Gå til innhold

Hvordan kunne jeg ha vunnet DEG tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ha eksen tilbake. Ja som regel er det en grunn til at det blir slutt, og det var det også for oss, MEN, det var noen "formildende" omstendigheter og jeg mener at det er god grunn for at vi bør være sammen. Den største er nok at vi stod midt i ett brudd og fortsatt sa "jeg elsker deg".

Vi bor på forskjellige steder nå, og det ble slutt for ca 3 mnd siden. Jeg vil ha han tilbake; bør jeg :

- vente til juleferien og håpe på at jeg treffer på han

- sende ett brev

- skrive til han på Facebook

- ringe/sende melding

Hvordan ville du ha blitt vunnet tilbake?

Anonym poster: 0124e0ea3105e30de02939d802cba6e8

Videoannonse
Annonse
Gjest Lincoln
Skrevet

Hvis jeg har slått opp med noen så vil jeg ikke bli vunnet tilbake.

• Liker 10
Skrevet

Jeg hadde ikke satset på å vente så lenge for å få meg tilbake, ikke det at jeg nødvendigvis hadde glemt deg,men tid har veldig mye å si for meg og mye kan skje.

Så er jeg sånn person som bare liker å få "lette" positive brev, og enten jeg hadde villet ha deg tilbake så hadde ikke dette vært en lett sak,jeg hadde foretrukket å heller diskutere det med engang.

Facebook blir fort mye rot for meg

Sende melding tror jeg er best egentlig:) men isåfall sende melding om å møte hverandre..

Lykke til ts! Håper du får han:D

Skrevet

Hvis jeg har slått opp med noen så vil jeg ikke bli vunnet tilbake.

Det var ett "gjensidig" brudd, hvis det har noe å si?

Skrevet

Jeg hadde ikke satset på å vente så lenge for å få meg tilbake, ikke det at jeg nødvendigvis hadde glemt deg,men tid har veldig mye å si for meg og mye kan skje.

Så er jeg sånn person som bare liker å få "lette" positive brev, og enten jeg hadde villet ha deg tilbake så hadde ikke dette vært en lett sak,jeg hadde foretrukket å heller diskutere det med engang.

Facebook blir fort mye rot for meg

Sende melding tror jeg er best egentlig:) men isåfall sende melding om å møte hverandre..

Lykke til ts! Håper du får han:D

Takk for svar! Syns også at facebook er litt rotete, og kanskje upersonlig. Vurderer å skrive brev, meen jeg kommer til å gå og vente på svar som ett nervevrak og hvis han ikke er interessert så kan han jo la vær og svare i det hele.

I teorien kan jeg sende melding, men jeg har ikke mulighet til å treffe han før til jul, pga stor avstand.

Skrevet

Takk for svar! Syns også at facebook er litt rotete, og kanskje upersonlig. Vurderer å skrive brev, meen jeg kommer til å gå og vente på svar som ett nervevrak og hvis han ikke er interessert så kan han jo la vær og svare i det hele.

I teorien kan jeg sende melding, men jeg har ikke mulighet til å treffe han før til jul, pga stor avstand.

Synes du skal ta kontakt. Mye bedre å ha prøvd enn å angre på at du aldri prøvde...Han blir sikkert glad! Kan jeg spørre hvorfor det ble brudd?

Skrevet

Synes du skal ta kontakt. Mye bedre å ha prøvd enn å angre på at du aldri prøvde...Han blir sikkert glad! Kan jeg spørre hvorfor det ble brudd?

Ja, det er jo det da.. Om han blir glad. Jeg håper jo for alt i verden det, men det er umulig å vite, og vi har hatt en "avtale" om å ikke ha kontakt, for da hadde det blitt for vanskelig å gå videre. Men jeg klarer det ikke uansett.

Det ble slutt pga blant annet lett depresjon fra min side, det skjedde MYE i livet mitt utenfor forholdet og de følelsene ble overført til forholdet. Jeg ser nå at den tilstanden jeg var i var en som overhodet ikke var egnet til å ta en så stor avgjørelse, men desverre så jeg ikke det da. Det er ingen stor ting som har skjedd, helt til siste slutt så gråt vi begge to og sa at vi elsket hverandre.

Skrevet

Ja, det er jo det da.. Om han blir glad. Jeg håper jo for alt i verden det, men det er umulig å vite, og vi har hatt en "avtale" om å ikke ha kontakt, for da hadde det blitt for vanskelig å gå videre. Men jeg klarer det ikke uansett.

Det ble slutt pga blant annet lett depresjon fra min side, det skjedde MYE i livet mitt utenfor forholdet og de følelsene ble overført til forholdet. Jeg ser nå at den tilstanden jeg var i var en som overhodet ikke var egnet til å ta en så stor avgjørelse, men desverre så jeg ikke det da. Det er ingen stor ting som har skjedd, helt til siste slutt så gråt vi begge to og sa at vi elsket hverandre.

Da er det jo virkelig verdt å prøve ts! Siden du på en måte oppfordret til det , og at dere begge fortsatt hadde/har følelser for hverandre!

Skrevet

Kan du ikke ringe og snakke med ham da?

Da kan dere avtale å treffes, eller at dere holder en viss kontakt fram mot dere møtes i desember.

Får et inntrykk av at du vil dette mer enn ham, stemmer det?

Jeg ville i hvert fall ikke ventet helt til jul med å ta første steget...

Skrevet

Kan du ikke ringe og snakke med ham da?

Da kan dere avtale å treffes, eller at dere holder en viss kontakt fram mot dere møtes i desember.

Får et inntrykk av at du vil dette mer enn ham, stemmer det?

Jeg ville i hvert fall ikke ventet helt til jul med å ta første steget...

Jo, i teorien så kan jeg det. Men etter null kontakt i noen mnd, der den siste kontakten var at "det ble for vanskelig for han" å treffe meg igjen, så syns jeg det er ganske skummelt, og jeg vet ikke hvordan jeg skulle Evt, sagt det. Jeg kan uansett ikke treffe han før jul, pga studier her hvor jeg er.

Skrevet

Da er det jo virkelig verdt å prøve ts! Siden du på en måte oppfordret til det , og at dere begge fortsatt hadde/har følelser for hverandre!

Ja, jeg håper det kan være verdt det! Jeg forstår at jeg kan være litt blendet av at det er lett å se kun de positive tingene etter det blir slutt, men jeg har bare blitt mer og mer sikker på at dette er mannen jeg vil tilbringe livet med. Det gjør fallhøyden desto høyere og jeg er veldig usikker på hva som er rett måte å ta kontakt på.

Skrevet

Ja, jeg håper det kan være verdt det! Jeg forstår at jeg kan være litt blendet av at det er lett å se kun de positive tingene etter det blir slutt, men jeg har bare blitt mer og mer sikker på at dette er mannen jeg vil tilbringe livet med. Det gjør fallhøyden desto høyere og jeg er veldig usikker på hva som er rett måte å ta kontakt på.

Ikke tenk at det er en rett måte...gjør hva som føles rett for deg!

Hvis han sa at han elsket deg og gråt da det ble slutt, er det stor sannsynlighet for at han fortsatt har følelser, tenker jeg...

Skrevet

Ikke tenk at det er en rett måte...gjør hva som føles rett for deg!

Hvis han sa at han elsket deg og gråt da det ble slutt, er det stor sannsynlighet for at han fortsatt har følelser, tenker jeg...

Ja, det er der det blir vanskelig. Den kontakten og kjemien vi har er så spesiell og jeg tror at dersom vi hadde satt oss ned sammen nå, så kunne utfallet kun vært positivt. Men det er "in person", meldinger blir analysert og lest om og om igjen før en klarer å svare og derfor er det ganske skummelt og bare skrive en melding eller sende ett brev. Samtidig er det helt umulig for meg å treffe han nå, jeg har verken økonomi eller mulighet til å ta fri fra studiene til å reise hjem, og ferien er ikke før om 6 uker.

Gjest Oblivion
Skrevet

Jeg tenker tekstmelding

Litt sånn

"Hei xxx. Har tenkt litt på deg i det siste. Hvordan går det? Lenge siden nå -kan vi ikke ta en chat/ringes en dag? Kommer også hjem til jul, gleder meg. Håper vi snakkes!"

Avbalansert, men med et ganske klart hint om at det hadde vært fint å snakkes igjen?

Skrevet

Jeg tenker tekstmelding

Litt sånn

"Hei xxx. Har tenkt litt på deg i det siste. Hvordan går det? Lenge siden nå -kan vi ikke ta en chat/ringes en dag? Kommer også hjem til jul, gleder meg. Håper vi snakkes!"

Avbalansert, men med et ganske klart hint om at det hadde vært fint å snakkes igjen?

Takk for svar, det kan absolutt funke! Tror kanskje det er bedre enn å ringe, da får jeg lest litt ut av svaret hans Evt. Herregud føles rart å fundere så mye på hvordan en person jeg i utgangspunktet kjenner så godt kommer til å reagere. Føles ut som om han er min fortsatt liksom, vi var sammen så lenge, er så rart med sånn unaturlige høfligheter/vinklinger. Men jeg har ikke så mye valg egentlig.

Skrevet

Essensen i det hele hvis du skal følge disse vinne-tilbake-reglene, handler det om å vise at du har et bedre liv uten ham, for da trigges "fear of loss" hos den andre personen fordi du viser deg som et "catch". Dette inkluderer å legge ut masse spennende bilder av deg selv på facebook, vise seg så sosial som mulig, vise deg attraktiv og aktiv osv.

Dette skal visstnok være veien å gå, men jeg personlig synes det er litt vel manipulerende. Jeg hadde gått for noe ærlig og høfflig, ala det Oblivion skrev. Allikevel er det sikkert ikke skadelig å vise seg fra sin beste side :)

Gjest Oblivion
Skrevet

Ikke tenk så mye på hvordan, heller på hva. Hva er det du ønsker å si til ham? Det er ikke nødvendig at du forteller det til oss, men sett deg ned og tenk litt for deg selv.

Når dere kommer så langt at dere får pratet så tror jeg det er smart å ikke bli for heavy med en gang. Snakk heller litt løst i starten. Dere har jo mye annet å prate om en bare forholdet mellom dere to regner jeg med. Prøv å tenk at du snakker med en god venn. It takes two to tango -du merker kjapt om han er med på notene, og da er det kanskje også tryggere å tørre å si det du vil si. ;)

Gjest gjesten
Skrevet

Hvorfor gjøre det så vanskelig? Dere kjenner jo hverander?

Send en melding hvor du kun skriver om du kan ringe. Svarer han ikke på den, er det svar nok.

Skrevet

Det var ikke jeg som gjorde det slutt. Uansett.

Skulle den personen angret på det og ville ha meg tilbake måtte 3 ting vært på plass for denne personen sin side.

-Angre oppriktig på at h*n gikk og hoppet rett i et forhold etterpå. Da mener jeg kikkelig anger og skam.

-Angre på måten jeg ble behandlet på

-Skjerpet seg og tok tak i en haug med issues og adferdsproblemer og ble til personen jeg elsket igjen.

Den 4. tingen er uansett om jeg ville vært motivert nok og turt prøve på nytt. Begge måtte ville det veldig sterkt.

Håper jeg ikke havner i den situasjonen.

Skrevet

Jeg vil skrive i denne tråden så jeg slipper starte en ny en.

Jeg ble dumpet av kjæresten for fire måneder siden. Han oppga ingen spesiell grunn.

Jeg sliter med kjærlighetsorg. Den blir bare verre og verre.

Jeg har lest at det er vanlig etter et brudd at man ser for seg og håper at man blir sammen igjen. Prøvd å si til meg selv at det er vanlige tanker jeg må skubbe vekk.

Etter å ha tenkt på dette en stund ser jeg at dette ikke er håp. Det føles som jeg vet det. En sterk følelse av at bruddet var feil og at det må ordne seg. Er det de kaller magefølelse sikkert. Jeg tviler ofte, tenker og analyserer for så å falle tilbake på denne følelsen. Jeg vet ikke helt hvorfor selv om jeg har noen ting som underbygger det. Er dette vanlig? Og hva gjør jeg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...