Gjest Memories Skrevet 3. november 2012 #1 Skrevet 3. november 2012 (endret) Har selv fått ødem grad 1-2 av jordmor. Hun har ikke sjekket noe som helst, og hun bare skriver det ned. Syns det er utrolig merkelig at jeg har fått så liten grad, jeg føler jo at jeg burde ha i alle fall grad 2.Har fått tykke pølsefingre. Ringefinger-ringen min passer ikke engang på lillefingerenHar fått karpal tunnel syndrom som gjør at jeg er doven i armen/fingrene samt smerter i albuenHar fått utrolig tykke legger, og får alltid merke etter sokker uansett hvor løse sokkene erDet buler ut nederst på foten, altså på vrista i tillegg til at fotene generelt er hovene. Bruker vanligvis størrelse 39 i sko, nå bruker jeg 41 og til og med det er trangt. Har dessuten fått mange sjokkerte kommentarer på hvor store foter jeg harDet gjør vondt på undersiden av fotene når jeg går. Og det kjennes det ut som at det er for mye vann i forhold til hud. Altså så strammer det utrolig når jeg går - noe som naturligvis er ubehagelig og vondt. Har også tidvise prikkninger/dovenhet i fotene Dersom jeg kun har grad 1-2 med disse plagene lurer jeg virkelig på hvordan de med grad 2 og 3 har det. Noen erfaringer? Edit: har forresten ikke ankler lenger heller. Buler ut der også. Endret 3. november 2012 av Memories
skruf Skrevet 3. november 2012 #2 Skrevet 3. november 2012 Jeg hadde det sånn med størstejenta, og da fikk jeg 3 på ødemskalaen.... (hadde t.o.m smilehull på fingerknokene!)
Gjest Memories Skrevet 3. november 2012 #3 Skrevet 3. november 2012 Har også smilehull på fingerknoklene dersom jeg har fingrene rett og ikke bøyd Hadde til og med en ekstrakontroll nå på torsdag fordi jeg hadde gått opp 6 kg på 16 dager hovedsaklig i vann (har spist mindre enn normalt grunnet flytting) og likevel fikk jeg fortsatt grad 1-2 og hun sjekket ikke føttene eller noe. Tror jeg må få jordmora til å sjekke ordentlig neste gang jeg er der..
skruf Skrevet 3. november 2012 #4 Skrevet 3. november 2012 Tror du må be om en ekstra sjekk ja! Jeg var på kontroll 4 dager før hun ble født, og på de 4 dagene så gikk jeg opp 4kg i bare vannvekt! Pga alt vannet så gikk jeg ned 11kg 3 dager etter fødselen........ 1
Fossefall Skrevet 3. november 2012 #6 Skrevet 3. november 2012 Har også smilehull på fingerknoklene dersom jeg har fingrene rett og ikke bøyd Hadde til og med en ekstrakontroll nå på torsdag fordi jeg hadde gått opp 6 kg på 16 dager hovedsaklig i vann (har spist mindre enn normalt grunnet flytting) og likevel fikk jeg fortsatt grad 1-2 og hun sjekket ikke føttene eller noe. Tror jeg må få jordmora til å sjekke ordentlig neste gang jeg er der.. Ta neste kontroll hos lege, fortell om bekymringen og be om en skikkelig sjekk. Jeg ville ringt å snakket med dem om å evt kommet litt fortere inn på kontroll.
Gjest Memories Skrevet 3. november 2012 #7 Skrevet 3. november 2012 Skal til jordmor igjen på tirsdag og dersom hun ikke sjekker ordentlig da tror jeg at jeg skal bestille en legetime. Får se hvordan det går. Men vil fortsatt høre hvordan andre hadde det.
Silfen Skrevet 3. november 2012 #8 Skrevet 3. november 2012 Jeg føler at de skriver litt som det passer de. Jeg har fått 1 på ødem når jeg ikke har hatt noenting, f.eks. Normalt sett vil jeg si at 1-2 ikke er slik som du beskriver det. Jeg har hatt 3 + og da snakker vi vondt og trangt og hud som er så stram at det ser ut som den skal sprekke og vannet begynner å piple ut. Det var vondt å gjøre ting som for eksempel å gå i trapper, fordi det ble for mye press på huden i beina. Jeg kunne ikke gå på kne opp i sengen (sykehusseng og de er jo litt høye) for det var vondt å få press på leggene og iallfall å være borti metallet på sengen. Leggene var forresten like tykke som lårene, tærne var dobbel størrelse, ingen sko passet, kun åpne sandaler. Artige tider, gitt.
Kakaoen Skrevet 3. november 2012 #9 Skrevet 3. november 2012 Så rart at de ikke sjekker men bare skriver noe. Både legen og jordmor har alltid kjent på føttene/anklene mine før de har skrevet noe. Nå har jeg forløpig bare grad 1 og tjukke ankler. Men har begynt å få problemer med at armer/hender sovner om natta og er vonde om morran
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå