Gå til innhold

Bør jeg ha en kjole nr 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi skal gifte oss i København og ha fest hjemme hos oss en uke etterpå.

Jeg har funnet drømmekjolen og vil i utgangspunktet bare bruke den. Men så har jeg begynt å tenke litt på om det kanskje er litt risky? Hva om jeg søler på kjolen når vi gifter oss, spørs vel om jeg rekker å rense den på en uke i juni. I tillegg skal vi ha en uformell fest hjemme i huset og vi kommer nok til å være litt ute i hagen og kanskje bruke garasjen. Da vil det kanskje være upraktisk med lang kjole hele kvelden?

Vil bare ha noen synspunkter fra dere :) tenker at jeg kan ha en kort selskapskjole i bakhånd som jeg kan bruke senere også. Hva ville du gjort?

Endret av pusla
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Angående rensing så vet jeg jo ikke hvor du bor, men det pleier ikke å være en umulighet å få renset en selskapskjole på en uke.

Vi skal også ha et bryllupsselskap noen uker etter av vi gifter oss, og jeg har kjøpt en annen kjole til dette. Rett og slett fordi jeg føler meg mer komfertabel i en kort og enkel brudekjole fremfor den andre som er mye mer "brudekjole" som jeg bruker i vielsen. For meg personlig blir det litt rart å ta den på seg igjen senere. Men jeg mener dette er helt individuelt - og man har lov å gjøre akkurat det som man selv føler er mest riktig :-)

• Liker 1
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg har etter mye om og men tenkt til å kjøpe/sy meg en kjole nummer 2. Egentlig synes jeg det er noe stort tull for min del, men jeg ser at det kan bli både upraktisk og ukomfortabelt å ha den på utover natten. Vi skal også ha det i hagen/hjemme.

jeg ville hatt en nummer 2 i reserve, og tatt det nesten der og da. Kan jo være noe helt enkelt veldig lite brudete som du stæsjer opp med tilbehør og tøffe sko. Det er egentlig mitt hovedargument for en kort kjole underveis, jeg har så fine sko. :danse:

Lykke til.

• Liker 2
Skrevet

Takk jenter :)

Heller vel mot at jeg kan ha en kjole i bakhånd, en som jeg kan bruke seinere også.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Hadde vært veldig kjekt dersom noen hadde noen tips om hvor man kan finne aktuelle kjoler nummer 2, det må jo komme noen hvite fine kjoler iløpet av vår/sommer som man kan bruke...

Er ikke veldig interessert i å bruke noe særlig med penger på denne kjolen, den skal jo ikke frem før etter nattmaten, ingen legger merke til om den er fancy eller ellos da. :fnise:

Skrevet

Samme her, kiara_pusen, vil ikke bruke så mye penger på en alternativ kjole. Tenker å hive meg på når vårnyhetene kommer, bør jo komme noe i butikkene da.

Skrevet

Den er kjempefin, Petoulada :)

Thanks :) var enda billigere da jeg kjøpte den, jeg fikk min for 1100 jippi :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

jeg har fiiiiin kjole som kjole nummer to -selvom min nummer to egentlig er min nummer en da ... jeg skal ha denne kjolen på middagen før vielsen :)

http://www.abelone.n...stropper-d5009/

Den elsket jeg! Søren at det kun fantes i str34.

Noe slikt er akkurat det jeg vil ha. :)

Skrevet

Den elsket jeg! Søren at det kun fantes i str34.

Noe slikt er akkurat det jeg vil ha. :)

Du kan bestille den direkte fra Lilly i Danmark også :) Si ifra hvis du vil ha kontaktinformasjon :)

Skrevet

Hva med Monsoon eller Coast for kjole nr.2? Evt vente til mai om man vil ha enda billigere, for da kommer det jo tusen 17.mai-kjoler i alle hvitnyanser.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Det har jeg ikke tenkt på en gang at til 17.mai er det masse hvite kjoler, har kun forholdt meg til bunaden som uniform. :)

Skal sjekke ut siden til Lily Petalouda, det var en nydelig søt liten sak. Bestillingstid fra de? :)

Skrevet

Det har jeg ikke tenkt på en gang at til 17.mai er det masse hvite kjoler, har kun forholdt meg til bunaden som uniform. :)

Skal sjekke ut siden til Lily Petalouda, det var en nydelig søt liten sak. Bestillingstid fra de? :)

er usikker på bestillingstid, men damen jeg var i kontakt med sa at de sender hele tiden og at det ikke ville ta lang tid ... hva hun mente med det er jeg usikker på, men Lillybutikk ligger jo midt i gågata i København så det går jo fakisk an å reise ned dit :)

Skrevet

Jeg kommer også til å ha en kjole i backup, rett og slett fordi jeg er redd for å søle rødvin e.l. på kjolen! Tenk å gå rundt i en kjole som er ødelagt hele bryllupsdagen sin. Dette skjer mest sannsynlig ikke, men "better to be safe than sorry". Skal ha en liknende kjole som Petalouda!

Anonym poster: 511179bb6889729abe334e12ca3efeb7

• Liker 1
Skrevet

Jeg sikler på en sånn enkel, kort brudekjole i bakhånd jeg også! Men så sier vel fornuften meg at jeg bør gå for en selskapskjole/pen kjole som ikke er hvit og som jeg kan bruke igjen senere. Æsj, denne fornuften altså :fnise:

Skrevet

I alle dager - back up kjoler?

Anonym poster: 112a3885da155d23e858dd7f4209d361

• Liker 1
Skrevet

Min korte brudekjole er igrunn så lite brudete at jeg fint kan bruke den til en haug andre anledninger senere så jeg har null dårlig samvittighet for å ha to. Dessuten skal vi ha middag to dager før vielsen, og jeg bruker ikke den ordentlige brudekjolen den kvelden, det kommer inte på frågan :)

Skrevet (endret)

Det forstår jeg veldig godt i ditt tilfelle, Petoulada. Du vil jo ikke bruke brudekjolen før selve vielsen! Jeg er så glad for den brudekjolen jeg fant at jeg er jo heldig som kan bruke den to ganger egentlig :)

Endret av pusla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...