AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #1 Skrevet 3. november 2012 Det var 4 kattunger, og de var svært tamme. De må ha ligget en stund i den eska, for de ulte av sine små lungers kraft, de hoppet opp mot meg, klatret oppover ermene mine og på buksa mi, forferdelig tynne og små. Jeg kan ikke tro at de er noe eldre enn 2 måneder, og de var som sagt helt tamme, så noen har vel hatt de en stund helt til de ble krevende og store? I esken var det avføring og urin, og det festet seg i kattenes lange pels også, stakkars små. Jeg tok de med hjem og matet de og stelte de, det hastet, de var helt utstultet, de fikk eggeplommer og noe kjøtt som jeg raspet opp til kjøttdeig, etter en stund kom de seg. Måtte bade og klippe av de en del av håret som hadde blitt til store luggende tover og alt. 2 er gitt bort, og 2 bor igjen hos meg, får jeg de ikke gitt bort så beholder jeg de selv. Hvis jeg noen gang finner ut hvem som gjorde dette så fy faen ta.. Anonym poster: 4a432dbb8aeaa097487386112333234b 13
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #3 Skrevet 3. november 2012 Tusen takk, jeg klarte ikke å gå fra de, har alltid hatt dyr og er så glad i dyr. Forstår ikke at noen synes det er greit å gjøre slike ting, så jeg skal følge med litt på bygda og se om jeg finner ut hvem som er ansvarlig, da skal jeg få sterilisert katten deres i allefal! Dette går ikke an, det er dyreplageri, vedkommende hadde bretta esken godt igjen, planen var vel at de skulle sulte og fryse ihel, HELDIGVIS har det vært plussgrader både dag og natt de siste 3 dagene. Anonym poster: 4a432dbb8aeaa097487386112333234b 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #4 Skrevet 3. november 2012 Hvorfor ringte du ikke politiet? Anonym poster: 99b6b1290e29354b526f57ac29f4afce
Rubies_ Skrevet 3. november 2012 #5 Skrevet 3. november 2012 Du er et godt menneske I motsetning til den idioten som har satt de ut. Syns du bør anmelde det, egentlig. Særlig hvis du finner ut hvem det er som står bak. 1
Gjest Lille-pus Skrevet 3. november 2012 #6 Skrevet 3. november 2012 (endret) En anmeldelse kan være lurt ja. Du kan nok ikke regne med at det skjer noe mer enn at saken blir registrert, men da er den iallefall registrert hos Politiet. Du gjorde en god gjerning, og vil ha to små som i realiteten skylder deg livet. På vegne av min lille frøken, som også ble reddet av et snilt menneske som deg; Tusen, tusen takk for livet Endret 3. november 2012 av Lille-pus 4
Dolce Skrevet 3. november 2012 #7 Skrevet 3. november 2012 Anmeld det! Folk som gjør sånt, er umennesker. For mange år siden traff jeg på en mann ute i Oslomarka som hadde en svart søppelsekk i hånden. Sekken beveget seg, og det kom pipelyder fra den. Jeg stoppet, og spurte hva som var i sekken. Fyren bare gikk videre. Jeg gav meg ikke, og fulgte etter. Drittsekken var på vei til et tjern for å kaste sekken med levende kattunger!!! Jeg tror at jeg aldri - hverken før eller senere - har blitt så utrolig sint. Jeg er i dag takknemlig for at jeg ikke er stor og sterk. Hadde jeg vært det, er jeg redd for at jeg hadde slått ham helseløs. Og jeg er egentlig en ganske fredelig person. Men jeg fikk ihvertfall overta posen med kattunger, og fikk plassert alle 5 hos snille mennesker. Takk til deg, TS 9
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #8 Skrevet 3. november 2012 Bra jobbet av deg ts. Men ikke gi de egg, kjøp heller kattemat for kattunger. Nok en gang, bra at du tok de til deg. Anonym poster: 551b6a4ac08621b17bab7c174439a5af
Nalaya Skrevet 3. november 2012 #9 Skrevet 3. november 2012 Å så snill du er Ts! Tror faktisk ikke at politiet hadde brydd seg...
Anoia Skrevet 3. november 2012 #10 Skrevet 3. november 2012 Bra jobbet av deg ts. Men ikke gi de egg, kjøp heller kattemat for kattunger. Nok en gang, bra at du tok de til deg. Anonym poster: 551b6a4ac08621b17bab7c174439a5af Regner med at dette var hastemat som TS lagde med en gang kattungene kom i hus fordi hun ikke hadde noe annet 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #11 Skrevet 3. november 2012 Måtte de som dumper dyr på den måten bli dumpa selv, alene og forlatt og uten noe lys i verden!! Og du TS skal ha en STOOOOR klem for at du er den du er, og reddet dem, verden skulle hatt flere gode sjeler som deg Anonym poster: 10dfcfc307be97be25e9d8917f9c36fd
AnonymBruker Skrevet 3. november 2012 #12 Skrevet 3. november 2012 Regner med at dette var hastemat som TS lagde med en gang kattungene kom i hus fordi hun ikke hadde noe annet Selvfølgelig. Men på et dyreprogram på tv fortalte en dyrlege at rått egg(selv bare plomme)som nødmat til dyr på den måten kan gjøre mer skade enn godt, og da tenker jeg at det er viktig at det kommer frem at det å gi det fordi det er næringsrikt ikke er så bra for dyr. Anonym poster: 551b6a4ac08621b17bab7c174439a5af 1
Brunhilde Skrevet 4. november 2012 #13 Skrevet 4. november 2012 Jeg blir helt kvalm når jeg leser historier som dette. Veldig bra at du tok deg av dem, ts, jeg håper jo ingen hadde vært i stand til å bare gå videre etter et slikt funn. Det som slår meg når jeg leser slike ting, er igjen at det burde vært påbudt å kastrerer dyr som ikke skal brukes i avl. Jeg vet det vil være umulig å håndheve, men allikevel... Et annet alternativ er at avlivning inntil en viss alder ble utført på statens regning. Det ville ihvertfall vært en human måte å "kvitte" seg med uønskede kattunger på. Enkelte mennesker skulle bare ikke ha dyr, det er helt sikkrt. 1
Gjest BM2 Skrevet 4. november 2012 #14 Skrevet 4. november 2012 Er det så himla vanskelig å kastrere hunkattene... Om du har en katt som kan bli gravid så må du for pokker kalre å ta ansvar! Vil du ikke ha kattunger så fjern eggstokkene på katten. Alt annet er kynisk egoisme.
Brunhilde Skrevet 4. november 2012 #15 Skrevet 4. november 2012 Er det så himla vanskelig å kastrere hunkattene... Om du har en katt som kan bli gravid så må du for pokker kalre å ta ansvar! Vil du ikke ha kattunger så fjern eggstokkene på katten. Alt annet er kynisk egoisme. Nei, det er ikke vanskelig i det hele tatt, men det koster litt og jeg kan tenke meg at det finnes en del som ikke tar seg råd til det. Det er lurt å kasterer hannkattene også, det er billigere og man slipper den evinnelige markeringa som lukter mindre godt. En grei bivirkning er jo at den heller ikke parrer seg, selv om nabokjetta har løpetid. 1
Gjest BM2 Skrevet 4. november 2012 #16 Skrevet 4. november 2012 Nei, det er ikke vanskelig i det hele tatt, men det koster litt og jeg kan tenke meg at det finnes en del som ikke tar seg råd til det. Det er lurt å kasterer hannkattene også, det er billigere og man slipper den evinnelige markeringa som lukter mindre godt. En grei bivirkning er jo at den heller ikke parrer seg, selv om nabokjetta har løpetid. Det er hunkattene som blir gravide, da er det riktig at eierne av disse tar ansvar. Det er jo de som blir sittende igjen med kattungene.
Brunhilde Skrevet 4. november 2012 #17 Skrevet 4. november 2012 Det er hunkattene som blir gravide, da er det riktig at eierne av disse tar ansvar. Det er jo de som blir sittende igjen med kattungene. Å, det er den evinnelige bidragsdiskusjonen dette. Kvinnen blir gravid og velger å bære frem barnet. Klart han som bare kan tenke med et hode om gangen skal slippe unna da. Dust. 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2012 #18 Skrevet 4. november 2012 Det var 4 kattunger, og de var svært tamme. De må ha ligget en stund i den eska, for de ulte av sine små lungers kraft, de hoppet opp mot meg, klatret oppover ermene mine og på buksa mi, forferdelig tynne og små. Jeg kan ikke tro at de er noe eldre enn 2 måneder, og de var som sagt helt tamme, så noen har vel hatt de en stund helt til de ble krevende og store? I esken var det avføring og urin, og det festet seg i kattenes lange pels også, stakkars små. Jeg tok de med hjem og matet de og stelte de, det hastet, de var helt utstultet, de fikk eggeplommer og noe kjøtt som jeg raspet opp til kjøttdeig, etter en stund kom de seg. Måtte bade og klippe av de en del av håret som hadde blitt til store luggende tover og alt. 2 er gitt bort, og 2 bor igjen hos meg, får jeg de ikke gitt bort så beholder jeg de selv. Hvis jeg noen gang finner ut hvem som gjorde dette så fy faen ta.. Anonym poster: 4a432dbb8aeaa097487386112333234b Så god du er TS, kjente denne historien din rørte ved hjerterota. Verden hadde vært en bedre plass med flere som deg. Anonym poster: f61b22994871d0236cf26946c27d28fa 1
Gjest BM2 Skrevet 4. november 2012 #19 Skrevet 4. november 2012 Å, det er den evinnelige bidragsdiskusjonen dette. Kvinnen blir gravid og velger å bære frem barnet. Klart han som bare kan tenke med et hode om gangen skal slippe unna da. Dust. Det er jo de med hunkatter som setter ekser med kattunger fra seg over alt. Da er det jo soleklart at det er de som må ta sitt ansvar for sitt valg av katt! Dette er jo ren logikk. Vil du eller vil du ikke ha en røys med kattunger i hus?
Gjest Elissima Skrevet 4. november 2012 #20 Skrevet 4. november 2012 Så snilt av deg! Bra det finnes mennesker som deg som tar ansvar Forstår ikke at folk kan oppføre seg sånn jeg, stakkars katter. Jeg har også tatt vare på noen forlatte katter en gang, fikk plass til de på et omplasseringshjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå