Gå til innhold

Paypal - hva er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva paypal er fornoe. Jeg har lest på sidene deres, men jeg forstår liksom likevel ikke hva det er. Hvorfor er det noen steder de krever paypal og jeg ikke kan betale med kort? Må jeg føre over penger til paypal, eller er det nok å ha penger på konto?

Og er det trygt å bruke dette?

Anonym poster: 073ad4e481f6cb13e1154b5e3c3991cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du registrerer kredittkortet ditt mot Paypal, og når du skal betale et sted så vil den du kjøper fra belaste kortet ditt via Paypal. Poenget er at du da har en buffer mellom kredittkortnummeret ditt og andre nettsteder så du får en ekstra sikkerhet i og med at du ikke sprer kortnummeret på så mange steder.

Regningen får du som vanlig på kredittkortet.

Paypal er trygt å bruke, eller - jeg har i allfall ikke opplevd noen problemer med det, og jeg bruker det mye.

Skrevet

Jupp, som cata sier, en ekstra buffer mellom kortnr og nettside.

Skrevet

Åja, det fungerer bare med kredittkort? Jeg har bare debetkort, kan ikke det brukes?

Jeg ble litt forvirret da ei jeg kjenner snakket om at hun "ikke hadde så mye penger på paypal-kontoen sin", men det er altså ikke slik at man må føre over penger til paypal? Man bruker de pengene man har på en vanlig bankkonto fra før?

Beklager at jeg er litt treig, men jeg prøver å handle noe på nett som jeg ikke får betalt uten paypal, og har liksom ikke helt skjønt hva dette er.

Skrevet

Åja, det fungerer bare med kredittkort? Jeg har bare debetkort, kan ikke det brukes?

Jeg ble litt forvirret da ei jeg kjenner snakket om at hun "ikke hadde så mye penger på paypal-kontoen sin", men det er altså ikke slik at man må føre over penger til paypal? Man bruker de pengene man har på en vanlig bankkonto fra før?

Beklager at jeg er litt treig, men jeg prøver å handle noe på nett som jeg ikke får betalt uten paypal, og har liksom ikke helt skjønt hva dette er.

Man kan velge om man vil sette inn penger på Paypalkontoen eller koble den direkte til kortet. Jeg har det direktekoblet.

Og debetkort fungerer fint!

Skrevet

Tusen takk for oppklaringen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...