Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Nå er endelig håret mitt blitt så langt at jeg kan vurdere å kjøpe en rettetang, men jeg lurer på hva slags jeg skal kjøpe. Merke, pris, osv?

Jeg VET at jeg må ha en med keramiske plater, og at frisørene selger de beste, men utover det, er jeg blank. Så fortell meg hva slags rettetang du har, og sånn ca hvor mye du måtte ut med.

Videoannonse
Annonse
Gjest Zobel28
Skrevet

Hei

Jeg har GHD rettetang. Kjøpte fra lookfantastic og betalte ca 1000

Jeg har Ceramic GHD Hair Straightening og er veldig fornøyd. Den blir varm kjapt og gjør håret glatt og mykt.

http://www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf.st...e4/Catalog/1199

Sjekket også litt før jeg kjøpte og fikk anbefalt denne i div magasiner og fra en frisør på Adam og Eva. Men du kan jo lese litt på siden og se hva du selv syns.

Gjest Ethereal
Skrevet

Og hvordan gikk det mtp. mva. og toll?

Skrevet
Og hvordan gikk det mtp. mva. og toll?

Og jeg lurer på litt med kontakt - bruker du adapter? Mener noen sa at det ikke var helt bra å bruke på rettetenger , men husker ikke helt hvorfor.

Jeg har en rettetang som jeg kjøpte hos frisør - men synes håret mitt blir skikkelig tørt når jeg bruker den , så jeg ville absolutt forhøre meg hos flere frisører hvis jeg var deg Etheral - i tillegg til å lytte på råd her selvsagt.

Er ikke slike ting billigere i Nederland og dà ?

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg vil finne ut før jeg kjøper, slik at jeg ikke kjøper dritt. Jeg var innom en frisør rett ved der jeg bor i Nederland, og hun solgte to typer; en til 90 og en til 100 euro, dvs mellom 800 og 900. Men frisøren min her nevnte et merke som var bare dritt, problemet er at jeg husker ikke hvilket.

Men sambis har tilbudt meg rettetang som gave :)

spørs hvor mye den blir brukt, jeg er tålmodig som en treåring :oops:

Gjest Zobel28
Skrevet

Det gikk bra. Den var skrevet ned til 180. Jeg bestillte diverse produkter fra LF og Strawberry rundt valentine og fikk alt uten å bli stoppet i tollen. Kanskje tolldir. hadde mye å gjøre da og det bare var flaks?

kanskje noen andre vet om noen forhandler i Norge slik at du slipper å betale toll og styre med alt det?

Hverken Scirocco. nikita og Adam og Eva selger disse... På netsiden til Adam og Eva selger de noen som jeg ikke har hørt om. Ganske billige er de 600-700

På Scirocco har de noen som heter Gama el. De koster fra 1200-1400 og er ganske lette, men jeg har aldri prøvd den selv, bare kjent litt på den i butikken.

Så jeg er vel ikke til noen hjelp likevel. Sorry

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg er glad for alle innspill. :-) Men må tenke meg vel og lenge om før jeg eventuelt bestiller. Gidder ikke så lenge jeg bor i Nederland. Norske tollmyndigheter er OK, jeg kan kommunisere med dem på morsmålet, men nederlandske...

Jeg skal til frisøren på fredag, og da skal jeg be om råd hva jeg bør se etter, og hva jeg evt. bør holde meg unna.

Gjest Zobel28
Skrevet

Jepp gå til frisøren da kan du spørre og teste litt.

Ellers så har jeg spurt en frisør fra Adam og Eva og hun anbefaler Gama jernet som er italiensk rettetang. Skulle være et godt alternativ og et av de beste å få tak i her i norge. Hun visste ikke om noen som forhandlet GHD.

Skrevet

Jeg har den fra GAMA og er kjempefornøyd med den. Fikk den av mannen til jul 2002 så jeg har hatt den litt over et år. Blir fort varm, gjør håret rett og blankt. Han kjøpte den hos frisør til 1400,- .

Lykke til :-)

Skrevet
Jeg har den fra GAMA og er kjempefornøyd med den. Fikk den av mannen til jul 2002 så jeg har hatt den litt over et år. Blir fort varm, gjør håret rett og blankt. Han kjøpte den hos frisør til 1400,- .  

Lykke til :-)

Jeg bruker også dette jernet og er veldig fornøyd. Det blir utrolig fort varmt!

Skrevet

Hva med de du kan kjøpe hos f.eks elkjøp, til ca 400kr? De er kanskje ikke så veldig bra for håret?

Gjest Carmelita
Skrevet

Jeg har også GAMA, den er bra!

Gjest Ethereal
Skrevet

Kjøpte tang fra GA.MA hos frisøren min. Den kostet 1100,- Men jeg håper at øvelse gjør mester, for det har lett for å bli brente ører :oops:

Første gang jeg brukte den, fikk jeg brannsår på to fingrer.

• 2 uker senere...
Skrevet

OK, nå er jeg hekta. Rettetang SKAL jeg ha. Men jeg prøvde mammas som var en sånn billigtang til 500 - tror det het maybliss fra lefdal. Jeg har aldri hatt så fint, blankt og rett hår som når jeg nå brukte den. Jeg tenker å kjøpe den, er det noen som har dårlige erfaringer med den?

Gjest lmari
Skrevet

Hvis du skal bruke rettetang hver dag, så lønner det seg nok å kjøpe en av de fra frisør, som ofte koster fra 1000,- og oppover.

.. hvis du skal ha en som kan brukes en gang i blant til ekstra festlige anledninger, holder det lenge med en billig fra en av de store el-kjedene.

Skrevet
Hvis du skal bruke rettetang hver dag, så lønner det seg nok å kjøpe en av de fra frisør, som ofte koster fra 1000,- og oppover.

.. hvis du skal ha en som kan brukes en gang i blant til ekstra festlige anledninger, holder det lenge med en billig fra en av de store el-kjedene.

:o å bruke rettetang hver dag kan neppe være bra for håret :wink:

Gjest lmari
Skrevet

Har minst to venninner som gjør det...

.. og du har helt rett, det er ikke spesielt bra for håret!! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...