Gå til innhold

Katten har blitt påkjørt og jeg er bekymra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dro til dyrevakta i går og fikk konstantert rift i lungen som gir katten pustproblemer. Vi kom hjem igjen og jeg ser nå at katten halter. Det la ikke dyrelegen merke til. I forhold til vanskene med å puste fikk jeg beskjed om å avvente, da det kunne gro av seg selv i løpet av noen dager. Hvis det ble verre må han opereres. Og nå er jeg så redd for hvordan det skal gå. Katten har gjemt seg inne i et skap. Jeg prøver å la den være i fred mest mulig for å ikke stresse den, men er så redd for hvis det blir verre. Tenk om jeg ikke oppdager det tidsnok, tenk om det ikke blir bedre. Operasjonen var risikabel.. og da sikkert dyr. Og da tenker jeg dumme ting som om "hvor mye skal jeg betale for noe som er risikabelt?" Forferdelig spm å tenke på, som om jeg måler katten min i hvor mye penger den er verdt :( I tillegg er jeg alene, og borte fra familie. Så hvis noe skjer vet ikke hvordan jeg skal klare å få den til legen, kommer til å bli panisk jeg. Stakkars lille pusen min, jeg er så bekymret. :(

Anonym poster: 0406044f33049b38c3705def2b3327d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har mulighet til det ville jeg reist til en annen dyrlege. Bare for å få en annens mening. At katten har gjemt seg bort er antakelig fordi den har det vondt nå, og det synes jeg du skal ta på alvor. Så uansett synes jeg du skal ta en ny tur til dyrlegen.

Har du ikke forsikret katten forresten? Siden du frykter at operasjonen kan bli dyr. Ikke for å gi deg dårlig samvittighet eller noe, men forsikring er noe du MÅ ha om du ikke har flere titusen kroner i bakhånd som kan brukes på katten.

Skrevet

Ettersom det er helg er det kun dyrelegevakta som er tilgjengelig, og det er bare et sted i byen. Så er ingen andre steder å dra. I tillegg blir katten veldig stresset av å være i bur og kjøre bil. Så "mammahjertet" mitt får så vondt når jeg tvinger han i buret. Så ettersom dyrelegen sa at vi skulle avvente og følge med må jeg bare stole på det. Skulle ønske tiden gikk fortere slik at jeg finner ut om det blir bedre eller ikke. Aller mest har jeg lyst å sitte med han og kose og klappe, men lar vær fordi jeg tenker katten helst vil være alene. Føler meg hjelpesløs her jeg sitter å gjør ingenting annet enn å tenke på katten min. Og han ligger der helt alene og sover. Skulle ønske jeg kunne gjøre noe slik at den skjønte at jeg skjønner at den har det vondt.

Jeg har dessverre ikke forsikring. Bare selve sjekken i går kostet 3000 (pga kveldstillegg). Derfor jeg ser for meg at at operasjon blir dyrt. Og hater meg selv for å tenke på penger nå.

Gjest Memories
Skrevet

Ettersom det er helg er det kun dyrelegevakta som er tilgjengelig, og det er bare et sted i byen. Så er ingen andre steder å dra. I tillegg blir katten veldig stresset av å være i bur og kjøre bil. Så "mammahjertet" mitt får så vondt når jeg tvinger han i buret. Så ettersom dyrelegen sa at vi skulle avvente og følge med må jeg bare stole på det. Skulle ønske tiden gikk fortere slik at jeg finner ut om det blir bedre eller ikke. Aller mest har jeg lyst å sitte med han og kose og klappe, men lar vær fordi jeg tenker katten helst vil være alene. Føler meg hjelpesløs her jeg sitter å gjør ingenting annet enn å tenke på katten min. Og han ligger der helt alene og sover. Skulle ønske jeg kunne gjøre noe slik at den skjønte at jeg skjønner at den har det vondt.

Jeg har dessverre ikke forsikring. Bare selve sjekken i går kostet 3000 (pga kveldstillegg). Derfor jeg ser for meg at at operasjon blir dyrt. Og hater meg selv for å tenke på penger nå.

Kan du ikke ringe de å fortelle hvordan katten har det nå da og om haltingen og se hva de mener?

Gjest Lille-pus
Skrevet

Ring vakta du. Fortelle om foten og hør hvordan de ser på dette og hva du skal gjøre. er det en annne vetrinær som har vakttelefonen i dag så fortell hele hendelsesforløpet og hva du fikk beskjed om i går.

Så ville jeg, om jeg var deg, ringt til min famile og hør om det er muligheter for at de kan hjelpe med et lån i tilfellet det blir nødvendig å operere.

:klem:

• Liker 1
Skrevet

Hei .. Uff sånn jeg føler med deg! Håper virkelig det ordner seg, men som tidligere nevnt bare ring (det har du sikkert gjort allerede).

Jeg opplevde selv å måtte ringe banke å få høyere kreditt på mastercardet pga pusen, det suger, så forsikkring er lett å tenke på i ettertid, men det går å betale ned litt lån :P

Masse klemmer og god bedring til pusen

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...