Gå til innhold

Ivory brudekjole

Gjest 2013 bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Kjolen er ivory, bør skoene også være det? Eller kan de være hvite?

Bør mannen ha ivory skjorte?

Videoannonse
Annonse
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Skoene mener jeg ikke spiller så stor rolle, de kan like gjerne være en fargeklatt.

Men skjorten til mannen bør være i samme nyanse hvis ikke ser du "skitten" ut... Ivory er jo hvit helt frem til du ser den ved siden av et hvitt stoff. :)

• Liker 1
Gjest Wilhelmine
Skrevet

Synes det er finest om alt har samme farge ja :) Tror det vil se mer helhetlig ut om mannen har samme farge på sin skjorte. Og skoene bør også være ivory tenker jeg.

Skrevet

Hei, ivory er elfenben på norsk ;) Det høres så dumt ut med mennesker som erstatter norske ord med engelske.

Anonym poster: 30f5f083402d60aa91fbf42c9940c7d6

• Liker 1
Skrevet

Skoene mener jeg ikke spiller så stor rolle, de kan like gjerne være en fargeklatt.

Men skjorten til mannen bør være i samme nyanse hvis ikke ser du "skitten" ut... Ivory er jo hvit helt frem til du ser den ved siden av et hvitt stoff. :)

Elfenben, heter det på norsk.

Spre det glade budskap!

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Huff! Høres ut som mye med arbeid med én gang! :) Skulle tenkt på det i valget av kjolen ;)

Skrevet

De har kjempesøte og helt enkle ivoryfargede pumps på Økonomisko nå til 99 kroner :)

Skrevet

Hei, ivory er elfenben på norsk ;) Det høres så dumt ut med mennesker som erstatter norske ord med engelske.

Hei, alle skjønner hva ivory er ;) Det høres så dumt ut med mennesker som oppfører seg som bedrevitere.

Anonym poster: 8764cf0015bb28ae59e0aa31ac335957

• Liker 1
Skrevet

Hei, alle skjønner hva ivory er ;) Det høres så dumt ut med mennesker som oppfører seg som bedrevitere.

Anonym poster: 8764cf0015bb28ae59e0aa31ac335957

Jeg er ikke bedreviter, jeg skjønner bare ikke hvorfor man skal bytte ut norske ord med engelske.

Går du rundt og sier blue om fargen blå? Samme sak.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en elfenben/ivory kjole og mannen skal ha mørkegrå vest. Det går fint med sort eller en god nøyanse i grå også (dog ikke for lys og sølvaktig). Dette fant vi ut da vi matchet vesten og kjolen i butikken. Hvit vest ble rart.

Anonym poster: 61f7a1fafe4ea29c5da585558b4e9284

Skrevet

Vanlig hvitt passer som regel dårlig med elfenben. Beste er om du får med deg en stoffprøve selvfølgelig, men det er sikkert ikke så lett.

Skrevet

Skoene må nok være ivory om de skal være i en hvitfarge.

Men mannen får ha hvitt! Om ikke blir han "rar" i forhold til alle andre mennene ser jeg for meg, dessuten se her:

http://weddingbee.blogg.no/1336999739_white_shirt_and_ivory.html

Personlig syns jeg nå en del av de eksemplene viste nettopp at det BLIR kræsj med kritthvit skjorte og ivory brudekjole...

Til deg som maser om ivory = elfenben. Man sier da offwhite også her til lands. Noen ord føles det naturlig å adoptere som de er, uten å på død og liv bruke det norske ordet. Eller er du en av de som insisterer på å si blåtann (bluetooth), blåstråle (bluray) og fjernsyn (tv)?

Skrevet

Dette er sikkert en ørliten avsporing, men jeg blir så frustrert over hvor vanskelig det er å få tak i HVIT brudekjole. Jeg ser nesten syk ut i ivory/elfenben, og er blant de få som kler hvitt mye bedre. Jaja, var vel ikke det tråden egentlig handlet om, kanskje... Måtte bare få det ut ;) Sorry.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...