Sweeti Skrevet 3. november 2012 #1 Skrevet 3. november 2012 Hva betyr det når det er sånn strek ut. Feks mønsteret åsså sånn strek ut med 4 oppe og 4 nede ? Der på M1? Skjønner du det?Å hva menes det med: Deretter strikkes det M.1 1 gang i høyden. Strikker denne oppskriften:. http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=17 og holder på med "bol"
Brunhilde Skrevet 3. november 2012 #2 Skrevet 3. november 2012 At mønsteret går over fire masker og fire omganger. Det ser du hvis du teller rutene.
Sweeti Skrevet 3. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2012 Okei men da har jeg ett nytt spørsmål viss du har tid :-) Det er jo mønsteret til skuldrene ikke sant. Å det er bare 4 masker Skal det mønstret strikkes to plasser da? Eller bare en plass? :-) Å i såfall hvor skal det strikkes?
Sweeti Skrevet 3. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 3. november 2012 Kunne noen omskrevet denne oppskriften så den blir lettere? i hvertfall første avsnitt om "bol"så en nybegynner klarer å forstå den?:-)
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #5 Skrevet 3. november 2012 Jeg skjønner ikke helt hva du ikke forstår? Det er lettere å svare om du har konkrete spørsmål om det du synes er vanskelig. Når du skal lese et slikt mønster som M1, skal du lese fra høyre mot venstre, og begynne nederst og lese oppover. Dette mønsteret skal du gjenta, altså skal det ikke bare være over 4 masker men ut hele omgangen - men bare fire omganger i høyden. Grunnen til at det står bare over fire masker, er fordi det skal gjentas. Anonym poster: 4a301be6451db6ab3cf2a5ffc942409c
Brunhilde Skrevet 3. november 2012 #6 Skrevet 3. november 2012 Kanskje oppskriften er litt for vanskelig for deg? Jeg trodde faktisk du forstod at mønsteret skal gjentas hele omgangen, det vises jo også på bildet av kjolen. Jeg kan ikke skrive om oppskriften, du får prøve deg frem og se på bildet underveis, det gir ofte en god pekepinn på hvordan det skal være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå