Gå til innhold

Hvordan gå frem for å lage et godt avtrykk av svære manneføtter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å lage avtrykk av føttene til alle barna mine slik de er i dag for å ha på egen vegg + et avtrykk av mannens fot i en litt humoristisk julegave til hans foreldre -de har jo alt, men dette har de garantert ikke! Min eldste sønn bruker 45/46 i sko og mannen bruker 44/45

Noen som har gode råd, for å få det fint, dekorativt og så solid som det er mulig å få det?

Jada... Jeg vet jeg er sær..... ;)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trolldeig eller gips?

Anonym poster: 0fc9f38b9af0ad7c648e3dc47bcefef3

Skrevet

Gips, tror jeg, men andre forslag mottas med takk! :)

Skrevet

Dytter...

Skrevet

Interessant, må sjekkes ut!

• 2 uker senere...
Skrevet

Lag trolldeig, ta av trykk av foten. Hell gips oppi og la det tørke. Da får du undersiden ut :)

• Liker 1
Skrevet

Lag en form av plastelina og fyll med gips - lett å få av etterpå.

• Liker 1
  • 2 år senere...
Skrevet (endret)

Trekker frem denne tråden igjen, da jeg ikke har gjennomført prosjektet og det hadde vært kult å ta avtrykk av alle barna, samt mannen ( gave til hans foreldre ;) ) , når siste barn har kommet til verden.

Håper altså på flere tips. :)

Endret av absinthia
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Bruk en form som er stor nok og gir fasongen du vil ha, rektangel vil kanskje bli finest når det skal være store føtter, eller blir det jo en veldig stor sirkel? Lag trolldeig som du jevner ut i formen, lag avtrykket. Hel gips oppi og la den tørke. Da får du 3D-avtrykk som er veldig fint å lime på en plate med ramme rundt :)

edit: trolldeigen skal altså tas bort etterpå, kun gipsen som henges opp :)

Endret av Grønnbanan
  • Liker 1
Skrevet

Har ikke noe godt råd, men jeg liker idèen veldig godt! :jepp: Håper du får gjennomført den.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk!

Ja, jeg håper også at jeg får gjennomført dette denne gangen.

Kan ikke forestille meg svigers ansikt når en eller begge av dem, pakker opp sin voksne sønns fotavtrykk og det ville passet helt ypperlig med 5 par fotavtrykk av barna i størrelse: nyfødt, 26/27, 33,37 og 45/46 over kjøpmannsdisken i gangen eller sjenken. :)

...burde kanskje supplere med pailabbene til hunden mens jeg først er i gang ;)

• Liker 1
Skrevet

Å ha noe som ikke alle har, er verdt sin vekt i...gips. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Trekker frem denne tråden igjen, da jeg ikke har gjennomført prosjektet og det hadde vært kult å ta avtrykk av alle barna, samt mannen ( gave til hans foreldre ;) ) , når siste barn har kommet til verden.

Håper altså på flere tips. :)

Sett multifunksjonsskriveren på gulvet og en og en fot opp på og

scann.

Da kan du klippe og lime og mixe og trikse på pcen.

Personlig ville jeg ha lagt fars fot underst og barnas fotavtrykk opp på, som å vise hvordan de små føttene blir større. Evt. Fargelegg.

Eller bruk kamera og forstørr ved hjelp av ps opp til naturlig størrelse. Da kan du og redigere, fra påske til jul. Så du bør rekke dette til julenn2015!

Og selvsagt en pen ramme på, før kunstverket pakkes i julepapir.

Anonymous poster hash: 34fa7...6b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...