Gå til innhold

En natt på Gardermoen? Hvor ille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal reise til Sør-Europa om 2 uker. Flyet går ca. 6.45 fra Gardermoen. Jeg ankommer Oslo sentrum ca. 23.00 (med tog).

Så jeg synes det er dyrt og unødvendig å blåse 1000 kroner på et hotellrom der jeg kan sove maks 4,5 time.

Planen er å reise opp til flyplassen på Gardermoen, og vente der på innsjekk til flyet mitt. Så da er jeg der rundt midnatt.

Noen erfaringer fra andre som har vært på Gardermoen på natta?

(Kunne jo tilbrakt noen timer i Oslo sentrum også, men føler det litt mer utrygt)

Anonym poster: e29c6d3201ba0733c6443b9995671cbb

Skrevet (endret)

Jeg satt på Gardermoen fra 2300 til 0900 da flyet gikk. Grunnet streiken som var i sommer ville jeg ikke risikere noe(viste seg at det ikke var noen fare akkurat).

Det er en cafe man kan sitte i, man kan sove litt, lese en bok, surfe eller hva annet du finner på. Er ikke akkurat super gøy, men jeg følte tiden gikk rimelig fort.

Greit å kjøpe med seg noe drikke og noe mat før ting stenger, slik at man har noe i løpet av natten.

Alt i alt, ikke noe problem ^^

Endret av Sakone
  • Liker 1
Skrevet

Ta med en bok, lydbok eller laptop, finn et hjørne og pakk deg inn med jakka di. Sove kan du gjøre på flyet, eller når du ankommer destinasjonen din. Er ikke så fan av å sove på flyplasser, som du sikkert skjønner!

God tur! :)

Skrevet

Jeg har gjort det, og det gikk helt fint. Var litt for kaldt til å få sove noe særlig (februar), men absolutt ikke den verste natta i mitt liv :)

Her er litt info om hvordan du kan få det mest mulig behagelig på OSL: http://www.sleepinginairports.net/europe/oslo.htm

• Liker 1
Skrevet

Takk :)

Nå føles det mindre stressende å måtte tilbringe natta på Gardermoen! God bok, laptop, varm jakke :)

Anonym poster: 2153b451b7cae8c8adeade118c2e4ab5

Skrevet

Siste innlegg var fra ts, men ser nå at jeg har fått et annet "nummer"?

Betyr ikke så mye, men ihvertfall var siste innlegg fra ts.

Skrevet

Benkene i innsjekkings-hallen er ganske greie å sove på, og det er stille og rolig der. De demper til og med lyset på natten :) Men ta med teppe/varm kåpe eller noe likende, det blir veldig kaldt på natten.

Skrevet

Gjort det før med ei vennine, skal gjøre det igjen i desember, da med barnet mitt med meg.

Gode klær på vinterstid, som om du skulle vært ute, og .feks et tynt pledd i tillegg. Og noe å gjøre, om man ikke vil sove;) Jeg planlegger å ta med en bok og noe musikk, mens ingen sover i 4,5times tid, om jeg nå ikke bare slenger meg nedpå selv..

Skrevet

Hei!

Jeg og vennegjengen reiste til syden for noen år siden, og skulle vere omtrent like lenge på gardermoen som deg. kom klokken 22.30 og skulle reise med flyet klokken 7 eller 8..

Jeg må si at den natten var ganske fæl... Vanskelig å sove, veldig kaldt, og tiden gikk utrolig sakte.

La oss til å sove, under et lekefly til barna, for der var det myke matter vi kunne ligge på.

Neste gang reiser jeg heller litt tidligere til gardermoen, slik at man får litt lenger tid på hotellet, eller så kjører jeg selv. Uaktuelt og overnatte for min del vertfall :) Hotellene på gardermoen er jo ganske billige, I høst betalte vi under 700 for en overnatting, og da fikk vi god frokost og gratis transport til flyplassen i tillegg.. Det betaler jeg gjerne litt ekstra for!

Seier som de over, ha med varme klær og noe du kan sysle med (data,lesestoff...)

Skrevet

Sier det samme som andre her, det jeg husker best er at det var veldig kaldt og at tiden gikk veldig sakte.

Anonym poster: 3f2d104a60f34c6fc1927e90e4d1b2d5

Skrevet

Null problem å sove litt på Gardermoen, og siden du skal utenlands er jo også tax free-shoppen oppe (den er vel oppe 24/7 i utlandsdelen?)

Enig med deg at det er tull å kaste bort en tusenlapp på fire-fem timer søvn på hotell..

Skrevet

Neste gang reiser jeg heller litt tidligere til gardermoen, slik at man får litt lenger tid på hotellet, eller så kjører jeg selv. Uaktuelt og overnatte for min del vertfall :) Hotellene på gardermoen er jo ganske billige, I høst betalte vi under 700 for en overnatting, og da fikk vi god frokost og gratis transport til flyplassen i tillegg.. Det betaler jeg gjerne litt ekstra for!

Greit det, men jeg kan uansett ikke være på hotellet før tidligst midnatt. Og det går gjerne litt tid til innsjekk og sånt. Så i seng 01.00? Opp igjen 4.30 eller deromkring. Jeg synes ikke det er verdt 700 kroner - eller oftest mer. Jeg klarer heller ikke å sove hvis jeg er stresset på at "nå må jeg sove, fordi jeg kun har 4 timer".

Men takk for tips likevel :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...