Gå til innhold

Gaver man kan lage selv og gaver med personlig vri

Gjest caramiacaramella

Anbefalte innlegg

Gjest caramiacaramella

Hei dere!

Koselig å se at juletråden her på KG er igang igjen og at så mange er aktive. Jeg synes det er kjempekoselig å følge med her og få julestemning:)

Jeg foretrekker å lage mesteparten av gavene jeg gir, eller iallfall legge en personlig vri på dem, og derfor tenkte jeg at vi kunne dele ideer til gaver som man kan lage mesteparten av selv:)

Mine beste ideer til selvlagde gaver:

- Hjemmelagde smykker. Dette er kjempelett! Du kan kjøpe kjeder og mange forskjellige typer anheng på hobbybutikker og mikse og matche. Jeg har lagd smykker og armbånd til flere venner og alltid fått kjempegod respons - det er kjempeflott hvis du kan lage noe som er personlig for mottageren:)

- Mix cd med enten julesanger, sanger som har en spesiell mening for deg og den du gir cd-en til, eller bare fine sanger (ifjor ga jeg mamma en cd med rolige høstsanger som hun ELSKER - hun hører på den hver kveld mens hun sitter og strikker, leser, drikker te osv. I år lurer jeg på å gi pappa en cd med sanger som betyr noe for oss to, det tror jeg han hadde satt pris på)

- hjemmelagde cookies, karameller eller godteri i en søt liten pose eller krukke. Jeg smelter ofte sjokolade og setter det i hjerteformede isbitformer - dette blir kjempekoselig som en liten gave, og kan gjerne gis sammen med en flaske vin som en hel gave eller oppmerksomhet.

- hjemmelagde eller billige badesalt, gjerne med såpe eller noe ved siden av

- scrapbook eller album med koselige bilder - hvis du har vært på tur med noen i år er dette en kjempeide! Lag et album med bildene fra turen:)

- kjøp en vanlig bilderamme på nille og dekorer den enten med maling, stoff eller hva du kan tenke deg. Sett et fint bilde av deg og mottakeren inni, eller hvis det er gave til besteforeldre - bilde av barnebarna:)

- Tenk på noe som er personlig for den du skal gi til og se om du kan finne det. For eksempel ga jeg ett år en bok til ei venninne - det var yndlingsboken hennes da hun var liten men var vanskelig å få tak i og hennes kopi var veldig gammel og ødelagt. Jeg klarte å finne en ny kopi, og hun ble utrolig glad for å se den boken igjen! Så lett kan det være å finne en perfekt gave:)

- Man kan lage personlige kaffekopper/krukker i fotobutikker og på nettet. Det er veldig koselig for foreldre/besteforeldre å få kopper med bilde av barn og barnebarn på, og jeg tror de fleste foreldre synes det er koselig å få kopper som det står verdens beste mamma/pappa på:)

- Man kan også lage gavekort på forskjellige ting dere kan gjøre sammen- feks tur på kino, kafetur, en tur i skogen, hjemmelagd middag, filmkveld, spa dag osv hvor du organiserer og betaler for det dere gjør.

- En bok med fine sitater. Kjøp en fin notatbok og fyll hver side med et fint sitat. Dekorer eller tegn på siden dersom du vil. Dette kan være en veldig fin og personlig gave.

- Lag en oppskriftsbok og dekorer den - dette er spesielt bra hvis du kjenner noen som samler på masse oppskrifter, noen skrevet ned og andre fra blader og lignende - her kan du samle alle yndlingsoppskriftene deres på ett sted!

- Personlig brevpapir. Hvis du kjenner noen som ofte skriver brev kan det være en koselig ide å lage brevpapir til dem. Dette kan gjøres i word hvor du kan finne forskjellige måter å dekorere det på(feks med blomster øverst i et hjørne) og skrive navnet og adressen deres. Så printer du ut mange ark med dette og lager konvolutter som hører til. Veldig lett og veldig koselig å få! Dette er koselig til barn også - hvis barnet er glad i hester feks kan du putte hester rundt omkring på papiret.

Dette er alt jeg kommer på akkurat nå, men jeg oppdaterer sikkert med mer etterhvert som julen nærmer seg:) Gleder meg til å høre deres ideer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...