Gå til innhold

Allen Carr- Endelig ikke røyker. Noen vits?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Lurer på om noen av dere har lest denne boken og faktisk klart å stumpe røyken for godt?

Er det virkelig mulig at en bok kan være til så stor hjelp?

Og hvordan er boken skrevet? Er det bare masse prat om hvor dum man er som røyker eller hva går den ut på?

Setter stor pris på svar fra dere! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste boken for snart to måneder og sluttet på dagen.

Jeg var faktisk ikke så motivert , og leste den "for å se hva som skjer "

Den er ikke moraliserende- det går veldig mye på at alt ligger i hodet- det skal være lett å slutte.

Akkurat det med at det er så lett , kan jeg ikke si meg så enig i. Har fortsatt tunge dager- er særlig vanskelig i sosiale lag, men jeg har ikke tatt en eneste trekk siden jeg la fra meg boka !

Det er jo bare å prøve: går det ikke , så går det ikke.

Merker i alle fall at formen min er mye bedre- og røykhosten forsvant med en gang !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest X-røyker

Jeg slutta for ca 8 måneder siden. En uke etter jeg hadde slutta kjøpte samboeren min boka til meg. Jeg kom meg aldri så langt som å lese den, men da samboeren min sluttet en måned senere, så hadde han lest den og jeg hadde hørt så mye om den så jeg hadde ikke noe lyst å begynne igjen. Ei venninne har også lånt den, lest den og slutta å røyke. Det må jo funke.

Dessuten så sier mange at du trenger ikke være veldig motivert til å slutte å røye for å lese den. Les den likevel du. Slutt hvis du føler for det etterpå. Eller vent til du finner ut at du har lyst.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg slutta tvert av da jeg hadde lest den boka, hadde litt tunge STUNDER les minutter det første halve året. Men nå er det snart 11 mnd siden og jeg tenker skjelden på røyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for svarene! :P

Tror nok jeg skal prøve den!

Vil gjerne ha flere svar og altså, også fra de som ikke synes at den hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest cirka halve boka, i fjor sommer - så jeg vet ikke.

Synes jeg har tenkt mye av det samme, men han har noen poeng og interessante vinklinger.

Vet om en som har sluttet etter å ha lest den, en kamerat av sønnen min.

Har større tro på boka enn på røykeplaster, lykkepiller og tyggegummi. Det verste etterhvert er vel ikke nikotinsuget, men selve vanen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skader ikke å lese den, og i prosessen fram til evt. røykeslutt kan det være nyttig å få med seg litt fakta og innspill.

Iflg han er avhengigheten psykisk i større grad enn fysisk. Vi blir indoktrinert til å tro at det er så vanskelig å slutte å røyke slik at det vil føles verre enn det er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest halve boken, og så stoppet det liksom opp. Nå er jeg litt bekymret for å begynne å lese den igjen, for jeg vet jeg får lyst til å slutte, og tenker at jeg må vente litt. (Dumt, ikke sant?) Har lånt boken av kjæresten til venninnen min. Han har sluttet, men begynt igjen da kjæresten ikke sluttet.

Allikevel mener jeg det er verdt å lese den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste hele boken og sluttet å røyke. I 5 dager.....

Men jeg har veldig stor tro på boka, så kanskje jeg skal finne den frem igjen å prøve på nytt.. Gikk jo veldig greit de 5 dagene, så jeg skjønner egentlig ikke hva som gikk galt :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste boka, og sluttet å røyke 9. januar 2003. Var totalt umotivert på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet 3 dager før jeg begynte å lese boken, men den hjalp meg masse når røykesuget begynte. Den ga meg en hel haug gode argumenter for å ikke ta den neste røyken.

Nå har jeg vært røykfri i over 1 år, og det kan ikke falle meg inn å begynne igjen! Boken anbefales på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sluttet å røyke 18 mars 2003...vært røykfri snart 1. år pga boken til Allan Carr!!!! Anbefales!!!!!!! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Høres bra ut dette her! :P

Hvor mye røykte dere før dere sluttet? Hvor lenge hadde dere røykt? Har jo sikkert litt å si det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde røykt i 13 år, og røykte ca 10 om dagen, mye mer når jeg gikk på kafé og slikt. Jeg begynte på boka med den innstillingen at jeg skulle bli den første som ikke kom til å bli påvirket av en slik dustebok. Og her sitter jeg over et år etter, røykfri som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg røyka ca en pakke om dagen, og det ble gjerne mer i "festlige" lag.

Alle jeg kjenner er faktisk en smule sjokkert over at jeg har sluttet da jeg var den mest" hardbarka røykeren" de kjente. :oops:

I dag er det åtte uker siden jeg tok mitt siste trekk. :P

Går stort sett bra nå, sliter mest når jeg er ute på byen. DA merker jeg virkelig at jeg savner røyken, men føler meg desto bedre når jeg våkner dagen etter uten røykhoste. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest orca72

Holder liv i denne jeg

Ser at mange som sluttet før hadde problemer i sosiale lag, særlig på byen. Hvordan er dette nå etter røykeloven?

Jeg sluttet mandag 31. mai, hadde egentlig ikke planlagt det, men fant ut at nå ble det så mye pes med røykinga (og litt flaut å skulle stå ute på gata, samtidig som det ikke er kult lenger...) at det var like greit å slutte.

Jeg har røyka i 17 år, ca 10-15 daglig + mer i helger/ferie. Den største forskjellen fra andre ganger jeg har prøvd å slutte var at denne gangen kjente jeg at jeg hadde bestemt meg og at jeg vil greie det.

Selv om jeg i prinsippet kan være uenig i røykeloven, er jeg sjeleglad for at den kom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg slutta også etter å ha lest boka,min vennine også. Hadde vonde stunder,men det varer jo bare ca 1 min og DET må vi vell tåle?Det går bedre og bedre er nå 1 år siden . tror noen har lyst på røyk av og til hele livet jeg. Var slutta i 11 år for noen år siden og var så DOM og tok 1 røyk på TULL på fest etter det var jeg på ny hekta av røyk så pass opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...