Sign Skrevet 3. november 2012 #1 Skrevet 3. november 2012 Er så lei stekepanner som har dårlig kvalitet, blir oppskrapet, rester som sitter igjen etter bruk. Noen som har tips om stekepanner av god kvalitet? Som holder seg år etter år?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #2 Skrevet 3. november 2012 Nei, men jeg kan gi deg et tips om vedlikehold: Ikke bruk stål som kniver og gafler osv i pannen, men tre eller plast eller stål med silikonbelegg (men dette visste du vel kanskje). Vask pannen når den er kald, og smør pannen inn i olje av og til etter bruk Anonym poster: 3520bd70b59bebc4d330e07684a0ae35
Sign Skrevet 3. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2012 Nei, men jeg kan gi deg et tips om vedlikehold: Ikke bruk stål som kniver og gafler osv i pannen, men tre eller plast eller stål med silikonbelegg (men dette visste du vel kanskje). Vask pannen når den er kald, og smør pannen inn i olje av og til etter bruk Anonym poster: 3520bd70b59bebc4d330e07684a0ae35 Vedlikeholder stekepannene mine sånn, men har antakelig kjøpt for dårlig kvalitet. Så før jeg investerer i nye (og antakelig dyre) stekepanner kan det være greit å få tips fra andre som er fornøyd med sine.
Dolce Skrevet 3. november 2012 #4 Skrevet 3. november 2012 Du bør ha minst 3. En teflon, en med keramisk (forholdsvis nytt), og en støpejern. Jeg har hatt mine i flere år, og bruker dem ettersom hva jeg lager. Støpejern er et "must" når jeg steker biff og andre ting som krever høy temperatur.
Dolce Skrevet 3. november 2012 #5 Skrevet 3. november 2012 Vedlikeholder stekepannene mine sånn, men har antakelig kjøpt for dårlig kvalitet. Så før jeg investerer i nye (og antakelig dyre) stekepanner kan det være greit å få tips fra andre som er fornøyd med sine. Min støpejern-stekepanne er fra Ikea, kostet lite. Jeg har hatt den i ca. 8 år. Teflonpannen er kjøpt hos Jernia (?) tror jeg. Helt ok. Ca. 6 år gammel. Den keramiske er ganske ny.
Sign Skrevet 3. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 3. november 2012 (endret) Du bør ha minst 3. En teflon, en med keramisk (forholdsvis nytt), og en støpejern. Jeg har hatt mine i flere år, og bruker dem ettersom hva jeg lager. Støpejern er et "must" når jeg steker biff og andre ting som krever høy temperatur. Hvilket merke har du? Ser du allerede har svart Endret 3. november 2012 av Sign
Dolce Skrevet 3. november 2012 #7 Skrevet 3. november 2012 Hvilket merke har du? Ser du allerede har svart Teflonpannen er fransk (?) tror jeg. Veldig kjent merke. Jeg er superforsiktig med å ikke bruke skarpe gjenstander når jeg steker i den. Støpejernpannen fra Ikea er super, smører den inn med billig olivenolje med jevne mellomrom. Den keramiske er ganske ny, jeg kjøpte i Italia nå i sommer. Jeg så at "alle" i Italia brukte denne typen. Og de kan jo litt om mat
Sunshine89 Skrevet 4. november 2012 #8 Skrevet 4. november 2012 Etter mi meining so er dei beste steikepannene dessa "gode gamle" støypejernpannene, du kan bruke dei ganske hardt! So lenge du passar på å smøre den inn med litt olje etter at du har vaska den, for då tørkar den ikkje ut
AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #9 Skrevet 4. november 2012 Her finner du test av stekepanner. Selv bruker jeg Ikea sin, den heter 456 eller noe slikt. Beste jeg har hatt,og jeg har prøvd panner opp til kr 2500 - 2700. Hørte nylig et intervju av en kokk som driver restaurant i min by, og han sa han kun brukte Ikea sin 456 serie på kjøkkenet i restauranten sin. Anonym poster: 9481b1a61755fb514d868fbb8e4ddecb
Butterball Skrevet 4. november 2012 #10 Skrevet 4. november 2012 Jeg har to stekepanner, begge er av merket Woll. Skal aldri ha noe annet, de tåler så og si alt og du klarer ikke å brenne noe fast om du prøver aldri så hardt. De både leder og holder på varmen veldig godt og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå