Gjest yvonne91 Skrevet 3. november 2012 #1 Skrevet 3. november 2012 Hei! Typen skal til Oslo idag til noen kompiser av han. De skal feire bursdagen til han ene, så de skal bare være gutter ikveld. Noe som irriterer meg grenseløst, når jeg i utgangspunktet var bedt! Men uansett da, gutta drikker idag og skal ut på byen i Oslo. Jeg sliter noe ekstremt med sjalusi, og sitter her hjemme og ser for meg masse som KAN skje i natt når typen drikker. Han sier at jeg er alt for han, og at han skal ikke drikke så mye (bare noen øl). Han forteller også at han drar kun pga kompisen sin bursdag, ellers hadde han ikke dratt. Offff, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Trenger noen betryggende ord, eller råd!! Kompisa hans er venner av meg, og jeg VET hvordan de er på byen når de har drikki. Da skal de danse og prate og plystre til jenter.. Er så urolig at typen skal være utro, eller at han danser eller kysser med ei jente... Er jeg ekstrem nå???? Ååååh, er så slitsomt å se for meg mulige ting som han kan gjøre i natt. Han har aldri vært utro mot meg, men han er veeeeeldig populær blant jentene med sin sjarm og måten han snakker til de på... HJELP
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #2 Skrevet 3. november 2012 Herregud. Se en film og drit i å tenke på hva typen din driver med. Anonym poster: bcc8c6147ed51b900755c92725a41e71 10
Gjesten Skrevet 3. november 2012 #3 Skrevet 3. november 2012 Du burde øve deg litt på å endre tankegangen din. Han fortjener mer tillit fra deg enn det du utviser akkurat nå. Han har valgt deg, og har helt sikkert ikke lyst til å gjøre noe med noen andre 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #4 Skrevet 3. november 2012 ehm herrefred, tell til til. Trekk pusten dypt inn og så puster du ut igjen. Tenk deg om! Du kan da ikke sitte hjemme og være helt paranoid hver gang typen din tar et steg ut av døren din. Du må rett og slett stole på han. Det er jo det forhold er basert på, gjensidig tillit. Jeg tror du trenger hjelp. Rett og slett. Anonym poster: cfaec75ada19c89cbbdace87f742bd91
Rubies_ Skrevet 3. november 2012 #5 Skrevet 3. november 2012 Det må være ufattelig irriterende, både for deg og typen din, at du er så ekstremt sjalu. Jeg foreslår at du finner deg noe å holde på med i kveld som kan ta tankene dine bort fra typen din, og på noe annet. Be en venninne på kino? Eller ta deg en tur ut med noen du kjenner? Du har rett - mye KAN skje. Han kan være utro. Samtidig er det like stor sannsynlighet for at ingenting skjer. For at han IKKE er utro. Han høres ut som en snill kjæreste, jeg syns du skal stole på han. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #6 Skrevet 3. november 2012 Jeg hadde ikke orket å være i det forholdet. Hadde ikke orket å være deg og hadde ikke orket å være ham. Anonym poster: 103540f1e3adf869ce8e99979c66c55a 3
Gjest X-1 Skrevet 3. november 2012 #7 Skrevet 3. november 2012 Gå til psykolog eller noe, er ikkje sunt det der.. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #8 Skrevet 3. november 2012 Jeg var sammen med en som var like sjalu som deg. Det ble utrolig slitsomt, så da brøt jeg først som sist Anonym poster: 602dbfa977de43d84ad65cb9203d0553 2
kattepus89 Skrevet 3. november 2012 #9 Skrevet 3. november 2012 Tving deg selv til å tenke positive tanker først og fremst Du er i et forhold med han og da må du stole på han også. Se film, lag en alene-kveld for deg selv. Tenn lys, ta en god dusj og sitt i sofan i morgenkåpe mens du spiser noe godt
bebisss Skrevet 3. november 2012 #10 Skrevet 3. november 2012 åh jeg hadde bare kost meg med den tiden jeg hadde alene hjemme! gå på butikken å handle deg noe godt å gjør kvelden superkoselig for deg selv 3
Gjest yvonne91 Skrevet 3. november 2012 #11 Skrevet 3. november 2012 Takk for rådene folkens! Da har jeg vært og tatt sol, vært på butikken og kjøpt god mat, og gått en lang tur med bikkja. Da er det vel bare å sette seg ned i sofaen og tvinge frem gode tanker og positivitet! God helg alle sammen:)
Suzy Skrevet 3. november 2012 #12 Skrevet 3. november 2012 Takk for rådene folkens! Da har jeg vært og tatt sol, vært på butikken og kjøpt god mat, og gått en lang tur med bikkja. Da er det vel bare å sette seg ned i sofaen og tvinge frem gode tanker og positivitet! God helg alle sammen:) Flink jente Du kan jo ikke annet enn å stole på ham. Tenk om han ikke stolte på deg. Hvordan hadde du følt deg da? Sjalusi kan ødelegge mye for deg, så jeg tror du bør kjempe litt med å få has på mistankene dine. Håper du får en bra kveld!
Gjest yvonne91 Skrevet 3. november 2012 #13 Skrevet 3. november 2012 Flink jente Du kan jo ikke annet enn å stole på ham. Tenk om han ikke stolte på deg. Hvordan hadde du følt deg da? Sjalusi kan ødelegge mye for deg, så jeg tror du bør kjempe litt med å få has på mistankene dine. Håper du får en bra kveld! Ja, jeg vet. Han stoler jo 100% på meg uansett hvor og hvem jeg er med. Så jeg må jo nesten bare gjøre det samme mot ham, eller i det verste fall late som. Kan ikke ikke med fingre hvor mange ganger vi har kranglet pga sjalusien min. Men når jeg vet hvordan utelivet er, og hørt historier ang venninnene mine sine utro x'er osv, så er det ikke rart jeg har skikkelig stygge tanker om det:/ Ser for meg at typen danser med ei jente på dansegulvet og flørter skikkelig, og hvis jenter henger seg på han, så er ikke han typen til å dytte de bort.. men neeeei, nå kommer de dumme tankene igjen ÆSJ
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #14 Skrevet 3. november 2012 Om ikke det er en affære ødelegger forholdet deres, så vil kanskje sjalusien din gjøre det. Du har jo rett og slett ikke noe annet valg enn å stole på partneren din når du har valgt å være i et forhold Anonym poster: 8e76ec82ef903bc2744dbdccc5d48449
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #15 Skrevet 3. november 2012 Du er alt for sjalu, du må jo kunne stole på kjæresten din? Selv om han er kjekk er han jo sammen med deg. Anonym poster: 44afa42c57570dc3b2ff3717ac597559
plix Skrevet 3. november 2012 #16 Skrevet 3. november 2012 (endret) Hold de verste tankene for deg selv så du ikke skremmer han vekk, mens du jobber med tilliten din til typen og la ham more seg uten å få dårlig samvittighet ovenfor deg. Egentlig har jeg ikke mer å tilføye enn dette, fordi du har fått så mange gode tips her Skrev dette i full fart fra mobil tidligere i kveld, så særlig utdypende ble det ikke. Ønsker deg lykke til videre- dette finner du ut av! Kos deg i kveld;) Endret 3. november 2012 av minibelle
Gjest Anonyminee Skrevet 3. november 2012 #17 Skrevet 3. november 2012 Mange veldig brutale på svarene sine her. Jeg vil heller være litt mer mild, ettersom jeg har vært i dine sko før, TS. Og det er ikke sunt, i det hele tatt. Så med mindre du har en god grunn til å være urolig, syns jeg du skal gi typen din en sjanse til å vise hvor trofast han er. Jo mer usikker og sjalu du blir, jo større blir fristelsen for han å faktisk være utro. Jeg hadde en grunn til å være urolig og sjalu på typen, og det var fordi han var utro mot meg en gang. Jeg tok hevn og var utro tilbake, trodde det ville løse alle problemer, men det gjorde vel egentlig ting bare verre. Men dette er nå en god stund siden og vi har gått gjennom mye dritt for å komme oss hit hvor vi er i dag. Tilliten er fortsatt ikke 100%, men jeg er ikke like urolig og sjalu som før. I kveld skal typen for en gangs skyld ut på guttekveld. (han er svært sjeldent ute med gutta, ettersom han ikke har noen ordentlige kompiser utenfor jobben.) Og jeg innrømmer at jeg kjente et lite stikk inni meg, men samtidig tenkte jeg at han fortjener det og at jeg ville at han skulle gjøre det. Jeg er ikke urolig for at han skal være utro eller noe, heller mer at jeg håper han ikke drikker seg sanseløs, noe han ofte har tendens til å gjøre. Han blir helt rotehue, blir høylytt og ender opp med å sitte på en stol, helt fjern. Og det er ikke så morsomt... jeg føler et viss ansvar for han da, liksom. Men jeg velger å være optimist og tenke at dette blir en fin kveld for både han og meg. Og det syns jeg du også skal gjøre. Jeg har bedt en venninne på peppeskveld, og jeg vet at hun er blakk, så jeg har tilbudt meg å spandere middag og drikke. Så nå har jeg også en koselig kveld med en god venninne. Gjør det du også, da? Gå ut med venner, inviter en venninne hjem til deg eller noe. Eller bare rett og slett sett på en og to filmer og ha en skikkelig spakveld for deg selv. Kjøp inn MASSE godteri og sjokolade og brus og KOS deg. Og vær glad på din kjærestes vegne. Hvis han er glad i deg, og hvis han er verdt å samle på, så vet han hvor grensene går. Hans eneste mål for kvelden er å drikke og ha det gøy med kompisene sine. I morgen vil han sette mer pris på å møte deg igjen, ikke sant? Med mindre du spammer han hele natta da. Da får du nok en litt irritert og oppgitt kjæreste. Så hva velger du? Siden du ikke har nevnt noe om at du har en god grunn til å være sjalu, så syns jeg du skal tenke over hvorfor du er det. Er det kanskje deg selv du ikke stoler på? Eller noe i fortiden som er grunnen? Ikke bruk kjæresten din som et offer. Han er ikke skylden i at du ikke kan stole på han. MEN hvis det er HAN som har gjort deg noe og gjort det usikker, ja, da er det kanskje ikke rart du er sjalu og usikker når han skal ut, men du har valgt å være sammen med han og han sier at du er alt for han, det betyr jo bare èn ting: Du er nødt til å tilgi og jobbe med tilliten din til han. Han må selvfølgelig også jobbe for at du skal stole på han, men jeg kan jo ikke si så mye om det ettersom jeg ikke vet historien bak dette. Du er ikke alene om at typen din er ute med gutta! La oss skåle vi jenter og gjøre vår egen kveld koselig
Mermaid Blues Skrevet 3. november 2012 #18 Skrevet 3. november 2012 Ja, jeg vet. Han stoler jo 100% på meg uansett hvor og hvem jeg er med. Så jeg må jo nesten bare gjøre det samme mot ham, eller i det verste fall late som. Kan ikke ikke med fingre hvor mange ganger vi har kranglet pga sjalusien min. Men når jeg vet hvordan utelivet er, og hørt historier ang venninnene mine sine utro x'er osv, så er det ikke rart jeg har skikkelig stygge tanker om det:/ Ser for meg at typen danser med ei jente på dansegulvet og flørter skikkelig, og hvis jenter henger seg på han, så er ikke han typen til å dytte de bort.. men neeeei, nå kommer de dumme tankene igjen ÆSJ Vet du hva jeg tror? Jeg tror utroskap er mye det samme som flystyrt - vi hører veldig mye om det når det går galt, men vi hører ikke om de millionvis av gangene det går helt fint. Veldig få jenter her på KG som skriver innlegg hver eneste gang kjæresten har vært på byen uten å gjøre noe feil, og for å være ærlig tror jeg det er langt mer vanlig enn det motsatte. Han har gitt bekreftelser i massevis, TS - gi deg selv lov til å stole på det han sier, istedet for å pine deg selv med usannsynlige hypoteser. Han må faktisk få lov å ha kvalitetstid med kompisene sine og du kan ikke isolere ham fra omverdenen. Ergo, dersom du ønsker å være sammen med ham, må du faktisk gå i deg selv og gjøre noe med sjalusien din. Lettere sagt enn gjort, sikkert, men jeg er overbevist om at det er verdt innsatsen. Om ikke for annet, så i hvertfall for at du skal få det bedre med deg selv. Håper du klarer å snu tankesettet ditt litt nå, så du får en trivelig kveld
Gjest yvonne91 Skrevet 3. november 2012 #19 Skrevet 3. november 2012 Tusen tusen takk for de rådene dere gir nå! Det setter jeg virkelig pris på! Håper dere får en kjempe fin kveld! Så skal jeg prøve det samme fordet om det er lørdag og den tilbringes alene.. Nå har typen både skrevet på veggen på face at han er glad i meg, + han skriver hvert fall melding en gang i timen til meg for si at han er glad i meg. hehe, så det er kanskje ikke noe vondt i han. Men men.. Om noe skjer i liivet, så har det alltid en mening:) Vi får kose oss vi som er hjemme mens kjæresten er ute og fester:)
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #20 Skrevet 3. november 2012 Herrefred for en mareritt du lager for kjæresten din TS, du bør oppsøke hjelp - du er såpass ung at ditt nærende forhold neppe varer, men du kommer til å fortsette å ødelegge alle potensielle forhold i fremtiden hvis du ikke får hjelpe med en slik ekstrem sjalusi. Anonym poster: 78c85e1126d6c640c2aa9ef007d6ad5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå