Gå til innhold

Huden min ble grusom over natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et par måneder siden gikk hunden min fra helt OK til store kviser, bokstavelig talt over natten.

Jeg har ikke endret noe i forhold til hvordan jeg behandler huden min, og heller ikke på produktene jeg bruker. Kostholdet er det samme, jeg har ikke startet, sluttet eller byttet hormonell prevensjon eller lignende. Jeg klarer rett og slett ikke å forstå hvorfor det plutselig ble slik!

Jeg har ikke råd til å kjøpe dyre produkter eller å gå til hudpleier. Er det noen som har noen rimelige forslag til hva jeg kan forsøke? Jeg begynner å bli desperat og jeg føler meg så stygg.

Anonym poster: f59affc7138e10a9c926153c10c97db4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føles huden din tørr? Jeg opplevede det samme som deg, og tror det kom av at jeg manglet fukt i huden. Gikk lenge med ganske fuktfattig hud uten å bruke en god nok fuktighetskrem, huden ble helt i ubalanse og resultatet av dette kom plutselig over natten.

Anonym poster: 5ba18d6e1ca79f6d7756ee83ff5d7d6e

• Liker 1
Skrevet

Nei, huden min føles ikke spesielt tørr. Hvordan vet man om man har tørr hud? Med unntak av kvisene synes jeg ikke huden min virker annerledes enn den alltid har gjort..

Skrevet

Kan hormoner ha en finger med i spillet? Har du kuttet ut noe, eller tilføyd noe i dietten din? Eller medisiner etc?

Anonym poster: e5891c01ecd087926e60dc83c3849dbd

Skrevet

Nei, som jeg skrev i hovedinnlegget er det ingenting som er endret. Det er klart det kan være hormoner, men jeg går på p-piller. Det samme merket jeg har gått på i flere år. De fleste og styggeste kvisene sitter langs/like over kjevebeinet ved munnen.

Skrevet

Tar du mer på deg selv i fjeset med hendene? Feks støtter haken på hendene etc. Kan være en forklaring?

Skrevet

Stresskviser sitter gjerne på halsen/langs kjevebeinet. Etter hva jeg har hørt ihvertfall. Har du hatt en mer stressende hverdag?

Skrevet

Jeg stresser ikke mer enn normalt, hverdagen min er generelt veldig lite stressende.

Det kan hende jeg tar meg i ansiktet med hendene, men jeg kan ikke forstå at jeg plutselig skal ha gjort mer av det de siste ukene? Det er noe jeg uansett prøver å være bevisst på å unngå.

Skrevet

Nei, huden min føles ikke spesielt tørr. Hvordan vet man om man har tørr hud? Med unntak av kvisene synes jeg ikke huden min virker annerledes enn den alltid har gjort..

Tørr og fuktfattig er to forskjellige ting.

Les og lær:

http://www.hildechristina.com/tag/hudpleie-for-dummies/page/4

http://www.hildechristina.com/hudpleietips-de-storste-feilene-jeg-ser-folk-gjore-del-1

http://www.hildechristina.com/hudpleietips-de-storste-feilene-jeg-ser-folk-gjore-del-2

Anonym poster: ef13d9f4cda87fa72b4b944585075469

Skrevet (endret)

Samme skjedde med meg for noen år siden. Hadde så og si aldri hatt en kvise før det. For min del reagerte jeg på laktose og dårlig fett fra sjokolade, smør etc. Da jeg kuttet ut de tingene klarnet huden opp igjen. Spiser jeg sjokolade nå så skjer det samme etter et par dager.

Anbefaler deg renseskum, scrub og ansiktskrem fra No.7.(Den grønne serien for kombinert hud)De er rimelige og gode. 199 for kremen og samme for skumrensen og scruben er også billig. Ville også kjøpt meg en mudmask som er med på å trekke ut urenheter i huden. Jeg bruker det en gang i uka.

Bruk mineralfoundation(jeg er fan av Artdeco sin) da det ikke dekker porene på samme måte som som flytende foundation. Skrubb huden 2 ganger i uka, men ikke hardt, mange gjør det feil, det skal gjøres lett i ett minutt.

Med rette produktene og rent kosthold så burde du merke forskjell etter 3-4 uker.

Endret av *Maja*
Skrevet

Anbefaler deg renseskum, scrub og ansiktskrem fra No.7.(Den grønne serien for kombinert hud)De er rimelige og gode. 199 for kremen og samme for skumrensen og scruben er også billig. Ville også kjøpt meg en mudmask som er med på å trekke ut urenheter i huden. Jeg bruker det en gang i uka.

Med rette produktene og rent kosthold så burde du merke forskjell etter 3-4 uker.

Hvordan skal man få bedre hud med så dårlige produkter som No.7?

Skrevet (endret)

Hvordan skal man få bedre hud med så dårlige produkter som No.7?

Hvorfor? Si det. Det funket for meg. Har jobbet med mye hudpleieprodukter og er utdannet Makeup Artist så har prøv det meste. De rådyre produktene fra MD etc gjorde ingenting for meg. Men hva en vil teste er selvsagt opp til enhver, men det er MIN anbefaling da det har fungert for meg.

Endret av *Maja*
  • Liker 1
Skrevet

Samme skjedde med meg for noen år siden. Hadde så og si aldri hatt en kvise før det. For min del reagerte jeg på laktose og dårlig fett fra sjokolade, smør etc. Da jeg kuttet ut de tingene klarnet huden opp igjen. Spiser jeg sjokolade nå så skjer det samme etter et par dager.

Bruk mineralfoundation(jeg er fan av Artdeco sin) da det ikke dekker porene på samme måte som som flytende foundation. Skrubb huden 2 ganger i uka, men ikke hardt, mange gjør det feil, det skal gjøres lett i ett minutt.

Jeg er helt enig i at MD, Decleor og disse andre typisk anbefalte produktene ikke er alfa og omega for alle- selv om nok glycolsyre kan fungere på mange, om man har lette til moderate hudproblemer som ikke har hormonelle årsaker. Glykolsyre vil nok også for endel hindre endel nye utbrudd.

Jeg ville heller aldri anbefalt noen å kutte ut en særdeles viktig kalsium- og proteinkilde over tid, bortsett fra om man faktisk er intolerant og merker stor bedring. Noen gjør selvsagt det, men det tror jeg gjelder fåtallet.

Når det gjelder No 7 så var jeg fan en periode, men man bør være klar over at dette merket inneholder stort sett dårlige ingredienser som er billig fyllstoff, sammen med poretilstoppende ingredienser - og - parfyme. Det er dog ikke alle produktene som er like ille, men jeg ville lest ingredienslisten nøye før jeg kjøpte noe.

Mineralsminke er også noe jeg anser for å være ganske hypet.

Ja, de fleste merker har få ingredienser; men de aller fleste inneholder også Bismuth, Laurol Lysine eller Mica - som alle er kjent for å enten irritere, og/eller ha utbruddsfremmende/poretilstoppende effekt.

Nå er det jo ikke alle som reagerer selvfølgelig, men man bør være klar over det når man tester det.

Det som er bra med mineralsminke er selvsagt at det somregel ikke inneholder Talkum eller parabener og andre allergifremkallende stoffer.

Art Deco sitt inneholder jo ganske mange flere ingredienser(og ikke helt safe heller) enn de fleste andre mineralmerker, så jeg droppet iallefall å teste det etter å ha sjekket ingrediensene.

Når der gjelder råd til TS så høres dette definitivt ut som hormonelle/stresskviser, og da vil ikke produkter gjøre så mye - bortsett fra å forverre det.

Bruk den mildeste rensen, ikke skrubb huden ofte, bruk en mild og nøytral hudkrem som ikke forverrer(eks Dermalogica) og besøk legen for å finne ut hva årsaken kan være.

Jeg ville ikke startet med aktive(type syrer osv) kremer og produkter nå, det kan gjøre vondt laaaangt verre.

Ei venninne av meg slet med det samme - fikk enormt mye utbrudd over "natten" og prøvde alt - men det eneste som hjalp henne var antibiotika fra legen.

Anonym poster: 32470841aa3bdbb47232a5fb687f7b82

• Liker 1
Skrevet

hmm jeg ville dratt til hudlege

Skrevet (endret)

Jeg er helt enig i at MD, Decleor og disse andre typisk anbefalte produktene ikke er alfa og omega for alle- selv om nok glycolsyre kan fungere på mange, om man har lette til moderate hudproblemer som ikke har hormonelle årsaker. Glykolsyre vil nok også for endel hindre endel nye utbrudd.

Jeg ville heller aldri anbefalt noen å kutte ut en særdeles viktig kalsium- og proteinkilde over tid, bortsett fra om man faktisk er intolerant og merker stor bedring. Noen gjør selvsagt det, men det tror jeg gjelder fåtallet.

Når det gjelder No 7 så var jeg fan en periode, men man bør være klar over at dette merket inneholder stort sett dårlige ingredienser som er billig fyllstoff, sammen med poretilstoppende ingredienser - og - parfyme. Det er dog ikke alle produktene som er like ille, men jeg ville lest ingredienslisten nøye før jeg kjøpte noe.

Mineralsminke er også noe jeg anser for å være ganske hypet.

Ja, de fleste merker har få ingredienser; men de aller fleste inneholder også Bismuth, Laurol Lysine eller Mica - som alle er kjent for å enten irritere, og/eller ha utbruddsfremmende/poretilstoppende effekt.

Nå er det jo ikke alle som reagerer selvfølgelig, men man bør være klar over det når man tester det.

Det som er bra med mineralsminke er selvsagt at det somregel ikke inneholder Talkum eller parabener og andre allergifremkallende stoffer.

Art Deco sitt inneholder jo ganske mange flere ingredienser(og ikke helt safe heller) enn de fleste andre mineralmerker, så jeg droppet iallefall å teste det etter å ha sjekket ingrediensene.

Når der gjelder råd til TS så høres dette definitivt ut som hormonelle/stresskviser, og da vil ikke produkter gjøre så mye - bortsett fra å forverre det.

Bruk den mildeste rensen, ikke skrubb huden ofte, bruk en mild og nøytral hudkrem som ikke forverrer(eks Dermalogica) og besøk legen for å finne ut hva årsaken kan være.

Jeg ville ikke startet med aktive(type syrer osv) kremer og produkter nå, det kan gjøre vondt laaaangt verre.

Ei venninne av meg slet med det samme - fikk enormt mye utbrudd over "natten" og prøvde alt - men det eneste som hjalp henne var antibiotika fra legen.

Anonym poster: 32470841aa3bdbb47232a5fb687f7b82

Melk synes jeg er oppskrytt. Proteiner og kalsium er ikke vanskelig å få i seg gjennom andre kilder enn kumelk. Soyamelk har også kalsium i seg ellers er det kalsiumtabletter. Proteiner får vi i oss gjennom alt kjøttet vi spiser så tviler på at det blir noe mangel om en boikotter kumelk.

Men det kan selvsagt være flere grunner til at plutselig får kviser. Da det skjedde med meg så var det dette som fungerte for meg og flere kunder jeg har hatt som kom til meg med samme problemer fulgte rådene mine og merket stor forskjell etter kort tid.

Men TS må selvsagt følge den hun tror passer best for henne. Det var bare et velment råd.

Endret av *Maja*
Skrevet

Melk synes jeg er oppskrytt. Proteiner og kalsium er ikke vanskelig å få i seg gjennom andre kilder enn kumelk. Soyamelk har også kalsium i seg ellers er det kalsiumtabletter. Proteiner får vi i oss gjennom alt kjøttet vi spiser så tviler på at det blir noe mangel om en boikotter kumelk.

Men det kan selvsagt være flere grunner til at plutselig får kviser. Da det skjedde med meg så var det dette som fungerte for meg og flere kunder jeg har hatt som kom til meg med samme problemer fulgte rådene mine og merket stor forskjell etter kort tid.

Men TS må selvsagt følge den hun tror passer best for henne. Det var bare et velment råd.

Kumelk er et problem fordi kuer i dag spiser mye kraftfor. Hva er kraftforet laget av? Jo, nettopp, soya. Soya er noe vi virkelig ikke trenger og er et mattype alle burde unngå.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...