AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #1 Skrevet 3. november 2012 Hei! Er i gang med å skrive invitasjonene, også ble jeg plutselig så usikker. Hvem sitt navn skal stå først? Brud og Brudgoms navn står øverst, er det "meningen" at brudens navn skal stå først? Hva med de som er invitert? Skal f.eks min bror stå foran min svigerinnes navn fordi han er den jeg er i slekt med, eller skal kvinnens navn alltid stå først? Eksempel: Lena og Martin har gleden av å invitere Ole og Trine Eller burde det stå Trine og Ole? Har konsekvent tatt den vi er i slekt med sitt navn først blant de inviterte og de som er inngiftet til slutt, men tenkte at dette kanskje blir feil? Eller er det ingen regler på dette? Alt det man lurer på Anonym poster: c2a0d1f5382f6540383f94667fd707e1
Gjest Wilhelmine Skrevet 3. november 2012 #4 Skrevet 3. november 2012 Ville nok også satt damene først, uavhengig av hvem som er inngiftet. Ryddig og greit, synes ikke det spiller noen rolle hvem som er inngiftet, begge er jo invitert og er en del av familien
Favole Skrevet 3. november 2012 #5 Skrevet 3. november 2012 Føles naturlig å skrive kvinnens navn først uansett tenker jeg.
Gjest 2013 bryllup Skrevet 3. november 2012 #6 Skrevet 3. november 2012 Jeg skriver nok den som blir invitert først og så følget. F.eks. til min forlover skriver jeg Kari og Per, mens til hans forlover blir det Tore og Lisa. Gjør også det med min bror og hans kone: Petter og Anne. Jeg har også lekt med tanken på å ha hans navn først av våre navn, synes av en eller annen grunn det er fint med mannens navn først jeg, ikke spør meg hvorfor! Men får vel høre med min mor om det e slike skikker og tradisjoner på det som folk reagerer på. Men selv hadde jeg ikke reagert på å kommet bak min kjære i en invitasjon fra hans side av familien/vennekretsen
Gjest Wilhelmine Skrevet 3. november 2012 #7 Skrevet 3. november 2012 Men selv hadde jeg ikke reagert på å kommet bak min kjære i en invitasjon fra hans side av familien/vennekretsen Jeg tror vel heller ikke at dette er noe folk tenker så mye over, hvilket navn som står først. Hadde ikke tenkt noe særlig på det selv, om det var jentas navn først eller den som man er nærmest Selv om jeg hadde valgt jentas navn først selv.
Petalouda Skrevet 3. november 2012 #8 Skrevet 3. november 2012 Damenes navn skal stå først hvis man er opptatt av å ha ting korrekt
AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #9 Skrevet 4. november 2012 ups dette tenkte virkelig ikke vi på når vi fikk våre invitasjoner trygt og nå er de sent ut. Ser vi har skrevet hans navn først og mitt etterpå. Håper ikke gjestene reagerer på det da. Anonym poster: bff58c914e024d2626c3c41031b3f5b8
Evie Skrevet 5. november 2012 #10 Skrevet 5. november 2012 Vi tok mitt navn først men det kun fordi navnene skal stå på hver sin linje og det ble penest estetisk sett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå