Gå til innhold

Flau over meg selv - synes ikke mannen min er "mann" nok.

Anbefalte innlegg

Gjest Konemor
Skrevet

Jeg er en kvinne i 30 årene, gift med en mann på 4.året.

Han er snill og god, men allikevel merker jeg at jeg trekker meg mer og mere bort fra han. Jeg tar meg i å tenke at han ikke er en ekte mann, og jeg dagdrømmer om andre. Og dette føles ikke godt. Jeg vil være en hengiven og god kone, men får det ikke helt til om dagen.

Min mann er steril, noe vi fant ut for tre år siden. Han har trasset seg til at vi forsøker ivf med hans sæd selv om legene er enige i at det er liten sjanse med hans. Han vil ikke prøve donor eller adoptere. Jeg er sliten i kropp og sinn etter forsøk på forsøk som ikke fører til graviditet. Og jeg tar meg i å tenke at han ikke er mann nok.

Jeg tjener og mye mer enn han, og selv det liker jeg ikke. Jeg er fullsetendig klar over at dette er utdatert og gammeldags av meg, men sammtidig klarer jeg ikke styre følelsene. Han tjener greit, godt over 600 000, men allikevel over 200` mindre enn meg.

Jeg jobber mye, jeg lager all mat, handler alt og er den som vasker og holder huset i orden. Han blir sur om jeg ber han hjelpe til og sutrer/klager og det blir krangling. Han har aldri vasket badet og kanskje støvsugd en gang siste året.

Jeg er lei av å jobbe fullt og å være husjelp for han. Kjenner jeg har lyst på en mann med levedyktig sæd, som tar i ett tak her hjemme og som er MANNEN i forholdet.

Regner med jeg kommer til å få motstand hetr inne, men er det helt idioti å tenke slik? Eller bare menneskelig? Og hva skal jeg gjøre? Redd for å ende opp som bitter og barnløs.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mannen din er steril og dere kan ikke få barn,men du vil. Han gidder ikke å strekke seg lengre for å få barn ved å feks adoptere. Dette syns jeg er et problem. Skal du aldri ha barn bare fordi han er imot adopsjon? må jo finnes en løsning på problemet.

Så har vi problemet med at han tjener mindre enn deg,jeg ser egentlig ingen løsning her,så da må du tilpasse deg det.

Så r problemet med at han ikke hjelper til i hjemme.

Men egentlig så er ingenting av dette "selve" problemet,problemet er at han ikke er "mann nok"?

Altså,hvis han var med på adoptere og på å vaske til i huset,hadde han blitt mer "mann" for deg?

• Liker 9
Skrevet

mannen din er steril og dere kan ikke få barn,men du vil. Han gidder ikke å strekke seg lengre for å få barn ved å feks adoptere. Dette syns jeg er et problem. Skal du aldri ha barn bare fordi han er imot adopsjon? må jo finnes en løsning på problemet.

Så har vi problemet med at han tjener mindre enn deg,jeg ser egentlig ingen løsning her,så da må du tilpasse deg det.

Så r problemet med at han ikke hjelper til i hjemme.

Men egentlig så er ingenting av dette "selve" problemet,problemet er at han ikke er "mann nok"?

Altså,hvis han var med på adoptere og på å vaske til i huset,hadde han blitt mer "mann" for deg?

Ja, ville han tatt ansvar som min mann ig sagt at "Siden jeg ikke kan gi deg biolgoiske barn kan vi adoptere" og han hadde bidratt her hjemme og ikke ligge på sofaen som en slask hadde jeg nok sett på han som mye mer mann!

Hjelper jo ikke på at han er en egoisitisk elsker heller. Han gidder i vorspill, peis på i 1,5min til han kommer og snur seg rundt og sover, Jeg har tatt dette opp med han, men da blir han bare mutt og sur. Han har null interesse av at jeg og skal komme og ha dte bra. Jeg leker med meg selv netsen hver dag, men kommer aldri med han. Jeg har og foreslått leketøy, vibrator osv. Da ble han bare sur og sa han følte at om jeg trengte det var han ikke god nok. Æsj, jeg kjenner jeg begynner få nok!!!

Gjest Elissima
Skrevet

Sorry at jeg ler, men levedyktig sæd.. det var morsomt. *Fnis*

Vil du forlate han da? Virker jo ikke helt som et bra ekteskap dette her. Ingen kompromisser.

• Liker 3
Skrevet

Sorry at jeg ler, men levedyktig sæd.. det var morsomt. *Fnis*

Vil du forlate han da? Virker jo ikke helt som et bra ekteskap dette her. Ingen kompromisser.

Jeg vil igrunn ikke gi opp ekteskapet, er av den typen som mener man skal stå for "i gode og onde dager". Men kjenner jeg begynner hangle i troa dessverre:(

Gjest Lille-pus
Skrevet

Slipp ham fri, TS.

Han fortjener faktisk noen som ser ham som et menneske, ikke som en avlshingst og en lommebok.

• Liker 14
Skrevet

Hvis du er lei av å være hushjelpa hans, skaff noen til å være hushjelp, da! Med DEN lønna dere til sammen har er det jo bare lommerusk å ha råd til det.

Anonym poster: bf7d78273a292c919ca3bd5d1b3b9f5a

• Liker 12
Skrevet

Hvis du er lei av å være hushjelpa hans, skaff noen til å være hushjelp, da! Med DEN lønna dere til sammen har er det jo bare lommerusk å ha råd til det.

Anonym poster: bf7d78273a292c919ca3bd5d1b3b9f5a

Ja, vi burde vel kanskje det. Jeg har sagt at vi får det når vi får barn. Men det ser jo ut til å bli lenge til, kansje aldri:(

Gjest tarandus
Skrevet

Tror å avslutte forholdet er best for begge. Du kan få deg en "manne-mann" du kan du barn med, han kan finne seg ei som vil ha han for den han er.

• Liker 4
Skrevet

Du lyt få ein skikkeleg drittsekk som bankar deg og er utru når du minst ventar det, ein skikkeleg mannemann med andre ord.

Anonym poster: 98cd56d45f1454968c72af5303d427ed

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg forstår virkelig ikke dette innlegget. Ut fra overskriften din tenkte jeg at dette innlegget skulle handle om at mannen din ikke var mann nok, men innlegget ditt handler jo om at dere har problemer med forholdet. Ikke at han ikke er mann nok.

Kanskje du ikke ser på han som en "ordentlig mannemann" fordi han er steril, men det er en tanke som eksisterer i ditt eget hode. Og som jeg syns er utrolig fornærmende overfor partneren din. Det er ikke hans feil at han er steril, eller? Det gjør ikke han til mindre av en mann! Det er selvfølgelig en utrolig uheldig ting som fører til problemer i forholdet deres, men det er ikke mannen selv som skaper problemet. Han ønsker jo barn selv, i tillegg. Med andre ord; at mannen din er steril fører til problemer i forholdet deres, og gjør at du derfor ser ned på mannen din.

Ut fra innlegget ditt anser jeg dette å være "hovedproblemet", men så bygger du opp denne påstanden med andre påstander om hvorfor han er en dårlig mann. Han hjelper ikke til i hjemmet, han tjener 200.000 mindre enn deg, osv. Jeg syns det er helt latterlig fremstilt. Jeg syns at DU fremstiller mannen din på en stygg måte, og det virker som at du gjør det fordi du er sur på han fordi han er steril. Greit, ingen vil ha en mann som tror at kona er hushjelpen, men hva har det med at han er lite mann å gjøre? Og hva i helvete er problemet med at han tjener 200.000 kr mindre enn deg? Han tjener fortsatt 600.000 for faen! Holder det ikke at dere har nesten 2 millioner i samlet inntekt i året?! Hva har du tenkt å bruke alle pengene på egentlig?

Jeg ser mange problemer i forholdet deres. Du mangler selvinnsikt, og du forstår ikke hva problemet egentlig er. Du forstår ikke at problemet ligger ikke hos din mann, men hos deg selv som finner deg i å bli behandlet som en hushjelp, som er sykelig opptatt av inntekt og som ikke ser at å være steril ikke er mannens feil.

Jeg foreslår en samlivsrådgiver.

Endret av Rubies_
  • Liker 13
Skrevet

Er det ikke bedre å avslutte og heller på sikt prøve å finne en mann som er mindre egoistisk og som kan få barn med deg?

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår virkelig ikke dette innlegget. Ut fra overskriften din tenkte jeg at dette innlegget skulle handle om at mannen din ikke var mann nok, men innlegget ditt handler jo om at dere har problemer med forholdet. Ikke at han ikke er mann nok.

Kanskje du ikke ser på han som en "ordentlig mannemann" fordi han er steril, men det er en tanke som eksisterer i ditt eget hode. Og som jeg syns er utrolig fornærmende overfor partneren din. Det er ikke hans feil at han er steril, eller? Det gjør ikke han til mindre av en mann! Det er selvfølgelig en utrolig uheldig ting som fører til problemer i forholdet deres, men det er ikke mannen selv som skaper problemet. Han ønsker jo barn selv, i tillegg. Med andre ord; at mannen din er steril fører til problemer i forholdet deres, og gjør at du derfor ser ned på mannen din.

Ut fra innlegget ditt anser jeg dette å være "hovedproblemet", men så bygger du opp denne påstanden med andre påstander om hvorfor han er en dårlig mann. Han hjelper ikke til i hjemmet, han tjener 200.000 mindre enn deg, osv. Jeg syns det er helt latterlig fremstilt. Jeg syns at DU fremstiller mannen din på en stygg måte, og det virker som at du gjør det fordi du er sur på han fordi han er steril. Greit, ingen vil ha en mann som tror at kona er hushjelpen, men hva har det med at han er lite mann å gjøre? Og hva i helvete er problemet med at han tjener 200.000 kr mindre enn deg? Han tjener fortsatt 600.000 for faen! Holder det ikke at dere har nesten 2 millioner i samlet inntekt i året?! Hva har du tenkt å bruke alle pengene på egentlig?

Jeg ser mange problemer i forholdet deres. Du mangler selvinnsikt, og du forstår ikke hva problemet egentlig er. Du forstår ikke at problemet ligger ikke hos din mann, men hos deg selv som finner deg i å bli behandlet som en hushjelp, som er sykelig opptatt av inntekt og som ikke ser at å være steril ikke er mannens feil.

Jeg foreslår en samlivsrådgiver.

Jeg er ikke sykelig opptatt av innsekt, og har ikke behov for mye mer penger.

Det er det at han tjener mindre enn meg jeg ikke liker. Jeg er fullstendig klar over at dette er huleboertankegang, men like fullt liker jeg det ikke.

Jeg er ikke stolt av det, men jeg ønker meg en MANN! en mann med bra sæd som kan gi oss barn, en mann som tar tak i ting og hjelper meg her hjemme, en mann som bærer meg til sendg og tilfredstiller meg, en mann som kan forsørge meg. (selv om jeg fint klarer på å forsørge meg selv, liker jeg tanken ved at mannen er mann i forholdet)

Skrevet

Du lyt få ein skikkeleg drittsekk som bankar deg og er utru når du minst ventar det, ein skikkeleg mannemann med andre ord.

Anonym poster: 98cd56d45f1454968c72af5303d427ed

En slik mann er ingen ekte mann.... Det er noe du virkelig har misforstått!

Skrevet

Jeg er ikke sykelig opptatt av innsekt, og har ikke behov for mye mer penger.

Det er det at han tjener mindre enn meg jeg ikke liker. Jeg er fullstendig klar over at dette er huleboertankegang, men like fullt liker jeg det ikke.

Jeg er ikke stolt av det, men jeg ønker meg en MANN! en mann med bra sæd som kan gi oss barn, en mann som tar tak i ting og hjelper meg her hjemme, en mann som bærer meg til sendg og tilfredstiller meg, en mann som kan forsørge meg. (selv om jeg fint klarer på å forsørge meg selv, liker jeg tanken ved at mannen er mann i forholdet)

Da syns jeg at du skal snakke med mannen din (les: MANNEN) om dette, og deretter avslutte forholdet. Det er tydelig at det ikke er mannen din du vil ha, men en helt annen mann. Og da er det bedre å avslutte forholdet før du plutselig finner deg til sengs med en perfekt manne-mann med god sæd og 1 million i inntekt.

• Liker 8
Skrevet

Da må du være kvinnekvinne, stelle deg hver dag, vaske og stelle hus, være høffelig som dagen er lang. ;)

Anonym poster: 7953518ab1438bc07249f3f97583317f

• Liker 6
Skrevet

Da syns jeg at du skal snakke med mannen din (les: MANNEN) om dette, og deretter avslutte forholdet. Det er tydelig at det ikke er mannen din du vil ha, men en helt annen mann. Og da er det bedre å avslutte forholdet før du plutselig finner deg til sengs med en perfekt manne-mann med god sæd og 1 million i inntekt.

Jeg har aldri vært utro og kommer heller aldri til å være det.

Det ser jeg alt for mye av i jobben, og flere ganger har gifte menn prøvd seg på jobbreiser. Det har aldri fristet, og jeg har liten respekt for utro folk.

Skrevet

Da må du være kvinnekvinne, stelle deg hver dag, vaske og stelle hus, være høffelig som dagen er lang. ;)

Anonym poster: 7953518ab1438bc07249f3f97583317f

Hehe, jeg er det;) Steller meg, kler meg pent, trimmer nesten hver dag, lager middag og kler meg i sexy undertøy for han.

Skrevet

Ja, ville han tatt ansvar som min mann ig sagt at "Siden jeg ikke kan gi deg biolgoiske barn kan vi adoptere" og han hadde bidratt her hjemme og ikke ligge på sofaen som en slask hadde jeg nok sett på han som mye mer mann!

Hjelper jo ikke på at han er en egoisitisk elsker heller. Han gidder i vorspill, peis på i 1,5min til han kommer og snur seg rundt og sover, Jeg har tatt dette opp med han, men da blir han bare mutt og sur. Han har null interesse av at jeg og skal komme og ha dte bra. Jeg leker med meg selv netsen hver dag, men kommer aldri med han. Jeg har og foreslått leketøy, vibrator osv. Da ble han bare sur og sa han følte at om jeg trengte det var han ikke god nok. Æsj, jeg kjenner jeg begynner få nok!!!

Din syn på forholdet og hva du forventer er i det minste lage rart og selv om jeg hadde hatt dårlig forhold så hadde jeg ikke formulert med på den måten som du gjør på. Likevel ut i fra det du skriver her,og bare ut i fra det så virker alt egentlig fucked. Det funker ikke i forhold som er dårlig og med en mann som ikke gidder å fikse det dårlige.

Skrevet

Kjenner depresjonen min fikk seg et spark ned ytterlige to tappetrinn av å lese dette...samtidig som misantropien løp opp til neste avsats.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...