Gå til innhold

Er nordmenn helt like svenskene, danskene og nederlenderene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til en viss grad er vi alle ganske like. Men hvor like? Er det stor forskjell på en nordmann og en svenske? Hva med nordmenn og dansker? Grunnen til at jeg tar med nederlenderene, er at jeg etter alle besøkene der kan tro jeg er i Norge, sett bort i fra språket. Personlig synes jeg alle disse nasjonalitene ligner veldig på hverandre.

Hva mener dere? Mener dere at flere nasjonaliteter kan legges i samme "kategori" utseendemessig? Tenker da generelt, det vil jo være mange tyskere, finsker og islendere som er like oss også, selv folk fra Øst-Europa kan være lysblonde i håret og ha lyseblå øyne.

Kan DERE se forskjell på nordmenn, svensker, dansker og nederlendere?

Anonym poster: 8fe63a43d77b522c3d97cf393203c45e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Gunfreak
Skrevet

Sverige og norge er jo egentlig same shit, nesten alle etnisk norske, har masse svenske gener, og visa versa, Selv har jeg svenker og dansker i familien bare 100 år bakover, på både mor og far sin side, og det samme tror jeg stemmer for nesten alle nordmenn som ikke kommer fra en bygd på vestlandet med 110 inbyggere.

Skrevet

Selv har jeg svenker og dansker i familien bare 100 år bakover, på både mor og far sin side, og det samme tror jeg stemmer for nesten alle nordmenn som ikke kommer fra en bygd på vestlandet med 110 inbyggere.

Kanskje ikke så mange svensker, men det er mye spansk blod på vestlandet.

• Liker 2
Gjest gnækvåg
Skrevet

nord-germansk heter det, eller nordisk...om du ikke yterligående blyg.

Skrevet (endret)

Kan lett se forskjell på nederlendere og nordmenn. Dansker og nederlendere er dog veldig like. Tyskere og nordmenn vil jeg si er ganske ulike utseendemessig. Flesteparten er litt mørkere i håret, og litt mer "kantete" i ansiktet. Kan lett se forskjell.

Svensker og nordmenn er nokså like, men kan se noen forskjeller her og der.

Øst-europeere og nordmenn er meget ulike. Russere f. eks, ikke like nordmenn i det hele tatt.

Endret av Odriks
Skrevet

Er enig i at dansker og tyskere er, sånn generelt sett, litt mer "kantete" i ansiktstrekka. Svensker virker mer myke og avrunda, med lysere blå øyne og et mer "uskyldig" uttrykk.

Skrevet

Ser du nevner islendere, noe som er riktig. Islendere er jo i all hovedsak nordmenn, da.

Nordmenn og svensker er same shit. Dansker også.

Nederlendere holdes utenfor denne boksen. Jada, de er et av de høyeste folkeslagene i verden, men utenom det er det ikke mye osm er likt nordmenn.

Anonym poster: 8063cae109337cfb99cb168157ca0594

Skrevet

Øst-europeere og nordmenn er meget ulike. Russere f. eks, ikke like nordmenn i det hele tatt.

Fordi de er slavisk, men hviterussland har mange som er lik oss.

Anonym poster: 65ae4f9fae9354385f7ee560c381cbc7

Skrevet

Eneste forskjellen jeg har lagt merke til er at danske jenter langt oftere er helt flatbrystede og har ansiktstrekk jeg ikke synes er spesielt pene.

Anonym poster: 6d5f4161e5466589b61e3ef13805c71e

Skrevet

Synes mange svensker har et ganske spisst ansikt.

Anonym poster: d1fa492abda5732121265ed5735b592f

• 7 år senere...
Skrevet
På 4.11.2012 den 2.29, Gjest Nica. skrev:

Nei, det er det ikke.

Anonymkode: 4404b...199

• Liker 2
Skrevet
På 4.11.2012 den 2.29, Gjest Nica. skrev:

...ifølge mytene.

Skrevet
1 time siden, Klossmajor skrev:

...ifølge mytene.

Merkelig at man aldri ser disse mytiske ''spanjol'' menneskene på vestlandet da. Det er jo like mye variasjon her som på østland.

De fleste har verken svart hår eller øyne.

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig at man aldri ser disse mytiske ''spanjol'' menneskene på vestlandet da. Det er jo like mye variasjon her som på østland.

Nettopp. Det er lite håndfast i påstandene om at eksotiske sjømenn sydfra er årsaken til mørkt hår langs kysten. Mer spekulasjoner enn noe annet.

Skrevet
1 time siden, Klossmajor skrev:

Nettopp. Det er lite håndfast i påstandene om at eksotiske sjømenn sydfra er årsaken til mørkt hår langs kysten. Mer spekulasjoner enn noe annet.

Uansett om det var tilfellet, ville det ikke lagt igjen noe særlig spor nesten 400 år etter.

Vet ikke helt hvordan folk ser for seg at spanjoler ser ut heller, det er mye variasjon der også.

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel noen historier om forlis på 1600-tallet utenfor vestlandet av både spanske og portugisiske båter. Alle kom seg vist ikke hjem.

Ellers har det vært mye frakt langs kysten fra Lofoten og nedover av både spanske og portogisiske båter. Er vel ikke helt utenkelig at noen ble igjen?

Skrevet
9 timer siden, Illuminatum skrev:

Det er vel noen historier om forlis på 1600-tallet utenfor vestlandet av både spanske og portugisiske båter. Alle kom seg vist ikke hjem.

Ellers har det vært mye frakt langs kysten fra Lofoten og nedover av både spanske og portogisiske båter. Er vel ikke helt utenkelig at noen ble igjen?

Ja, men det hadde uansett ikke vist noe særlig på befolkningen idag.

Men det er jo kult hvis det faktisk skjedde!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...