Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er den sjenerte, rare, morsomme i venne"gjengen", men føler meg så kjedelig! Føler jeg har så lite å by på.

Jeg er veldig betatt av en fyr som bare MÅ bli min, men hver gang jeg er på besøk, så blir jeg liksom bare sittende der.. Er helt tom.. Føler meg teit og dum. Praten går greit når vi først er igang, men klarer ikke bidra med noe nytt. Er også generelt verdens dårligste på å prate med fremmede/ small talk..

Hva kan jeg gjøre?? Jeg vil vise at jeg er glad, rar og sprudlende- sånn som jeg er på innsiden!!

Anonym poster: 74596b3ad8f4a6f92e270ca6615d9116

Videoannonse
Annonse
Gjest isabella27
Skrevet

Jeg er den sjenerte, rare, morsomme i venne"gjengen", men føler meg så kjedelig! Føler jeg har så lite å by på.

Jeg er veldig betatt av en fyr som bare MÅ bli min, men hver gang jeg er på besøk, så blir jeg liksom bare sittende der.. Er helt tom.. Føler meg teit og dum. Praten går greit når vi først er igang, men klarer ikke bidra med noe nytt. Er også generelt verdens dårligste på å prate med fremmede/ small talk..

Hva kan jeg gjøre?? Jeg vil vise at jeg er glad, rar og sprudlende- sånn som jeg er på innsiden!!

Hei TS!

Denne fyren du er interessert i: har du kjent han lenge, er dere nære venner fra før eller har du nylig truffet han? Litt mer detaljer i forhold til dette hadde vært fint, gjerne jeg kan komme med noen råd da.

Skrevet

Vi har kjent hverandre i 2-3 år, møttes da jeg hadde kjæreste (vi bare snakket, helt uskyldig!). Har kontakt bare nå og da, noen ganger hver dag, andre ganger kan det gå noen måneder. Han har levd livet, har en sønn, har endel venner- jeg er helt motsatt. Derfor jeg føler jeg ikke har noe å bidra med, fordi jeg enda ikke har levd. Jeg er 25.

Jeg har altså ikke planer om å ruse meg, pule rundt uten prevensjon, rømme fra "snuten" eller noe sånt ( :fnise: ), men skulle ønske jeg hadde et liv å fortelle om!

Gjest isabella27
Skrevet

Vi har kjent hverandre i 2-3 år, møttes da jeg hadde kjæreste (vi bare snakket, helt uskyldig!). Har kontakt bare nå og da, noen ganger hver dag, andre ganger kan det gå noen måneder. Han har levd livet, har en sønn, har endel venner- jeg er helt motsatt. Derfor jeg føler jeg ikke har noe å bidra med, fordi jeg enda ikke har levd. Jeg er 25.

Jeg har altså ikke planer om å ruse meg, pule rundt uten prevensjon, rømme fra "snuten" eller noe sånt ( :fnise: ), men skulle ønske jeg hadde et liv å fortelle om!

Tror heller ikke du skal satse på noen ulovligheter bare for å ha noen samtaler emner med fyren nei, :fnise:

Har dere noen felles interesser? Ting du vet han liker/er interessert i som du også er opptatt av/liker å gjøre? Når to personer bare blir sittende hjemme å ser på film, tv etc., så kan samtalene gjerne dabbe av litt. Gå ut, gå på kino, gå en tur, ta en drink ett sted eller en kaffe. Med noen sceneskifter innimellom, kommer gjerne temaene av seg selv? Ettersom dere også tilbringer mer og mer tid sammen, kommer gjerne samtaleemnene lettere av seg selv? Da vet både du og han mer om hva som foregår i den andres hverdag og da har mer å snakke om?

Tenker du på spesifikke tema for å holde i gang en samtale kan jo det f eks være:

* Nyheter

* Bøker/artikler etc. du har lest

* Reiser/ferier du har hatt

* Fritidsinteresser eller bare andre ting som opptar deg

* Få han til å snakke om sine interesser, fritidsaktiviteter, fortelle om sønnen, sine opplevelser etc.

* Positive opplevelser / negative opplevelser i hverdagen

Skrevet

Hei :) jeg må bare si at det å være "rar, morsom, kjedelig (?), osv bare er bra i mine øyne! Du kan sikkert fortelle om mye annet en de som har "levd" .

Jeg synes du er litt slem med deg selv når du kaller deg kjedelig.. det å ha mye "bagasje" er da ingen grunn til å være et interessant menneske..! Det er tanker og drømmer som gjør deg interessant ;)

Prøv å få han litt for deg selv, og ..ja og vær deg selv. Ikke alle som tiltrekkes av rommets midtpungt..

Vet ikke om dette ble noe særlig til råd men.. uansett lykke til :D

Skrevet

Men det er forskjell på det å være morsom og god på smalltalk og det å kunne flørte.

Jeg er ganske god på det første og et tips er å gå før samtalen blir kjedelig, og i hvertfall stoppe når den andre personen virker uinteressert,

Man trenger heller ikke ha opplevd noe for å ha noe å snakke om selv om alle har opplevd noe i løpet av 25 år om det så bare er sære kunder i butikken man jobber i. Snakk om noe du så på nyhetene eller noe. Og det er jo meningen at dere skal prate sammen, du skal jo ikke bare dra den ene historien etter den andre.

Og om du har noen virkelig gode historier så går det an å øve på å fortelle dem riktig slik at de blir morsommere. Men det er kanskje ikke så lett å flette slike historier inn i en samtale.

Men flørting er mer enn smalltalk og å være morsom. Du må flagge at du er interessert i mannen.

Anonym poster: ed0e7f8feb5af06b1fe9700e06828d2b

Skrevet

Åhh, tusen takk dere! Kjempefine tips!! Der fikk jeg noe å tenke på :)

Kan nok ha rett i at jeg kan være for streng med meg selv, det er bare ikke så hyggelig å føle seg lite interessant. Vil jo ikke at herremannen skal kjede seg og miste interessen!

Skrevet

Du må slutte å tenke at alle andre kan så mye mer enn deg. De fleste kan ikke det, men de gir gjerne inntrykk av det. Av og til gjør de ikke det engang, men du (og jeg) tolker det dithen fordi de er komfortable om å prate om ingenting. Piss. Været. Les noen interessante artikler, snakk om noe du bryr deg om og du er komfortabel med. Da går alt så mye lettere, og ikke minst så er det ikke lengre small talk men samtale med meningsfullt innhold fra din side. Og det er da så mye bedre?

Du skriver jo forsåvidt at praten går greit når den er kommet i gang. Da er det jo enda lettere å lese deg litt opp på noe du vet han er interessert i, slik at du kan stille de rette spørsmålene, om det er lettere for deg enn å ta kontroll over temaet i samtalen selv. Hva snakker dere om når samtalen flyter greit? Er det han eller du som tar initiativ?

Dette er hva jeg har kommet til, etter å lenge ha tenkt som deg at jeg ikke er god nok osv. Jeg sliter fortsatt med de tankene når jeg er i samme rom som enkelte personer jeg vet har mer ro på f.eks. mitt eget fagfelt, men samtidig som de fleste, som jeg skrev ovenfor, ikke kan mer enn deg så er det stort sett alltid noen veldig få som kan det. De trenger du heldigvis oftest ikke å konkurrere med. Vel, det var pratedelen. Flørtedelen har jeg fortsatt ingen peiling på. Lykke til, du virker som ei grei jente.

Skrevet

Du må slutte å tenke at alle andre kan så mye mer enn deg. De fleste kan ikke det, men de gir gjerne inntrykk av det. Av og til gjør de ikke det engang, men du (og jeg) tolker det dithen fordi de er komfortable om å prate om ingenting. Piss. Været. Les noen interessante artikler, snakk om noe du bryr deg om og du er komfortabel med. Da går alt så mye lettere, og ikke minst så er det ikke lengre small talk men samtale med meningsfullt innhold fra din side. Og det er da så mye bedre?

Du skriver jo forsåvidt at praten går greit når den er kommet i gang. Da er det jo enda lettere å lese deg litt opp på noe du vet han er interessert i, slik at du kan stille de rette spørsmålene, om det er lettere for deg enn å ta kontroll over temaet i samtalen selv. Hva snakker dere om når samtalen flyter greit? Er det han eller du som tar initiativ?

Dette er hva jeg har kommet til, etter å lenge ha tenkt som deg at jeg ikke er god nok osv. Jeg sliter fortsatt med de tankene når jeg er i samme rom som enkelte personer jeg vet har mer ro på f.eks. mitt eget fagfelt, men samtidig som de fleste, som jeg skrev ovenfor, ikke kan mer enn deg så er det stort sett alltid noen veldig få som kan det. De trenger du heldigvis oftest ikke å konkurrere med. Vel, det var pratedelen. Flørtedelen har jeg fortsatt ingen peiling på. Lykke til, du virker som ei grei jente.

Det er nok kanskje ofte han som tar initiativet.. Da kan det være det meste; jobb, bil, vær, verdens undergang og diverse andre "overtroiske ting". Det er så interessant å snakke med en med et annet syn på livet enn de fleste andre! Må nok lese meg opp på sånt ja!

Takk igjen for fine svar!

Skrevet

Når man er interessert i noen, er det ikke pratingen, det verbale, som er det viktigste, men kjemien, stemningen og kontakten. Lytt til det han sier, og ikke tenk at du må si noe interessant tilbake. Flytt deg litt nærmere han, så det er mulighet for at det oppstår noen nærkontakt etter hvert. Se på han og nyt synet. Du må la han skjønne at du er betatt av han som mer enn en venn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...