Gå til innhold

Samboer som kommer alt for sent hjem.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, blir litt frustrert her jeg ligger. Samboeren min er ute på byen med kompisene i kveld, det er hyggelig og jeg unner han det for all del. Problemet er at han stort sett kommer veldig sent hjem, og i natt blir vel heller ikke noe unntak. Han svarer ikke på sms når jeg spør han om når han kommer, og det gjør meg bare enda mer frustrert. Og nei, jeg maser ikke på han, jeg har spurt en gang :)

Han vet at jeg sliter med å finne roen om natten i slike situasjoner, ettersom jeg automatisk blir liggende oppe og vente på han. Jeg forventer heller ikke at han kan gi et konkret svar på når han kommer, men alle har jo sånn ca peiling på om de kommer 03 eller 07. Og når han først kommer blir han som et lite barn, skrur på lyset, skal kyssekoseklemme, mater meg med ekkel nattmat jeg som er edru brekker meg av osv. Har prøvd å ta dette opp med han, at det er viktig for meg å vite sånn ca, hvis ikke får jeg ikke sove, og når han først kommer trenger han ikke å vekke meg. Da får jeg enten bare mumling til svar eller så går han i forsvarsposisjon og sier "ja, men du kom jo hjem 03.30 forrige helg!!". Forskjellen er bare at jeg SA jeg kom til å komme da. Dobbeltsukk.

Vet egentlig ikke helt hva jeg spør etter. Ville bare lufte tankene litt.

Anonym poster: f29d074d3dcd108af89caf042ea9dc0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser at det er irriterende men med mindre det skjer HVER HELG, så syns jeg du skal la han "have his fun".

Skrevet

hvis ikke får jeg ikke sove, og når han først kommer trenger han ikke å vekke meg. (....)

Mulig jeg er kverrulerende nå (og mest sannsynlig burde lagt meg for to timer siden, men du får ikke sove ved at han ikke er der, men blir du vil ikke at han skal vekke deg?

Men nå vet jo ikke jeg om hvordan dere har det i dagliglivet (med tanke på barn, hus, bil osv). Og hvor ofte han er ute med gjengen sin. Men synes du skal la han få lov til å leve livet litt. Han hopper nok ikke i køys med en annen ;)

Skrevet

Mulig jeg er kverrulerende nå (og mest sannsynlig burde lagt meg for to timer siden, men du får ikke sove ved at han ikke er der, men blir du vil ikke at han skal vekke deg?

Men nå vet jo ikke jeg om hvordan dere har det i dagliglivet (med tanke på barn, hus, bil osv). Og hvor ofte han er ute med gjengen sin. Men synes du skal la han få lov til å leve livet litt. Han hopper nok ikke i køys med en annen ;)

Nei, er ikke mangelen på hans nærvær som plager meg, men at det kommer til å komme en person inn i huset, lage lyder, legge seg ved siden av meg osv. Altså en stressfaktor for meg. Og ja, jeg synes jo det er hyggelig at han er ute med kompisene, men er det nødvendig å komme hjem 08 om morgenen hver eneste gang? :P Mannfolk... Kanskje litt relevant at han er 33 år og ikke 18.

Anonym poster: db05bf21c5272e53da5b4b4f21289297

• Liker 1
Skrevet

Nei, er ikke mangelen på hans nærvær som plager meg, men at det kommer til å komme en person inn i huset, lage lyder, legge seg ved siden av meg osv. Altså en stressfaktor for meg. Og ja, jeg synes jo det er hyggelig at han er ute med kompisene, men er det nødvendig å komme hjem 08 om morgenen hver eneste gang? :P Mannfolk... Kanskje litt relevant at han er 33 år og ikke 18.

Min er litt sånn at han gir ikke et svar om han ikke vet svaret. Type: Meg - kommer du over i morgen kveld? Han - Vi får se. (Meg - Kjempeirritert for jeg får ikke planlagt) Men han mener "jeg vet ikke om jeg har noe jeg må i morgen." Det tok evigheter å få han til å bare si det han tenker, i steden for et slik knapt svar. Så kanskje han ikke aner når han kommer hjem? Om han sier 4 og kommer 6 blir jo du bekymret - og omvendt så kan du bli engstelig av at noen kommer snublende inn midt på natta. :vetikke:

Anonym poster: 9d1e8780237473de8b215e8ebbe10cf6

Skrevet

Når man kommer hjem kommer jo helt an på hva slags kjentfolk man treffer, man finner på noe etterpå eller ikke..

Sånn sett spiller det jo ikke noe rolle om han kommer hjem klokka 3 eller 5?

Skrevet

Så lenge han kommer hjem til deg så er jo det det viktigste:) Du kommer vel uansett til å merke om han kommer hjem uansett om han sier når eller ikke?

Eller er det sånn at hvis han sa at han kommer hjem kl 3, så hadde du ventet med å legge deg?

Skrevet

jeg skjønner hva du mener. der vi bodde før var jeg ikke komfortabel med å være hjemme alene på dagtid en gang. Når han var ute så visste han at jeg kom til å være våken nesten helt til han kom hjem. pleide å sovne da det tikket inn en mld på telefonen om at 'nå er jeg på vei hjem'. Han skulle og fortelle alt det som hadde skjedd på byen. Min taktikk er å snu meg, si at jeg vil sove, da slutter han. Kan og prøve å spørre om ikke vi kan snakke om det i morgen, nå er det sent og tid for å sove. Det er godt å ha en 'tidsfrist' for når han kommer hjem, jeg slapper bedre av da. Regner med det er det du mener?

Skrevet

Kommer han hjem klokken åtte hver eneste gang så vet du jo når han kommer hjem ;)

Skrevet
Det er godt å ha en 'tidsfrist' for når han kommer hjem, jeg slapper bedre av da. Regner med det er det du mener?

portforbud?
Skrevet

Haha. Du skriver "er det nødvendig å komme hjem 08 om morgenen hver eneste gang?".

Hvis han kommer hjem 8 hver gang, hva er det da å lure på? Da vet du jo at han kommer 8. :P Hjelpes.

Uansett..så er det vanskelig å vite når man kommer hjem.. du vet det kanskje selv..om.deg selv..men det er vel fordi du bestemmer deg for å komme hjem f.eks. 3.30. Så enten må du bestemme for ham..haha..ser ikke ut til at han vil gjøre det selv.. eller så får du innfinne deg med at ting skjer når man er på fest!

• Liker 1
Skrevet

Når man kommer hjem kommer jo helt an på hva slags kjentfolk man treffer, man finner på noe etterpå eller ikke..

Sånn sett spiller det jo ikke noe rolle om han kommer hjem klokka 3 eller 5?

Nå står det 08.00 litt lenger opp.

Og du hadde nok ikke likt det selv hver helg.

Skrevet (endret)

Kommer han hjem klokken åtte hver eneste gang så vet du jo når han kommer hjem ;)

Vanskelig å sette seg inn i andres følelser? Ærlig talt, Ett fett om hun har uttrykt seg verbalt perfekt eller ikke. Hva er vitsen med å kverulere rundt og rundt? Har du ikke fått med deg at hun synes det er vondt. Klarer du ikke å se for deg at hun fungerer litt annerledes enn deg? (Det kan jo hende at hvordan du uttrykker deg ikke samsvarer med hvordan du fungerer og, for alt jeg vet kan det hende du hadde blitt lei deg selv.)

Kanskje du burde hjelpe henne med problemet hennes i stedet om du på død og liv må svare.

Endret av lisalille
  • Liker 1
Gjest LostCase
Skrevet

Er det så farlig om han vekker deg da? (med mindre du skal tidlig opp på jobb e.l.) Han vil jo bare kose med deg, og det er vel hyggelig?

Jeg hadde blitt glad for at han ville vekke meg, prate, mate meg :fnise: , og kose jeg!

Skrevet

han begynner å demonstrere fordi du gjør et nummer ut av det, og kommer til å holde på med det til du blir likegyldig.

Skrevet (endret)

Er det så farlig om han vekker deg da? (med mindre du skal tidlig opp på jobb e.l.) Han vil jo bare kose med deg, og det er vel hyggelig?

Jeg hadde blitt glad for at han ville vekke meg, prate, mate meg :fnise: , og kose jeg!

Når man selv er edru og har sovet i flere timer, så er det IKKE koselig å bli vekket fordi han, med skikkelig fylleånde og manglende konsonanter, vil prate eller kose.

Og jeg er enig med TS, ser virkelig ikke problemet med å sende min. to meldinger i løpet av kvelden /natten - en for å si sånn ca. når han kommer hjem og en til dersom det viser seg at det blir enda senere. Det handler ikke om meldeplikt, men om å gi den som er hjemme ro i sjela. Jeg også er sånn som gjerne ligger og lytter, så jeg er glad jeg har en samboer som er relativt flink og omtenksom når det gjelder akkurat dette.

Endret av mac84
Gjest zerox_ztoleranz
Skrevet

Vanskelig å sette seg inn i andres følelser? Ærlig talt, Ett fett om hun har uttrykt seg verbalt perfekt eller ikke. Hva er vitsen med å kverulere rundt og rundt? Har du ikke fått med deg at hun synes det er vondt. Klarer du ikke å se for deg at hun fungerer litt annerledes enn deg? (Det kan jo hende at hvordan du uttrykker deg ikke samsvarer med hvordan du fungerer og, for alt jeg vet kan det hende du hadde blitt lei deg selv.)

Kanskje du burde hjelpe henne med problemet hennes i stedet om du på død og liv må svare.

Mye hun og lite han der. Hun kan legge seg, og bestemme seg for å sove selv om han tramper inn på natta. Det er en vanesak og noe hun fint greier - hvis hun vil.

Da spiller det heller ingen rolle når han kommer hjem.

Gjest LostCase
Skrevet

Når man selv er edru og har sovet i flere timer, så er det IKKE koselig å bli vekket fordi han, med skikkelig fylleånde og manglende konsonanter, vil prate eller kose.

Og jeg er enig med TS, ser virkelig ikke problemet med å sende min. to meldinger i løpet av kvelden /natten - en for å si sånn ca. når han kommer hjem og en til dersom det viser seg at det blir enda senere. Det handler ikke om meldeplikt, men om å gi den som er hjemme ro i sjela. Jeg også er sånn som gjerne ligger og lytter, så jeg er glad jeg har en samboer som er relativt flink og omtenksom når det gjelder akkurat dette.

Du ser ikke problemet med å sende minimum to meldinger i løpet av kvelden, samtidig som du sier det ikke handler om meldeplikt?

Herregud, han er ute med venner! La han kose seg, og slippe å tenke på at han må huske på å sende x-antall meldinger. Hun vet han kommer hjem igjen. Om han sender en melding kl. 23 og sier han kommer hjem kl. 03 eller kl. 05 er da strengt tatt akkurat det samme dersom hun sover? Hun sier jo at hun våkner uansett.

Som sagt, ville jeg syntes det var koselig at han vekket meg for å kose, jeg!

Skrevet (endret)

Du ser ikke problemet med å sende minimum to meldinger i løpet av kvelden, samtidig som du sier det ikke handler om meldeplikt?

Herregud, han er ute med venner! La han kose seg, og slippe å tenke på at han må huske på å sende x-antall meldinger. Hun vet han kommer hjem igjen. Om han sender en melding kl. 23 og sier han kommer hjem kl. 03 eller kl. 05 er da strengt tatt akkurat det samme dersom hun sover? Hun sier jo at hun våkner uansett.

Som sagt, ville jeg syntes det var koselig at han vekket meg for å kose, jeg!

Mulig du mener det å sende meldinger handler om meldeplikt, men i mitt og samboers forhold handler det kun om omtanke for den andre personen, i tillegg til at vi faktisk synes det er koselig å fortelle/høre at den andre har det gøy. Jeg blir da ikke på noen måte sur om han ikke sender meldinger, men jeg setter pris på at han gjør det. Det er heller ikke noe jeg trenger å be ham om å gjøre.

Jeg er enig med deg i at det sannsynligvis har lite og si om han kommer kl. 03.00 eller 05.00. Men personlig synes jeg det er greit å vite om sambo kommer kl. 01.00 eller 05.00. Grunnen er at hvis jeg vet han kommer "tidlig" hjem, så gidder ikke jeg gå og legge meg før han kommer. Kl. 01.00 er han som regel fortsatt relativt oppegående, kl. 05.00 er han gjerne blitt helt amøbe. Har ikke noe stort behov for å kose og prate med en amøbe - da kan vi heller kose og prate når vi våkner;)

Endret av mac84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...