Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

hei håper på noen tips her... jeg har naturlig mørkebrunt hår med krøller i, og jeg har så lyst til å være blond...... det er lenge siden sist jeg var, men da hjemmebleket jeg ALT :hoho: håret selv, og så ut som pamela anderson..... :ler:

Jeg har aldri stripet eller bleket håret hos frisør, og lurer fælt på hvordan dette vil bli... er det noen brunetter som har erfaring med dette? jeg har en veldig varm hårfarge, og ikke musegrått.

Vil det bli veldig slitt etterpå? hva skal jeg si til frisøren? noen gode forslag til flinke frisører i Oslo?

Jeg vil at det skal se naturlig blondt ut... og hva med ettervekst? etter striper frisører håret også?

tusen takk for svar! :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Cuddly
Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg priset meg lykkelig over å ha en fin, naturlig hårfarge!

Ettervekst er stygt og irriterende, ville heller satset på å friske opp fargen med noen mer naturlige foliestriper e.l., ivertfall ikke helt blondt..

Men det er nå meg det da...

Skrevet

SKal du bleke hele håret vil det jo for det første slite veldig på håret - dessuten må du jo etterfarge utveksten ganske ofte for skillet vil jo bli veldig tydelig.

Jeg har brunt hår og har bleket striper i det - og det ser ganske bra ut - dvs. mange påpeker det. Kanskje det er et alternativ? Siden det bare er striper så vil ikek etterveksten bety så mye - man må ikke stripebleke håret så ofte da.

Gjest Tristessa
Skrevet

Tror lysere striper ville vært bedre enn å helbleke håret, siden det vil se litt mer naturlig ut, og så slipper du helvetet med ettervekst og slikt. Ikke ødelegg en naturlig flott farge med slike drastiske inngrep!

Skrevet

tror ikke det blir så fint om du helbleker det. er man mørk er det vanskelig å få en veldig naturlig blond farge, og etterveksten blir grusom. strip det du :)

Gjest Anonymous
Skrevet

ok, men vil jeg se blond ut da.....? jeg vil ikke ha stripete hår, men et naturlig blondt hår . jeg vil ha striper i håret som går inni hverandre, vil det se naturlig u t? frisøren anbefalte meg folie striping.....

Gjest anneline
Skrevet

Jeg blonderte meg helt en gang, og det gikk helt bra.

Frisøren kjører jo ikke bare på med 'pamela-farge', men finner nok en lys farge som står til din hud og farger ellers. Selv fikk jeg en blond farge som gikk litt i grått(!), men det så bra ut til meg. Mennesker jeg ble kjent med i min blonde periode trodde faktisk at det var min naturlige hårfarge..Til vanlig har jeg mørke/mellom-brunt hår.

Nå hadde jeg ikke lenger hår enn til kjeven akkurat da, så jeg vet ikke om jeg anbefaler noen med skikkelig langt pent hår å bleke såpass mye. Jeg ville spurt frisøren min om råd. Det er iallefall viktig å stelle håret sitt skikkelig etter all den kjemiske behandlingen. Det er jo også mye lekkert i nyansene karamellbrun og gyldent som du kan sprite opp håret med. Kanskje du kan teste med noen striper for å se hvordan håret ditt reagerer? Det er jo ganske individuelt hvordan man reagerer på bleking, men mitt hår ble iallefall ikke totalt ruinert, selv om det ble mer slitt i tupper og slikt enn vanlig.

Gjest Seleena
Skrevet

Nei det er ikkje fint med heilbleika hår!

Eg meinar brunetter bør finne seg i at dei aldri kan bli naturleg blonde, og heller farge (ikkje bleike) lysebrune striper i, for å få ein lightlight.

Venninna mi stripa håret sitt først, for å så bleike det heilt etterpå, og hennes hår var tørt og flisete heile tida. No har ho måtta gått gjennom nokre harde hårkurar + farge det brunt igjen. Det er fint igjen no.

Skrevet

Jeg stemmer i at brunetter er finest med mørkt hår, men noen lyse striper kan du vel ta, en flink frisør får det til å se naturlig sommerbleket ut og det kan være veldig fint. Men noen bleking synes jeg ikke du bør ta da. Etterveksten kommer jo med en gang, om du ikke vil til frisøren hver 4 uker for å bleke ettervekst da.

Gjest gjesta
Skrevet

Helbleking :fy:

Vil heller anbefale mange og tynne striper i en lys farge som kler deg.

Jeg fikk veldig lyst hår av de iallefall, og alle jeg ble kjent med i den perioden trodde det var min naturlige hårfarge.

Men spør for all del frisøren din. Min nekter å helbleke meg iallefall, siden håret blir så slitt.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Styr unna helbleking. Ta heller å strip håret i flere omganger, det har søsteren min gjort, og hun er blond og fin nå! Tok noen måneder før hun fikk det ønskede resultatet, men det var fint i mellomtiden også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...