Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vurderer å ta kontakt med ulike banker for å sjekke min mulighet for å kunne ta opp et boliglån.

Min søster med en bruttoinntekt på 400tusen fikk nylig et boliglån på 1,4 innvilget. Da med en rente på 4,1%

Jeg har der i mot ca 300tusen i inntekt. Hvordan vil dette da stille seg mtp lån til meg? Har regnet litt på utgifter o.l., og kan betjene månedlige avdrag/renter på ca 10tusen kroner. Hvor mye vil jeg da kunne ta opp i lån? Og hvor mye vil mine foreldre måtte stille med som kausjonister?

Kan også nevnes at jeg fra januar 2013 trapper opp i lønn. Hvor mye det er snakk om er jeg usikker på, men regner med en 3000 ekstra i måneden. Per nå har jeg 25000 brutto.

Endret av gloria
Videoannonse
Annonse
Gjest lillagubban
Skrevet

Jeg er i samme situasjon inntektsmessig og har fått beskjed om jeg ikke kan regne med å få mer enn 700000 i boliglån.

Skrevet

Selv med kausjonist på opptil 20%? Kan også nevne at jeg har studielån på 160.000

Skrevet

Selv med kausjonist på opptil 20%? Kan også nevne at jeg har studielån på 160.000

Hvor mye egenkapital har du? Sparer du i BSU? Husk at du i tillegc til renter og avdrag må betale husleie/avgifter/strøm/forsikring/nett/tv osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...