir litt irriterende når hele kvelden omtrent går med til det.Virker generelt som damer på min alder liker å klage på alt mulig også skal de gjerne ha meg med på det også,men det kjeder meg rett og slett. Det er på en måte noe som skremmer meg om jeg skulle fått barn en gang:at jeg kommer til å miste meg selv og at jeg ikke er meg lenger,men kun mamma. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #24 Del Skrevet 8. november 2012 Prater ikke bare om barn nei, men det blir et naturlig tema. Får dere egne barn selv, så vet dere hva vi snakker om Anonym poster: 59c784c620f3d6ecb1e5040dbcbb31b8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orgus Skrevet 8. november 2012 #25 Del Skrevet 8. november 2012 Prater ikke bare om barn nei, men det blir et naturlig tema. Får dere egne barn selv, så vet dere hva vi snakker om Anonym poster: 59c784c620f3d6ecb1e5040dbcbb31b8 Jeg vet hva det er snakk om - nettopp derfor har jeg ikke fått eget 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #26 Del Skrevet 8. november 2012 Man mister ikke seg selv når man får barn, barn ER en del av en selv. Ville vært ganske tragisk dersom man ikke fortsatte å utvikle seg når man bikka 20 år... Når det er sagt; Jeg har to barn og ikke all verdens med nettverk rundt meg her vi bor, så mye av hverdagen min er; nettopp: barna mine. Jeg passer imidlertidig på å ikke selv bringe de på bane når jeg snakker med folk som ikke selv har barn, fordi jeg vet at de finnes overhodet ikke interessert i mine barn, de kunne ikke brydd seg mindre. Foreldre og ikke-foreldre er to helt forskjellige raser, det er jo helt tydelig når man leser her inne hvordan folk uten barn tenker om foreldre... Men når småbarnsforeldre drar inn barna sine i samtaler med deg TS, så er det kanskje fordi de aner ikke hva de skal snakke med deg om, fordi de overhodet ike finner deg interessant, så da blir det sånn overfladisk chit-chat om været, barna og sånn. Kanskje du skulle by mere på deg selv, gi litt faen og innby til morsomme samtaler(om annet enn unger), enn å bare sitte og surke i et hjørne med drinken din og tenke at alle er såååå mye kjedeligere enn deg selv. De synes kanskje ikke det er så gøy å bare snakke om deg og ditt heller. Anonym poster: ff9fe6afd5ace15d31c40256db1376ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Crazycatlady Skrevet 8. november 2012 #27 Del Skrevet 8. november 2012 (endret) Jeg mente jo ikke at man ikke fortsetter å utvikle seg, men for meg som utenforstående så ser det jo ut som at man mister seg selv litt når man har barn og at man ikke har tid til seg selv. Ja,og jeg har ikke noe imot at folk prater om barna sine, men når det blir hele tiden og alle detaljer blir lagt frem da blir det litt uinteressant. Endret 8. november 2012 av Crazycatlady 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #28 Del Skrevet 9. november 2012 Kjedelige?? De tar ansvar fordi de er blitt mødre. Mener du de skal kle seg som Madonna, feste som Paris Hilton og dra ut hver helg for å slå ut håret i lårkort kjole? Nei, vi er mødre som tar ansvar for barna vi har fått. Da sømmer det seg ikke å fly på byen helg etter helg og være dritafull. Jeg fikk barn som 24 åring, og har siden gått sjelden ut, man blir litt voksnere når man har barn å ta seg av. Vil ikke at ungene skal få høre på skolen at moren drikker og flyr på byen. Der har jeg ingenting å gjøre mer, er kjekkere med venninnekvelder, hobbykvelder og spise ute med mannen. En sjelden gang blir det fest, men er sjelden det blir bytur da. Nei, heldigvis så blir noen voksne. Har ikke kort hår da, men en frisyre som er kledelig til meg og som er halvlangt. Bruker aldri tights, men jeans og en fin topp til. Jeg synes ikke mødre skal fly på byen i tide og utide, man har et ansvar. Anonym poster: 59c784c620f3d6ecb1e5040dbcbb31b8 du hørtes utrolig tørr ut. Det ER mange i den tråden her som føler seg truffet. Anonym poster: 5639fa441c1649b2208576e757b5fe9a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chillpill Skrevet 9. november 2012 #29 Del Skrevet 9. november 2012 Har endel "venner", eller det vil si venner av dama som vi treffer i blandt på "fest". Disse er mellom 32 og 38, og herregud så kjedelig mange av dem er. Det prates KUN om barn. Fabian gjorde ditt, Eliana Rubia Neurotica gjorde datt. Man får bare lyst til å pælme både barn og kjerringer ut vinduet, sette på no gammal Ice cube og rocke løs. Er jeg heldig finner jeg en singel dude jeg kan prate musikk/politikk/filosofi med. Jeg prøver faktisk desperat å "sjekke opp" dudes. Finner en som ikke sitter å holder en jævla unge, og prøver desperat å få kontakt. Prøver dessuten å få face eller telefonnummer på fyren, for venner har jeg jo ikke lenger heller. Lenge leve tredveåra! Jeg må bare si at Eliana Rubia Neurotica er det mest fantastiske navnet jeg har hørt! Dette blir Chillpill juniors navn en gang i tiden, altså. Hoho! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Darthoven Skrevet 9. november 2012 #30 Del Skrevet 9. november 2012 Jeg må bare si at Eliana Rubia Neurotica er det mest fantastiske navnet jeg har hørt! Dette blir Chillpill juniors navn en gang i tiden, altså. Hoho! Hehe. Takk! Det er hyggelig at ditt fremtidelige barn blir oppkalt i mitt minne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 9. november 2012 #31 Del Skrevet 9. november 2012 Eg var tobarnsmor før eg var 24... Men eg skjøner likevel kva TS meiner. Ein del kvinner set seg fast i morsrolla og vert "kjedelege". Korleis dei ser ut, bryr eg meg ikkje om, men akkurat det med ikkje å kunne snakke om anna enn ungar, "gubben" og veret, er faktisk ei reell "problemstilling". Eg forstår at ein er oppslukt av foreldrerolla når ein har ein baby, men når ungane har vorte litt større, og dei framleis ikkje har anna å snakke om.... Det er rett og slett litt trist. Sjølv synest eg det er utruleg deilig å snakke om alt mogleg anna på fest. Godt å føle seg som seg sjølv, ikkje berre mor. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 10. november 2012 #32 Del Skrevet 10. november 2012 Tja, jeg synes nå også at en del kan bli temmelig ensporet når de får barn - dvs de mister litt seg selv og er kun mamma. Det gjelder ikke alle, men har noen venninner som nå ikke evner å snakke om noe annet enn hva gullungen har fått til nå og det synes jeg er ganske kjedelig. Joda, det å være mamma er en del av den personen man er, men jeg synes nå i alle fall at man også er et individ i tillegg. I og med at jeg også kjenner en del folk som fortsett kan være superkule mennesker selv etter de har blitt mødre, må jo dette være et fenomen som åpenbart ikke treffer alle. Og - vekt og rynker er nå en ting. Rynker kan man ikke alltid unngå, til og med med bra hudpleie, og graviditetskiloene kan nok ta sin tid å få bort, og kroppen forandrer seg når man blir eldre. Synes heller ikke man skal kle seg som 20-åring, noe som ser passe desperat ut på en voksen kvinne. Men - jeg synes det er litt kjipt at så mange blir alt for kjedelige i klesfronten, og tunika og tights blir nærmest uniform. Selv om man er mamma kan man kle en fin kjole! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 7. desember 2012 #33 Del Skrevet 7. desember 2012 Jeg er selv i starten av 30-årene, og har nylig deltatt på reunionsfest for russekullet mitt. Det som slår meg er at damene er skikkelig "kjerringer"; overvektige, kort sveis, begynner å få synlige rynker, kjedelig klesstil (ala tights med en lang top), allerede tobarnsmødre, kun interessert i å snakke om barna, osv. For en kjedelig kveld! Anonym poster: 20e4c618bbc8e379ffc3c76138ebd4d2 Ts, jeg er i samme båt som deg. Jeg hadde takket for meg etter gruppebildet ble tatt. Jeg hadde ikke fått hentet noe ut fra den forsamlingen som påfyll i mitt liv jeg heller. Man kan ikke tvinge på noen som storkoser seg å snakke om noe annet, bare fordi man selv grøsser. Det er greit at vi utvikler oss forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PanLi Skrevet 14. desember 2012 #34 Del Skrevet 14. desember 2012 Hm. Jeg og de fleste av mine venner og bekjente er helt i starten på 30-årene. Jeg oppfatter ikke de/meg/oss som konete og kjedelige, men oppdateringsrunden kan være det... De etablerte med barn klarer likevel helt fint å flytte perspektivet over på meg og mitt (singel)liv, spørre/gi innspill og assosiasjoner samtidig som jeg gjør det samme om deres liv. Vi møtes på midten! Jeg er interessert i deg og ditt liv, og du i meg og mitt liv! Etter (den obligatoriske) oppdateringsrunden går vi over til å diskutere felles ideer og interesser, utveklse impulser og anbefalinger, le av gamle og nye situasjoner, fortelle morsomme historier, se på folk og ting rundt oss, kommentere og le av hverandre og finne frem vitser, bilder og you-tube klipp! Jeg synes de er helt supre, de fleste 30-åringene jeg treffer....! Og fru tights- og tunika er likeså morsom som frk bluse og miniskjørt - innpakningen er innpakning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inx Skrevet 14. desember 2012 #35 Del Skrevet 14. desember 2012 Foreldre er dølle, det er bare sånn det er. Får'u en pudding blir'u døll. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kubrak Skrevet 14. desember 2012 #36 Del Skrevet 14. desember 2012 Neimen Søren og, jeg som er 28 har da bare 2-4 år på meg til å legge på meg 30 kilo slik at jeg kan nå en bmi på over 30 som klassifiserer som overvektige: Bare for å pirke så må jeg nesten fortelle deg at en bmi på 25-29,99 klassifiseres som overvekt, mens 30+ klassifiseres som fedme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2012 #37 Del Skrevet 14. desember 2012 Bare for å pirke så må jeg nesten fortelle deg at en bmi på 25-29,99 klassifiseres som overvekt, mens 30+ klassifiseres som fedme Hu har piggsveisen og det giftige tonefallet allerede.. Alt a mangler er 1 år hvor a spiser en 2 liter med iskrem før leggetid hver kveld Anonym poster: 3947735b0c3a07512696c00198ccff45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 14. desember 2012 #38 Del Skrevet 14. desember 2012 Jeg er selv i starten av 30-årene, og har nylig deltatt på reunionsfest for russekullet mitt. Det som slår meg er at damene er skikkelig "kjerringer"; overvektige, kort sveis, begynner å få synlige rynker, kjedelig klesstil (ala tights med en lang top), allerede tobarnsmødre, kun interessert i å snakke om barna, osv. For en kjedelig kveld! Anonym poster: 20e4c618bbc8e379ffc3c76138ebd4d2 hmm seriøst? Begynner nå å tenke at jeg er ekstremt barnslig for min alder når jeg leser dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 14. desember 2012 #39 Del Skrevet 14. desember 2012 Neimen Søren og, jeg som er 28 har da bare 2-4 år på meg til å legge på meg 30 kilo slik at jeg kan nå en bmi på over 30 som klassifiserer som overvektig, humpe på meg to barn med min steriliserte samboer, og få både års kort og rabattkort på "brun og blid" slik at jeg kan virkelig meske på meg en rynkehud som ser ut som dette: Slik at jeg kan forfylle dine tanker om 30 åringer. Newsflash: ikke alle går fra en 14 åring til en 60 åring på den timen de fyller 30. Men folk forandrer seg i takt med tiden, noe annet hadde da virkelig vært rart. Kanskje du er på jakt etter en Jan Thomas figur med vagina som er hysterisk redd for å bli eldre, med 12 liter botox innenfor, hva vet vel jeg? Men selv om du tror du en ungfole på gamlehjem så er det da helt normalt og vanlig at kvinner i begynnelsen av 30 årene har fått sine små knøtt, hva er kjæringaktig med det? Skulle de ventet til de var 40 mener du med større spontanabort sjanse for at du skulle ha en gøy fest? nå var det vel ikke barna som gjorde at hun mente de var kjerringaktige, mer klesstilen og hårfrisyrene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 14. desember 2012 #40 Del Skrevet 14. desember 2012 (endret) Kjedelige?? De tar ansvar fordi de er blitt mødre. Mener du de skal kle seg som Madonna, feste som Paris Hilton og dra ut hver helg for å slå ut håret i lårkort kjole? Nei, vi er mødre som tar ansvar for barna vi har fått. Da sømmer det seg ikke å fly på byen helg etter helg og være dritafull. Jeg fikk barn som 24 åring, og har siden gått sjelden ut, man blir litt voksnere når man har barn å ta seg av. Vil ikke at ungene skal få høre på skolen at moren drikker og flyr på byen. Der har jeg ingenting å gjøre mer, er kjekkere med venninnekvelder, hobbykvelder og spise ute med mannen. En sjelden gang blir det fest, men er sjelden det blir bytur da. Nei, heldigvis så blir noen voksne. Har ikke kort hår da, men en frisyre som er kledelig til meg og som er halvlangt. Bruker aldri tights, men jeans og en fin topp til. Jeg synes ikke mødre skal fly på byen i tide og utide, man har et ansvar. Anonym poster: 59c784c620f3d6ecb1e5040dbcbb31b8 når du er på fest har du jo barnefri da og har mulighet for å pynte deg å slå deg løs da. Man må jo ikke være kjedelig på fest selv om man har barn vel?? og denne tråden handler jo om at de treftes på russereunion og det er jo en fest Endret 14. desember 2012 av BettyBoop 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå