Gå til innhold

Bergen er full av hipstere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Serr, legger merke til dem overalt. Spess i området rundt Nygårdsgaten og opp mot universitetet. Alle går i Acne, for korte og trange bukser, tennissko med sokker oppi, runde briller, bolleklipp, retrofrakker, for ikke å snakke om Fjällreven-sekker eller sånne tøynett med et eller annet trykk på. Og så har de ofte en vinylplate liksom tilfeldig under armen.

Hva er det med Bergen og hipstere? Jeg har ikke noe imot dem, bare lurer. Har bodd i flere andre byer (blant annet Oslo) og har ikke lagt merke til fenomenet i like stor grad der.

Kanskje denne tråden burde ligge på Skråblikk istedet, moderator må gjerne flytte hvis ønskelig.

Anonym poster: d695b102820f9976a246f1dec2ed8075

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For mange sosser og snobber i Bergen ja.

Anonym poster: 4c7f5fdea87294ba24c392959ce57167

Skrevet

acne er ikke hipster.

trange bukser ikke nødvendigvis hipster.

• Liker 5
Skrevet

tennissko med sokker oppi er ikke hipster. Det er fjortis.

• Liker 2
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Gammelt nytt !!! Siden jeg var fjortis tidlig på 2000-tallet har de eksistert, tror faktisk Bergen fikk dem mange år før Oslo. Vennene mine fra østlandet underveis ante ikke hva jeg snakket om, og først for noen år siden fikk de et navn: hipstere ... Jeg misliker sterkt hipstere så mye at jeg får sure oppstøt av dem. Det kryr av dem på Høyden, men også overalt ellers. Gross, kanskje det er janteloven i meg som misliker dem, alle som en tror de er one of a kind, nærmest.

• Liker 2
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

acne er ikke hipster.

trange bukser ikke nødvendigvis hipster.

Eh, Acne er selve definisjonen på hipster. Noen av klærne er fine. Hver gang jeg er innom Acne-butikken i Bergen snakker de ansatte livlig med venner som stikker innom (et velkjent hipsterttrekk, viktig å vise at man har venner!!)

• Liker 4
Skrevet

Eh, Acne er selve definisjonen på hipster. Noen av klærne er fine. Hver gang jeg er innom Acne-butikken i Bergen snakker de ansatte livlig med venner som stikker innom (et velkjent hipsterttrekk, viktig å vise at man har venner!!)

kommer helt an på hva du definer som hipster? du mener hipsterposere?inegn real hipster kjøper acne jakke til 3000. vintage all the way.carlings ansatte er nok definasjonen på hipstere. acne er mer lik Filippa K ikke så hipster:)
Skrevet

TIPS:

Les deg opp på: Definisjon - Hipstere.

• Liker 1
Skrevet

"Hipster er en person som ikke følger det som er moderne og på moten. Fra 1990-tallet betegner det særlig en ungdom som følger en stilog en subkultur preget av en forsiktig protest på det materialiserte forbrukersamfunnet, ujålete «ekthet», hverdagslige klær, retromotesamt uavhengig og alternativ populærkultur."

Hvordan i alle dager kan acne være definisjonen på hipster? Acne er vel heller definisjonen på snobb.

Anonym poster: 1724f83c48257ebc7579c377ef0f45d0

• Liker 4
Skrevet

Eh, Acne er selve definisjonen på hipster.

Hehe, da har jeg hørt det også.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner heller ikke hva Acne har med saken å gjøre...

Men ja, jeg er helt enig!! Folk som går rundt med bestefars anorakk med svømmeknappen på. WTF?!? Det verste av alt er at jeg føler meg underlegen disse folkene! Hvorfor?

Anonym poster: e444b22746299e68606548f1835d07d2

• Liker 1
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Enkelte hipstere bruker mye penger på å ha en så "hjemmesnekret" stil som mulig, dessuten finnes det flere forskjellige type hipstere. Feks er en vanlig type en som klimprer på gitar, har langt hår og t-skjorte og dongeri. Hipster har veldig mye med kroppsholdning og attitude å gjøre, og som en over her poster så føler hun/han seg underlegen i møte med hipstere.

Hipstere handler ikke kun vintage, de handler like ofte dyre klær som ikke alle har. Stikkordet er eksklusivitet.

• Liker 3
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Det ultimate for en hipster er en kul gjenstand eller et kult klesplagg de har funnet på bestefars loft. :-D

• Liker 1
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

TIPS:

Les deg opp på: Definisjon - Hipstere.

Kom heller med din egen definisjon, plz.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

"Hipster er en person som ikke følger det som er moderne og på moten. Fra 1990-tallet betegner det særlig en ungdom som følger en stilog en subkultur preget av en forsiktig protest på det materialiserte forbrukersamfunnet, ujålete «ekthet», hverdagslige klær, retromotesamt uavhengig og alternativ populærkultur."

Hvordan i alle dager kan acne være definisjonen på hipster? Acne er vel heller definisjonen på snobb.

Anonym poster: 1724f83c48257ebc7579c377ef0f45d0

Nå er jo Acne nettopp ujålete og lite prangende klær. Acne er ikke masseprodusert hvis man sammenligner med feks h&m. Men, hipsterkulturen er overalt nå og er i ferd med å bli overeksponert, tipper vi klarer å se hipstertrekkene en del tydeligere om 10 år!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Grunnen er enkel. Bykjernen er forholdsvis liten og sentralisert i forhold til folketallet og universitetet ligger dønn midt i byen. Alle hipsterene samles derfor i noen timer midt på dagen innenfor en halv kvadratkilometer og det virker som om det er jævlig mange fler av dem her enn andre steder. At de oppholder seg så tett innpå hverandre gjør selvsagt og at man får en slags dominoeffekt hvor flere og flere føler de må kle seg som hipstere for ikke å virke dølle. Deretter følger en evig kamp for å være mest hipster, selv om resultatet for alle oss utenforstående selvsagt blir en uniform masse av folk som tror de er spesielle selv om de, som alle andre moteklasser, ikke er det.

Endret av Singha
  • Liker 4
Skrevet

Nå må du ta valium igjen.

Jeg elsker hipstere, er en bedre trend enn scene.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Hipstere må være de mest selvhøytidelig krekene som finnes! Det er hva jeg kaller kjedelig.

• Liker 3
Skrevet

Nå, nå. Ikke ta så hardt på dem. Vi har alle uniformer å ha på oss eller roller å spille. På den ene eller andre måten.

• Liker 1
Skrevet

Hipstere må være de mest selvhøytidelig krekene som finnes! Det er hva jeg kaller kjedelig.

:kgbaby:

Anonym poster: 70d6babcd6379508bb2f7b7751db21bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...