Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 25 år som har vært sammen med en mann på samme alder i halvt år.

Jeg kunne tenkt meg å få barn om et par år. Her om dagen spurte jeg ham om når tid han ville ha barn og da var det ikke før han var i 30 årene. Det var helt uaktuelt for meg, og da holdt jeg på å avslutte forholdet. Jeg har ikke lyst til å bli mor i 30 årene og har dessverre en sykdom som kan gjøre det vanskelig å få barn, så man må regne med noen års prøvetid.

Dette forklarte jeg ham og han sa at ting kunne endre seg med tiden. Han syntes det var altfor tidlig å ta opp slike ting. Sa at han kanskje etterhvert ville ha barn om et par år likevel. Da var vi enige om å fortsette og se det an.

Jeg tenker, ja jeg kan jo bare vente og se. Det er jo tidlig å ta opp slike temaer nå. Men på den andre siden så føler jeg at jeg har kommet i en alder hvor jeg må tenke på framtiden. Kan ikke være sammen med en mann i flere år og så da slår opp som en 30 åring fordi vi ikke ønsker det samme og da er det for sent om jeg må gjennomgå alle de fasene det må til for å finne mannen.

Er det noen som forstår? Eller er jeg helt på bærtur her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du risikerer å ikke kunne få barn i fremtiden ville jeg har fått de så snart som mulig. Nå har du sjanse, siden har du den kanskje ikke. Om han vil være med om å få barn eller om han vil overlate det til deg på egen hånd er hans valg. Men vil han ikke være med deg om det så skjønner jeg ikke hvorfor han er i et forhold med deg heller.

Anonym poster: 204f7c90bb8aa3fea32836edfc634f88

Skrevet

Eg trur du må regne med eit lignende svar fra de fleste siden det er få som vil planlegge barn så kort tid inn i eit forhold, for alt du veit er det ikkje sikkert dere er sammen om 2 mnd. eingang.

• Liker 1
Skrevet

Det er ganske tidlig å snakke om slike ting, eller i hvertfall å skulle sette ett tidsperspektiv på når det Evt skal skje så tidlig i forholdet. Fokuset ditt er feil; er dette mannen du vil tilbringe livet ditt med? Hvis du sier at du vet ikke så hvordan kan du forvente at han skal vite om han vil ha barn med deg?

Det høres ut som om du vil ha barn for enhver pris, dersom du gjør det slutt med han pga dette så må du jo fortsatt ut og finne mannen i ditt liv, og det kan jo fort ta noen år det også.

Skrevet

Dere har bare vært sammen i 6mnd og du drar den der? :hakeslepp: Ikke rart fyren blir skremt!

Skrevet

Enig med AryaUnderfoot her.. Du må jo vite om dette er mannen du vil at skal være far til barna dine! Det kan jo godt hende han er det, men det er umulig å være sikker etter bare et halvt år.

Når det er sagt, forstår jeg deg godt. Men du vet i alle fall at han har lyst på barn, og det er jo et steg på veien? Hvis du i tillegg har fortalt ham at det kommer til å ta en stund å bli gravid, vet han at dere må begynne "i god tid". Jeg ville gitt forholdet i alle fall et halvt år til, før du begynner å tenke på barn!

Lykke til - til dere begge! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...