AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #1 Skrevet 3. november 2012 Glad i å male, men er gravid. Er det da farlig å male med akrylmaling, eller gjelder det bare oljemaling? Anonym poster: b9c1b98a296e91424328f2b59e8def41
Concertina Skrevet 3. november 2012 #2 Skrevet 3. november 2012 Du bør styre unna uansett, vanlig akrylmaling avdamper en god del de og. Men hvis du absolutt må male så er Sens/Greenroom ol. ok så lenge du lufter godt.
Tilim Skrevet 3. november 2012 #3 Skrevet 3. november 2012 Null stress. Visstnok. Jeg jobber som maler til vanlig og var en runde med lege og bedriftshelsetjeneste for å avklare om jeg kunne få svangerskapspenger på grunn av yrket. Men nei, det var ikke noe farlig så det var bare å jobbe. Så jeg gikk i malingsdampen i åtte timer hver dag frem til jeg trappa ned på grunn av bekkenplager.
Gjest meh Skrevet 3. november 2012 #4 Skrevet 3. november 2012 (endret) All maling avgir skadelig avdamping, bare at vannbasert maling er den typen som er minst skadelig. Skal du male så er det vel bare å kjøpe en halvmaske med passende filter, det koster bare noen hundrelapper og du sparer både barnet og deg selv for nesten all avdampingen, riktignok hvis du bruker masken korrekt med riktig valg av filter. Endret 3. november 2012 av meh
Maryell Skrevet 4. november 2012 #5 Skrevet 4. november 2012 (endret) Null stress. Visstnok. Jeg jobber som maler til vanlig og var en runde med lege og bedriftshelsetjeneste for å avklare om jeg kunne få svangerskapspenger på grunn av yrket. Men nei, det var ikke noe farlig så det var bare å jobbe. Så jeg gikk i malingsdampen i åtte timer hver dag frem til jeg trappa ned på grunn av bekkenplager. Jeg fikk svangerskapspenger med en gang... Men også på bakgrunn av støv, fallrisiko osv. Endret 4. november 2012 av Maryell
Tilim Skrevet 5. november 2012 #6 Skrevet 5. november 2012 Jeg fikk svangerskapspenger med en gang... Men også på bakgrunn av støv, fallrisiko osv. Litt forskjell da tydeligvis. Jeg fikk ikke svangerskapspenger før jeg kunne begynne å gå til jordmor etter ordinær ultralyd og da fikk jeg på grun av bekkenplager, absolutt ingenting med yrket å gjøre. Legen jeg gikk til før jeg kom til jordmor var veldig påståelig på at siden bedriftshelsetjenesten hadde gitt grønt lys kom ikke NAV til å gi meg svangerskapspenger, så jeg startet med sykemelding.
Maryell Skrevet 5. november 2012 #7 Skrevet 5. november 2012 (endret) Merkelig, vet også at i malebutikkjeden jeg jobbet i før går for svangerskapspenger med en gang. Nå har ikke jeg noe mulighet til å få det tilrettelagt iom. at vi driver eget firma. Men syns allikevel man er såpass utsatt for mange forskjellige ting i dette yrket at det ikke burde være noen tvil. Hverken legen min eller nav satte noe spørsmålstegn overhodet. Til TS: Har holdt meg langt unna all slags maling hele svangerskapet, mulig jeg overdriver men det får så være Endret 5. november 2012 av Maryell
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå