Gå til innhold

Stanser du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke huske å ha hørt ordet brukt i muntlig dagligtale.

Selv har jeg aldri stanset. Jeg er en konsekvent stopper.

Hva med deg? Stanser du ofte?

Anonym poster: 1d75374749e713b29dfa831719b6a6dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger stanser jeg, andre ganger stopper jeg.

" Jeg stanset bilen". "Jeg stoppet opp"

Skrevet

Jeg sier aldri stanse. Skriver det heller ikke. Men kan ha en del med dialekt å gjøre. For meg faller det seg ikke naturlig å bruke det ordet.

• Liker 2
Skrevet

Det har jeg faktisk aldri tenkt over :ler: Tror jeg pleier å si stoppe.

Skrevet

Jeg stanser aldri. Jeg bare stopper.

Skrevet

Jeg stanser aldri. Jeg bare stopper.

Samme her, bruker aldri stanser, kun stopper.

Skrevet

Jeg stanser helst når jeg holder på med håndarbeid. Når jeg er ferdig med det stopper jeg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker "stans" i visse sammenhenger. F.eks. "Det er full stans i trafikken".

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg stopper hullete sokker, hvis de ikke er altfor slitt. Stopping av sokker er vel ellers en glemt kunst, tenker jeg. I andre sammenhenger stanser jeg vel oftere enn jeg stopper.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier begge deler.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg bruker "stans" i visse sammenhenger. F.eks. "Det er full stans i trafikken".

Mens her er det full stopp i trafikken. Aldri tenkt over de ordene, men her blit nok stopp alltid brukt.

Skrevet

Nå merker jeg at måten folk formulerer seg på her i tråden, begynner å bli irriterende.

Gjest Eurodice
Skrevet

Nå merker jeg at måten folk formulerer seg på her i tråden, begynner å bli irriterende.

Hva mener du?

Skrevet

Hva mener du?

Den derre "noen ganger stanser jeg, andre ganger stopper jeg", "jeg stanser oftere enn jeg stopper", "jeg stanser aldri, jeg bare stopper" osv.

Skrevet

Liker ordet, men kan ikke huske å ha brukt det. Det er nok "stoppe" det går mest i

Skrevet

stanse m1 (fra ty.) verktøy til å prege el. presse ut gjenstander av plateformede emner, særlig av metallplater, stansemaskin

Hmmm... Det var det jeg trodde ja.

Anonym poster: 4cf5f73d230289a64775ea87e36e64cd

Gjest Eurodice
Skrevet

Den derre "noen ganger stanser jeg, andre ganger stopper jeg", "jeg stanser oftere enn jeg stopper", "jeg stanser aldri, jeg bare stopper" osv.

Jeg er vel én av synderne, for jeg er ikke aldeles konsekvent :).

Skrevet

Jeg er vel én av synderne, for jeg er ikke aldeles konsekvent :).

Det er ikke dét som irriterer meg. Det er bare at folk sier "jeg stopper", istedenfor å si "jeg sier stopp".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...