Gå til innhold

Laktoseintoleranse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Smaker laktoseredusert like godt som vanlig?

Jeg syns ikke det. Laktoseredusert melk smaker som om noen har helt en bolle med sukker i melka, mens den som er laktosefri er faktisk veldig god. Den minner veldig om den vanlige melken - og den er drikkbar!

Jeg syns det er greit med laktoseintoleranse - kombinert med glutenintoleranse, så syns jeg det kan bli vanskelig til tider, i og med at jeg føler at all mat inneholder enten eller. Det føles litt som å velge mellom to onder til tider, men jeg syns det er mye verre med smertene og "bivirkningene" etter jeg får i meg gluten, som også er mye mer langvarige, så det kan hende at jeg får i meg litt laktose til tider.. Det krever mye planlegging med et slikt kosthold, men det går seg til.

Jeg syns det kan være greit å ta tester hos prøven, for å finne ut om man har laktoseintoleranse - det er ganske raskt og smertefritt :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innlegg som inneholder identifisering og som bryter med retningslinjene for Kropp og helse er fjernet.

Det er ikke tillatt å signere som helsepersonell/yrkestitler innenfor helsesektoren. Dette gjelder sykepleiere, leger, psykologer etc. Kvinneguiden har ingen mulighet til å verifisere om menneskene bak innleggene faktisk sitter med kompetansen de gir uttrykk for å ha, og vi kan derfor ikke la slike innlegg bli stående.

Tekola, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...