Gå til innhold

Pizzaost

Belima

Anbefalte innlegg

Hva slags ost bruker dere på pizzaen?

i går prøvde jeg for første gang ferdig revet mozarella, men ble så skuffet. Den ble bare brun og overhodet ikke "seig og lang" som den en får når en spiser ute.

Ikke stekte jeg den for lenge heller, for den var bare med de sidte 8 minuttene.

Hva bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker å blande mozarella (den ferdigrevne i pose) med jarlsberg. Har ikke opplevd at den blir brun..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ofte slapp og bruker den ferdige blandingen fra tine, den med 4 forskjellige oster i.

Andre ganger blander jeg bare Norvegia og Jarlsberg, syns det blir godt.

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

veldig glad i mozzarella, har aldri opplevd at den blir brun. En blanding av jarlsberg og cheddar er også godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags ost bruker dere på pizzaen?

i går prøvde jeg for første gang ferdig revet mozarella, men ble så skuffet. Den ble bare brun og overhodet ikke "seig og lang" som den en får når en spiser ute.

Ikke stekte jeg den for lenge heller, for den var bare med de sidte 8 minuttene.

Hva bruker du?

Jeg anbefaler deg å heller bruke fersk mozzarella fra en klump. Sånn som denne:

220px-Mozzarella_cheese.jpg

Og så stekte pizzaen kort på høy varme.

Personlig bruker jeg Järlsberg. Syns det smaker best. Om jeg ikke har det kan jeg bruke vanlig Norvegia. Når jeg lager italiensk pizza med tynn bunn bruker jeg denne mozzarella-klumpen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på pizzaen. Er og glad i (klumpe-)mozarella, i tillegg går det mye i jarlsberg, og kan finne på å snike inn litt cheddar, parmesan, blåmuggost og sånt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk alle sammen.

Stekte pizzaen på vel 200 gr og hadde osten på bare de siste 8 minuttene. Må ha hatt skikkelig uflaks jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk alle sammen.

Stekte pizzaen på vel 200 gr og hadde osten på bare de siste 8 minuttene. Må ha hatt skikkelig uflaks jeg da.

Men når du bruker disse ferdigposene med revet Mozzarella så er de så tynne de strimlene, at de lett kan brenne seg uansett. Har du osten under det andre fyllet, forresten? Det kan hjelpe å ha først bunnen, deretter tomatsaus, og så osten, før du har på skinke eller grønnsaker eller hva det nå måtte være.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ofte ferdigrevet posemozzarella på pizzaene mine, og jeg steker dem på 270 grader, så jeg synes vel ikke 200 var særlig varmt akkurat.

Det går helt fint det! Men at osten blir gyllen er jo bare bra, hvem vil ha smeltet og blek ost på pizzaen sin? :klo:

Anonym poster: facc0caaf6586a8dc25f780ed20528ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Engelsk cheddar, fersk bøffelmozzarella. Så drysset med nyrevet, smakskraftig parmesam og dryppet med førstepresset olivenolje.

-> 230 - 240 grader, pizzafunksjon (undervarme og varmluft) i 15-20 minutter. Tiden avhenger av fyllet.

:spise:

Endret av Lille-pus
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Engelsk cheddar, fersk bøffelmozzarella. Så drysset med nyrevet, smakskraftig parmesam og dryppet med førstepresset olivenolje.

-> 230 - 240 grader, pizzafunksjon (undervarme og varmluft) i 15-20 minutter. Tiden avhenger av fyllet.

:spise:

Kan jeg få spise pizza hos deg en dag? Hørtes veldig, veldig godt ut!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Kan jeg få spise pizza hos deg en dag? Hørtes veldig, veldig godt ut!

Med den aller største fornøyelse, Bunhilde :)

Det ville være min glede :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest mari kontrari

Du må ikke kjøpe ferdig revet mozarella - mozarella skal være fersk og ligge i lake (slik klump). Sjekk bakpå posen at du kjøper den som er av bøffelmelk om du finner den, den har best smak.

Det eneste som er brukendes til pizza av ferdigrevet-produkter er den som heter "fire oster", alt annet er stort sett bare møl. Se særlig opp for de som bare heter "revet", det er en grunn til at det ikke står "ost" der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker stort sett Norvegia på pizzaen (noen ganger har det blitt ferdigrevet ost fra pose), siden det er den eineste kvitosten/gulosten mannfolket mitt liker. Eg kunne gjerne tenkt meg å ha Jarlsberg eller prøve andre oster, men når vi deler pizza, så blir det bare kav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...