Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i andre etage i en tomannsbolig. Under oss bor det et ganske ferskt samboerpar som i kveld/natt har kranglet noe voldsomt. Jeg tror ikke det er noe personskade men det høres ut som det går hett for seg. Trampring, smelling med dører, skriking osv. tror ting har blitt kastet også

de har hver sinn unge, men tror begge har barnefri idag. Håper ihvertfall det...

I begynnelsen var dette litt festelig å få med seg, men når klokka snart er 2 på natta begynner det å bli veldig irriterende. Er det lov å si ifra og høre om de kan ta det litt rolig, eller burde det bare få gå sinn gang?

Anonym poster: 09395fde9abfd0d8c662f1d0668f28ab

Videoannonse
Annonse
Gjest Borghild
Skrevet

Gi dem god, gammeldags juling og ring purken.

• Liker 1
Skrevet

Ring politiet. Da roer deg seg vel ned. Forhåpentligvis :)

Skrevet

Politiet rykker da vel ikke ut for slikt. Skal da være måte på ressurssløseri. Tramp i gulvet, hardt og lenge. Og begynner de igjen/ikke gir seg så tramper dere i vei igjen. Hjelper ikke det kan dere jo vurdere å gå ned og ringe på. Og uansett om dere ikke går ned i kveld/natt, så kan dere jo legge igjen en lapp i postkassen deres i morgen og skrive at dere hørte de veldig godt, fikk ikke sove og håper at det ikke gjentar seg.

Anonym poster: 4e4b514166041430bc83f5b63e4fde14

Skrevet

Ring politiet. Da roer deg seg vel ned. Forhåpentligvis :)

Hvorfor ikke gå ned å si ifra?
  • Liker 2
Skrevet

det er det jeg mener også! hadde det vært sånn at jeg trodde han banke hu f.eks så hadde jeg jo ringt med en gang, men det er jo litt drastisk å ringe purken bare for en het kjærestekrangel som jeg tror det er..

jeg har da krangla med kjæresten min selv, men man tar jo hensyn til folk rundt. Eller i midt tilfelle, tar det rolig for jeg har ikke noe lyst at folk skal vite om eller hvorfor jeg krangler..

ts

Skrevet

det er det jeg mener også! hadde det vært sånn at jeg trodde han banke hu f.eks så hadde jeg jo ringt med en gang, men det er jo litt drastisk å ringe purken bare for en het kjærestekrangel som jeg tror det er..

jeg har da krangla med kjæresten min selv, men man tar jo hensyn til folk rundt. Eller i midt tilfelle, tar det rolig for jeg har ikke noe lyst at folk skal vite om eller hvorfor jeg krangler..

ts

Jepp. Sett i gang å trampe.

Anonym poster: 4e4b514166041430bc83f5b63e4fde14

Skrevet

Be de dempe seg! Det er respektløst å slamre med dører klokka 2 om natta når det bor noen over.

Skrevet

Klart det er respektløst å krangle midt på natten, men nå er det slik at en bil som kjører forbi midt på natten også kan være utrolig irriterende! Eller unger som våkner midt på natten! Hund som bjeffer! Par som krangler! Mor eller far som prøver å få sønn eller datter til å slutte med noe/diskutere!

Man burde holde seg unna leilighetskomplekser, tomannsboliger og hybelhus.

Kanskje finne seg et hus på landet med naboer langt unna.

Velger man å bo tett innpå mennesker kommer mennesker innpå deg, uansett om det er kleint. Hver enkelt av oss alle vet hva som er respektløst, men jeg nekter å tro at hver enkelt av oss aldri oppfører oss respektløst eller mister fatningen.

Et samboerskap er en naturlig del av oss og krangling er en naturlig del av det å være i et forhold. Om typen er utro mot meg kommer det nok til å bli krangling så busta fyker. -Ellers er man et "respektfult" og trivelig par med gode intensjoner.

Om naboen krangler mye får du gå ned til dem å si i fra om at de blir hørt. Det er vel noe i deg som kan gi dem noe til gode vel? Kanskje de faktisk er så sinte på hverandre (gud forby) at de har glemt seg eller ikke tenker over at de (flaut nok) blir hørt.

Bank på å gjør dem klar over det. Du vil sikkert få en unnskyldning.

Er det vold inn i bildet er det politiet som må kontaktes.

Ellers er menneskers liv så kompleks at en ikke kan tiltrå 100% i alle tider. Livssituasjoner, livsendringer, utroskap, voldtekter, tap av arbeid og jobb, tap av familiemedlem osv. Det er alltid en grunn til oppførsel ut av det "normale" og som vanlig går det over etter noen mnd.

Skrevet

Klart det er respektløst å krangle midt på natten, men nå er det slik at en bil som kjører forbi midt på natten også kan være utrolig irriterende! Eller unger som våkner midt på natten! Hund som bjeffer! Par som krangler! Mor eller far som prøver å få sønn eller datter til å slutte med noe/diskutere!

Man burde holde seg unna leilighetskomplekser, tomannsboliger og hybelhus.

Kanskje finne seg et hus på landet med naboer langt unna.

Det er derfor man har husregler, for å slippe å godta gjentatt bjeffing, krangling, festing eller bråking på natten. Det jeg har uthevet - opplever du det ofte midt på natten?

Skrevet

Det er derfor man har husregler, for å slippe å godta gjentatt bjeffing, krangling, festing eller bråking på natten. Det jeg har uthevet - opplever du det ofte midt på natten?

Det som du har uthevet opplever jeg ikke ofte midt på natten.

Jeg opplever det ofte midt på dagen og tidlig om morgenen.

Det er derfor man har husregler, :fred:

-men en har også rettigheter på tvers av de. Jeg tror alle har godt av å respektere reglene og jeg tror de fleste, sett bort i fra naboer from hell, følger disse reglene. Men om naboen krangler høylytt i en periode synes jeg at man skal banke på og si i fra om at de blir hørt. Om nabohunden bjeffer i en periode kan en gå til naboen å si i fra om dette.

Toleranse må en ha for å leve tett i tett. Tro det eller ei. Om ts ringer politiet uten å ha vært hos naboen å sagt i fra selv først kommer ikke politi til å bry seg. Om ts har sagt i fra og de ikke har gitt seg så kommer politiet å ber de om å dempe seg.

Anonym poster: ed61f5dd09dc3ea2913abb3922640c9f

Skrevet

Det som du har uthevet opplever jeg ikke ofte midt på natten.

Jeg opplever det ofte midt på dagen og tidlig om morgenen.

Det er derfor man har husregler, :fred:

-men en har også rettigheter på tvers av de. Jeg tror alle har godt av å respektere reglene og jeg tror de fleste, sett bort i fra naboer from hell, følger disse reglene. Men om naboen krangler høylytt i en periode synes jeg at man skal banke på og si i fra om at de blir hørt. Om nabohunden bjeffer i en periode kan en gå til naboen å si i fra om dette.

Toleranse må en ha for å leve tett i tett. Tro det eller ei. Om ts ringer politiet uten å ha vært hos naboen å sagt i fra selv først kommer ikke politi til å bry seg. Om ts har sagt i fra og de ikke har gitt seg så kommer politiet å ber de om å dempe seg.

Anonym poster: ed61f5dd09dc3ea2913abb3922640c9f

Slik du fremstilte det, virket det som om man måtte flytte ut på landet for å unngå å bo med naboer som bråker om natta. Det må man altså ikke.

Jeg er for øvrig helt enig med deg i at man ikke ringer politiet med en gang naboen bråker, men heller sier ifra selv og bevarer et godt naboforhold.

Skrevet

Slik du fremstilte det, virket det som om man måtte flytte ut på landet for å unngå å bo med naboer som bråker om natta. Det må man altså ikke.

Jeg er for øvrig helt enig med deg i at man ikke ringer politiet med en gang naboen bråker, men heller sier ifra selv og bevarer et godt naboforhold.

Nei, en må ikke bo på landet for å unngå at naboer bråker midt på natten. Den ble nok helt feil, det er vel en sjelden kost. Blir man så sinte at en bråker på natten ofte burde en gå ut å få frisk luft. Lære seg å håndtere dette uten å være til bry. Og ellers står vi enige!

Men noen her inne er særdeles lite tolerante i denne tråden og i lignende tråder overfor naboer, noe som jeg sliter å se realiteten og nytten av i den tettheten vi bor i, og den stadig større tettheten som bygges. Ingen kommer noen vei med trangsyn. Og da syntes jeg at det var rett å påpeke i beste intensjon om andre elementer som kan plage naboen i håp om at folk tåler litt mer toleranse før de ringer purken, skriver til KG og klager løs.

Skrevet

Nei, en må ikke bo på landet for å unngå at naboer bråker midt på natten. Den ble nok helt feil, det er vel en sjelden kost. Blir man så sinte at en bråker på natten ofte burde en gå ut å få frisk luft. Lære seg å håndtere dette uten å være til bry. Og ellers står vi enige!

Men noen her inne er særdeles lite tolerante i denne tråden og i lignende tråder overfor naboer, noe som jeg sliter å se realiteten og nytten av i den tettheten vi bor i, og den stadig større tettheten som bygges. Ingen kommer noen vei med trangsyn. Og da syntes jeg at det var rett å påpeke i beste intensjon om andre elementer som kan plage naboen i håp om at folk tåler litt mer toleranse før de ringer purken, skriver til KG og klager løs.

Da er vi enige :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...